שתף קטע נבחר

פרשת אוריילי

המגיש הפופולארי ביותר של פוקס ניוז עומד בפני שטף תלונות על הטרדות מיניות. השבוע החלה נהירת מפרסמים מתכניתו, וכשכולם כבר מספידים את עתידו המקצועי, הוא זוכה לתמיכה חמה מהנשיא טראמפ

ביל אוריילי, מגיש התכנית The O'Reilly Factor בערוץ פוקס ניוז, ממשיך להסתבך בפרשיות של הטרדות מיניות. ביום שני האחרון ערכה הפסיכולוגית וונדי וולש מסיבת עיתונאים בה טענה שב-2013, לאחר שהתארחה בתכניתו של אוריילי, הלכו לארוחת ערב שבסיומה המגיש הבכיר הזמין אותה לחדרו, ומשסרבה החל לתקוף אותה מילולית ולאחר מכן היא לא הוזמנה יותר לתכניתו.

 

ההאשמות של וולש הגיעו יומיים לאחר שב"ניו יורק טיימס"חשפו שאוריילי שילם 13 מיליון דולר במסגרת הסכם השתקה שחתם עם חמש מתלוננות שהגישו נגדו תלונה בגין הטרדה מינית או התנהגות בלתי הולמת.

 

ההאשמות החדשות ממשיכות את תיבת הפנדורה שנפתחה לאחרונה בערוץ פוקס ניוז. לפני כמה חודשים התפוצצה פרשה אחרת ובה נחשף שרוג'ר איילס, מנהל הערוץ לשעבר שנאלץ לפרוש בגין הפרשה, עומד בפני שמונה תלונות שונות של נשים בערוץ שטוענות שהטריד אותן מינית ודאג לאחר מכן להשתיק את המקרים על ידי איומים והתנכלויות למתלוננות. אחת המתלוננות נגד איילס היתה המגישה הבכירה ביותר בערוץ, מייגן קלי, שלאחרונה עברה לערוץ NBC.

עורכת דינה של וולש, ליסה בלום, טענה שהתנהגותו של אוריילי מתאימה לתבנית של הטרדות מיניות והתמודדות עימן בערוץ פוקס ניוז, וקראה למחלקת זכויות האדם של מדינת ניו יורק לחקור את ערוץ החדשות והתנהלותו.

 

נאלץ לפרוש. רוג'ר איילס (צילום: AP) (צילום: AP)
נאלץ לפרוש. רוג'ר איילס(צילום: AP)

 

וולש אמרה שהיא פחדה כל השנים לתת פומבי לטענותיה אך עשתה זאת כדי להוות דוגמה לשתי הבנות שלה. היא סיפרה שלאחר שהתארחה בתכניתו ב-2013 וסוכם שהיא תהיה אורחת קבועה, אוריילי הזמין אותה לארוחת ערב כדי להמשיך את שיחתם.

 

במהלך הארוחה אוריילי שיבח את עבודתה בתכניתו ואת הפינה שהגישה "האם אנו משוגעים?". הוא סיפר לה שהוא עומד לבקש מהמפיקים של התכנית להפוך אותה לאורחת בתשלום ולעגן עוד יותר את חלקה בתכנית. "שמחתי ממש לשמוע אותו אומר את זה", אומרת וולש. בסיום הארוחה אוריילי הציע לעבור למקום הבא. "חשבתי שהוא מציע שנמשיך את השיחה בבר של המלון", אמרה וולש, אך כשהגיעו לדלת והיא פנתה לכיוון הבר, אוריילי פנה לכיוון חדרי האורחים. "עזבי את הבר, בואי נלך אלי לחדר", אמר אוריילי לטענתה של וולש. וולש סירבה וטוענת שמאותו רגע אוריילי החל להתגונן ומיד לאחר מכן להיות תוקפני. "הוא אמר לי שאשכח מכל עצות הקריירה שהוא נתן לי, הוא התלונן על כך ששילם על הסודה ששתיתי, אמר שיש לי תיק צד מכוער ועוד". וולש לא הפכה לאורחת בתשלום לאחר המקרה.

