שתף קטע נבחר

מוותרים על הפרטיות

אם התקנות החדשות של ממשל טראמפ יאושרו, ייכנסו לתוקפן ההגבלות החמורות ביותר בהיסטוריה על כניסה לארה"ב. גילוי ססמאות פרטיות ופרטים פיננסים הם רק ההתחלה

ממשלו של דונלד טראמפ שוקל לדרוש מכל מי שמגיעים לביקור בארה”ב, לחשוף את שמות אנשי הקשר בטלפונים שלהם, סיסמאות מדיה חברתית ורשומות פיננסיות. כמו כן יצטרכו לענות על שאלות לגבי האידיאולוגיה הפוליטית שלהם. הממשל רוצה גם להאריך את הזמן שניתן לשגרירויות אמריקאיות בעולם לפני שהן מאשרות ויזות תיירים.

 

התקנות החדשות, שעדיין נמצאות תחת דיונים ועוד לא ברור מתי ייכנסו לתוקף, יחולו על אנשים מכל העולם. זה כולל בעלות ברית כמו צרפת וגרמניה, וגם 38 המדינות הנכללות בתכנית ה’וויתור על ויזה’, המחייבת עמידה בסטנדרטים מחמירים במיוחד בתמורה לוויתור על הצורך בהצגת ויזה. בתכנית הזו נכללות כמה מבעלות הברית הקרובות ביותר של ארה”ב, בריטניה, יפן ואוסטרליה.

 

השינוי הגדול ביותר במדיניות ידרוש ממבקשי הוויזה למסור את הטלפונים שלהם לבדיקה. כיום קורה שמבקר נדרש להציג את הטלפון, אבל זה רק במקרים של חשד מיוחד. התקנה החדשה תהפוך את הדרישה הזו לגורפת. "אם יש ספק לגבי כוונותיו של אדם כשהוא מגיע לארצות הברית, הוא צריך להוכיח מעל לכל ספק כי הוא בא לכאן מסיבות לגיטימיות", אמר ל’וול סטירטי ג’ורנל’ ג 'ין המילטון, יועץ השר לבטחון פנים, ג'ון קלי.

 

מספר התיירים בירידה. ניו יורק (צילום: Sutterstock) (צילום: Sutterstock)
מספר התיירים בירידה. ניו יורק(צילום: Sutterstock)

 

שינוי קיצוני נוסף הוא הדרישה לקבלת סיסמאות של רשתות חברתיות. בדיון שנערך בקונגרס בפברואר אמר קלי: “אנחנו רוצים לשאול את המבקרים באיזה אתרים הם גולשים ולבקש את הסיסמא שלהם כדי שנוכל לראות מה הם עושים באינטרנט. אם הם לא רוצים לתת לנו את המידע הזה, הם לא יוכלו לבוא לכאן”.

מבקרים יצטרכו גם לענות לשאלות במגוון נושאים פוליטיים כמו מה דעתם על ‘הרג של כבוד’, מה דעתם על היחס לנשים בחברה, האם הם מעריכים את ‘קדושת חיי האדם’ ומי בעיניהם הוא מטרה לגיטימית במבצע צבאי.

 

אם התקנות יאושרו, יהיה מדובר בהגבלות החמורות ביותר בהיסטוריה על כניסה לארה”ב. הן יעמדו בפני ערעורים משפטיים רבים ומדינות ידידות של ארה”ב, בעיקר באירופה, עשויות להציב מכשולים זהים בפני תיירים אמריקאים. כמו כן, ינחיתו התקנות מכה קשה מאוד על תעשיית התיירות הגדולה של ארה”ב, שכבר רואה ירידה חדה בזרם המבקרים למדינה מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד. ועדת התיירות בעיריית ניו יורק, שהעריכה בשנה שעברה כי התיירות לעיר תגדל ב-400 אלף מבקרים ב-2017, שינתה השבוע באופן קיצוני את הערכתה לירידה של 300 אלף מבקרים. חברות תעופה ומלונות מדווחים אף הם על האטה בולטת.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המחשה: ShutterStock
"צריך להוכיח מעל לכל ספק".
המחשה: ShutterStock
מומלצים