הכירו את CUPS
סטארטאפ השבוע שלנו הוא CUPS, רשת וירטואלית של בתי קפה עצמאיים. חמשת הישראלים שמאחוריו עונים על השאלון שלנו
CUPS
רשת וירטואלית של בתי קפה עצמאיים. CUPS מאפשרת לבתי הקפה שלה להנות מיתרונות של רשתות גדולות מבלי לאבד את האופי הייחודי של שלהם.תעודת זהות:
מייסדים: גלעד רותם, אלון עזר, רון גבעולי, מיכאל דה רזון ורועי שני
שנת הקמה: 2014
שנות עבודה בניו יורק : 3 שנים
הרעיון מאחורי הסטארטאפ: בתי הקפה העצמאיים נהנים בשנים האחרונות מגל פופולריות גדל והולך של צרכנים המחפשים קפה איכותי, עיצוב מגוון ואווירה ייחודית. מצד שני, התחרות מול הרשתות להן כוח קנייה משמעותי, וההוצאות השוטפות הנגזרות מהפעלת בית קפה עצמאי מובילות לסגירה של לא מעט בתי קפה חדשים שלא מצליחים לייצר מספיק הכנסות כדי לייצר רווחים משמעותיים. CUPS היא רשת בתי הקפה הוירטואלית הראשונה בעולם. השירות של CUPS מחבר יחד את הטוב מבין שני עולמות, עולם הרשתות הגדולות ועולם בתי הקפה העצמאים, וזאת מבלי לפגוע בייחודיות של כל סניף וסניף.
מגוון השירותים מהם נהנים בתי הקפה של CUPS כולל חנות לרכישת מוצרים (כוסות נייר, קפה, חלב וכו'), עמלות סליקת אשראי ואספקת חשמל מוזלות, שירות כח אדם חלופי ושירותי עיצוב ושיווק. למעשה, CUPS הנה one stop shop solution עבור בתי קפה עצמאיים.
איך נולד הרעיון?
אנחנו חמישה חברי ילדות מהרצליה. לאחר סיום השירות הצבאי, כל אחד מאיתנו התפתח לכיוון אחר והבנו שבסינרגיה בין כולנו נוכל לייצר משהו חדש ומעניין. החלטנו להיפגש כמה שעות בשבוע ולחקור רעיונות עסקיים חדשניים. כשהבנו שקיימת הזדמנות לבחון מחדש את תחום הקפה, השקנו פיילוט בתל אביב שכלל מנוי חודשי לקפה בכמה בתי קפה בעיר. לאחר מספר חודשים מההשקה בתל אביב, מצאנו את עצמנו עם שירות פעיל במעל למאה בתי קפה שונים. ההצלחה בישראל הובילה אותנו להרחיב את הפעילות ולהשיק את שירותנו בניו יורק.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
כמו רוב הסטארטאפים, הרעיון של CUPS חדשני ולא היה מוכח בשום צורה לפני ההשקה. על כן, לאחר מחקר בסיסי, הבנו שהדרך היחידה לדעת האם כדאי לנו ללכת על זה היא פשוט להשיק פיילוט. החלטנו להשיק גרסה ראשונית בישראל ולהתגלגל משם ע"פ מידת ההצלחה. לשמחתנו, ההיענות בתל אביב הובילה אותנו להשיק את CUPS בניו יורק ומשם לעוד ערים.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
כשהחלטנו להתרחב מחוץ לישראל, השקה בארה"ב הייתה הבחירה הברורה - גודל שוק הקפה, כמות בתי הקפה העצמאיים וכמובן, שפה שאינה מהווה מחסום לחמישה ישראלים. לרוב הסטארטאפים, עמק הסיליקון הוא ברירת המחדל לשוק האמריקאי, אך לאחר מחקר מעמיק והשוואה בין ניו יורק לסן פרנסיסקו הגענו למסקנה שרק בניו יורק נוכל באמת להבין את הפוטנציאל הטמון ב-CUPS. במקרה שלנו, הקלישאה הייתה נכונה, If we can make there, we can make it anywhere.
לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?
למרות הקפה האיכותי שנמכר בישראל, שוק הקפה בארץ הינו שוק קטן. בשנים האחרונות מתפתחת תרבות קפה איכותית בישראל, אבל היא עדיין בחיתוליה וקיים דגש מרכזי על המחיר ופחות על האיכות - הצלחת חברת קופיקס היא דוגמה טובה לכך. למרות התקופה המוצלחת בישראל, בהסתכלות לאחור, היה עלינו להשיק את CUPS בשוק בשוק האמריקאי ישר ולא להתחיל בישראל. התרגום של המוצר מישראל לניו-יורק דרש שינויים רבים שהיו נמנעים אילו היינו משיקים את הפיילוט הראשוני בניו יורק.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
אין תשובת קסם, זה מאוד תלוי בסוג המוצר והחברה. אם זה מוצר פיזי למשתמשי קצה ולא חברה המתבססת על קוד או מוכרת SaaS כנראה שהתשובה המרגיזה אבל הנכונה היא: אתמול.
מחפשים עובדים?
כן! יש לנו 15 עובדים ומחפשים עובדים נוספים.
cupsworks.com
מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY. WWW.IsraeliMappedinNY.com