 

"עזבי את הבר, בואי נלך אליי לחדר". אוריילי ()
"עזבי את הבר, בואי נלך אליי לחדר". אוריילי

 

היא טוענת שהנשים שחתמו על עסקת השתקה עם אוריילי היו חייבות לקחת את הכסף כיוון שהכנסותיהן נפגעו קשות ושהיא הרגישה שהיא צריכה להיות קול עבורן, "האמת שלי לא עומדת למכירה". אנשיו של אוריילי טוענים שהסיבה שלא הפכה לאורחת בתשלום ושהופעותיה הופסקו בתכנית היא שהרייטינג צנח כל פעם שהפינה שלה היתה מגיעה. בלום, עורכת דינה של וולש, אמרה שזו טענה מגוחכת. "הפינה היתה בשיתוף שלה עם אוריילי, הנושא נבחר על ידי התכנית ואוריילי עצמו היה המפיק של הפינה, האם בצוות של אוריילי טוענים שכל פעם שהיא ספציפית פתחה את הפה אנשים כיבו את הטלוויזיה?".

 

מסיבת העיתונאים של וולש הגיעה באותו יום בו הוגשה תלונה חדשה בגין הטרדה מינית נגד המנהל לשעבר של פוקס ניוז, רוג'ר איילס, הפעם היתה זו ג'ולי רוג'ינסקי, מגישת חדשות בערוץ. רוג'ינסקי טוענת שאיילס נהג להתעקש על חיבוק ונשיקה בכל פגישה שהייתה להם ושפעם אמר לה שהיא צריכה לשקול "לקיים יחסי מין עם גברים מבוגרים, נשואים וקונסרבטיבים". רוג'ינסקי טוענת שהקריירה שלה בערוץ נפגעה לאחר שבפגישה אחת איילס התחיל איתה והיא סירבה.

הפעם מבול התלונות לא זכה לשקט שאוריילי כנראה ייחל לו ושקיבל עד עתה בעזרת דמי השתקה במיליוני דולרים ששילם למתלוננות. התכנית של אוריילי כמו בכל ערוץ מסחרי עושה כסף ממפרסמים, ולאחרונה יותר ויותר חברות מודיעות שהן לא מוכנות לפרסם בתכנית של אוריילי עד שיתבררו ההאשמות. בשלישי האחרון היו אלה BMW, Ainsworth Pet Nutrition, Sanofi, GlaxoSmithKline ו-Constant Contact. בימים שלאחר מסיבת העיתונאים של וולש סך הכל כ-22 חברות הפיסקו לפרסם כולל מרצדס, לקסוס, קרדיט קראמה ועוד ועוד.

 

בראיון השבוע הגיב הנשיא לפרשיה סביב אוריילי. "הוא אדם טוב", הצהיר. "אני לא חושב שביל עשה שום דבר לא בסדר. אישית", הוסיף, "אני לא חושב שהוא צריך היה ללכת לפשרה", אמר לניו יורק טיימס. "הוא צריך היה לקחת את זה עד הסוף, אני לא חושב שהוא עשה משהו לא בסדר".

 

עד כה אוריילי נהנה מההגנה של הערוץ בגלל שהתכנית שלו היא זו שמכניסה הרבה כסף ממכירת זמן פרסום. כעת, לאחר שהערוץ ממשיך להסתבך בעוד ועוד פרשיות של הטרדה מינית והתכנית של אוריילי תכניס פחות ופחות כסף, יהיה מעניין לראות מה יעלה בגורלו של אוריילי. בתגובה אמרו בפוקס ניוז שהם מעריכים את כל המפרסמים בערוץ ושעד להודעה חדשה הפרסומות יעברו לתכניות אחרות של הערוץ. אוריילי טען באתר שלו ש"כמו כל דמות משפיעה ומפורסמת אני נתון לתביעות מצד אנשים שרוצים לקבל ממני כסף בתמורה לכך שלא יהרסו את המוניטין שלי. אני עובד בפוקס ניוז כבר 20 שנה ומעולם לא הוגשה נגדי תלונה למחלקת כוח האדם של הערוץ".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
13 מיליון דולר במסגרת הסכם. אוריילי
מומלצים