שתף קטע נבחר

תקציב המשפחה הראשונה

במקביל לפרסום התקציב החדש פורסמה השבוע גם בקשת המשמר החשאי לתוספת של 60 מיליוני דולרים לאבטחת המשפחה הראשונה. הפרסומים השונים מפרטים לאן בדיוק הולך הכסף

באחד מתדרוכי העיתונאים השבוע, פרט דובר הבית הלבן שון ספייסר בנוגע לקיצוצים בתקציב בחדש שהציג טראמפ. באשר לקיצוצים באחת מתוכניות הילדים נשאל ספייסר האם חשב הנשיא להציל את אותה תוכנית דרך קיצוץ התקציב השבועי המוקדש לנסיעותיו למאראלגו בפאלם ביץ, התשובה כמובן לא הייתה חיובית וכנראה שגם השואלת לא ממש התכוונה לשמוע תשובה מעמיקה, אבל השאלה בנוגע לתקציב המשפחתי של טראמפ ממשיכה לעלות.

 

כמעט בכל סוף שבוע מאז כניסתו לבית הלבן פקד עם משפחתו את המועדון המפואר שבבעלותו בפלורידה, ואפילו כינה אותו 'הבית הלבן הדרומי', הגברת הראשונה נשארה לפחות עד סוף שנת הלימודים עם בנם בארון במנהטן, ואיתה גם השמירה נצמודה, כיאה למשפחה הראשונה של ארה"ב, שני בניו של טראמפ, אריק ודוהלד ג'וניור ממשיכים לנהל את העסק המשפחתי ונוסעים לעיתים תכופות לאתרי החברה מסביב לעולם ואיוונקה, בתו, מקבלת בימים אלו משרד סמוך וסיווג ביטחוני.

בשבוע האחרון פקדו גם שמונת נכדיו וילדיו הבוגרים אתר סקי באספן לחופשת סקי.

 

בדרך למאראלגו. הנשיא ושניים מנכדיו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בדרך למאראלגו. הנשיא ושניים מנכדיו(צילום: AFP)

 

כל הטיולים הללו כוללים כמובן גם יועצים ועובדים שונים לפלורידה, והנסיעות של שאר בני המשפחה כוללות באופן קבוע גם מאבטחים וסידורי ביטחון למכביר. בכתבה שפורסמה השבוע ב'ואניטי פייר' פורסם כי השירות החשאי הגיש בקשה לתוספת של 60 מיליון דולר לתקציבעל מנת להתאים אותו לאורח החיים של משפחת טראמפ.

בוושינגטון פוסט פרסמו את הבקשה לתוספת וטענו שהשירות החשאי סרב לתיין כמה כסף בדיוק עלתה בעבר אבטחת המשפחות הראשונות.

26.8 מיליון דולר מתוך התקציב יוקדש לאבטחת הגברת הראשונה בניו יורק, כמעט מחצית מהתקציב הזה כרוך, לפי ה'ואניטי פייר' לכיסוי העלויות הקשורות לעובדים בניו יורק, ציוד ותשתיות סביב מגדל טראמפ בשדרה החמישית ועוד.

 

התקציב הגבוה קשור גם לעובדה שהמשפחה הראשונה גדולה ממשפחות ראשונות קודמות, עם 18, בקרוב 19 בני משפחה. הוושינגטון פוסט פרסם כי השירות החשאי ביקש להציב בעקבות זאת, 6 עמדות שמירה נוספות. 33 מיליון דולר מתוך התקציב שביקש השירות החשאי יילך להוצאות הנסיעות של המשפחה. מלבד הנסיעות התכופות למאראלגו, בני המשפחה נסעו מאז שהושבע טראמפ לנסיעות, לדובאי, וונקובר, ואספן, כל הנסיעות הללו,, כפי שמפרט ה'ואניטי פייר', כרוכות בתכנון, אנשי צוות ועוד.

 

"מיליון וחצי דולר יותר מהרגיל". נסיעות המשפחה הראשונה לפאלם ביץ' (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"מיליון וחצי דולר יותר מהרגיל". נסיעות המשפחה הראשונה לפאלם ביץ'(צילום: AFP)

 

עניין נוסף שעלה בתקציב הוא התקציב הנדרש מהמשטרה המקומית. משטרת ניו יורק הוציאה, מיום בחירת הנשיא ליום השבעתו 24 מיליון דולר לאבטחת מגדל טראמפ ובכל יום העיר ניו יורק מוציאה 127 אלף דולר ו145 אלף דולר כדי לאבטח את הגברת הראשונה והבן במנהטן.  ממשרד השריף בפאלם ביץ' נמסר שהמחוז נאלץ להוציא מיליון וחצי דולר יותר מהרגיל בעקבות הנסעות התכופות של טראמפ למחוז. בידיעה פורסם שהתקציב כל כך חריג עד ששקלו את האפשרות להעלות את תעריפי המיסים של מאראלגו בכדי לכסות את ההוצאה מבלי להכביד על כיסי התושבים.

 

"הנשיא מאוד ברור לגבי העובדה שהוא עובד 7 ימים בשבוע", ענה דובר הבית הלבן ספייסר כשנשאל על אותן נסיעות למאראלגו

"לשם הוא נוסע כדי לראות את משפחתו, ואיתו הוא מביא צוות עבודה, זה חלק מהמשמעות של להיות נשיא". בוושינגטון פוסט פורסם כי עד כה נדחתה בקשת השירות החשאי להעלאת התקציב ואם לא יקבלו את התוספת ייאלצו ככל הנראה לקחת את המימון מתכניות אחרות וחשובות של השירות החשאי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ
צילום: AP
מומלצים