שתף קטע נבחר

בן גוריון בטיימס סקוור

ביום העצמאות נשמע קולו של בן גוריון מכריז על מדינת ישראל במרכז טיימס סקוור ולווה בריקודים ודגלי ישראל. ההמון מסביב לא היה מוכן לזה

על פלאש מוב שמעתם? אולי לא שמעתם אבל בטח יצא לכם לראות. על פי ההגדרה המדויקת מדובר בהתקהלות בָּזָק של קבוצת אנשים המתאספת לפתע במקום מסוים, עושה דבר מה שלא מן השגרה, ומתפזרת כהרף עין. אנשים בקבוצה שכזו בדרך כלל אינם מכירים איש את רעהו, ואף לא משוחחים.

אז לכבוד יום העצמאות תוכנן פלאש מוב דאנס ייחודי במאכז טיימס סקוור. גבריאל זיידנר, מפתח תוכנה יהודי בן 28 מניו יורק החליט שיום העצמאות דווקא השנה, חייב להיות אור לגויים. הוא חייב להיות סימן לכל אותם אנשים שמחפשים בימים אלו תקווה, בין אם בחייהם האישיים ובין אם במצב החברתי והפוליטי. הוא וחבריו האמינו שההצלחה של ישראל, גיבושה והצלחתה כמדינה כנגד כל הסיכויים הוא ההוכחה עבור כל אחת ואחד בעולם שאם רוצים, באמת הכל אפשרי ( או אין זו אגדה, אם נאמנים למקור).

 

עצמאות בטיימס סקוור. צילומים: אדם סאול ()
עצמאות בטיימס סקוור. צילומים: אדם סאול

 

"הרעיון היה להביא את הנס שהוא מדינת ישראל לרחובות ניו יורק. אנחנו מרגישים מלאי השראה ממה שאומרת לנו מדינת ישראל", אמר. "והבניה שלה היא עדות לתקווה והוכחה ניצחת שאם רוצים משהו אפשר להשיג אותו. חשבנו שניו יורקרים צריכים לשמוע את המסר הזה".

גבריאל וחבריו הסבירו בראיון לידיעות אמריקה שבימים בהם ישראל מוזכרת בכל כך הרבה קונטציות שליליות, להם חשוב להראות את הקסם והכוח שיש בה לעורר השראה. "מאז הקמתה ישראל נאלצת להתמודד עם כל כך הרבה אתגרים אבל היא מתמודדת מתגברת ומצטיינת. המסר של ישראל לדעתנו הוא תקווה והנכונות להתאמץ, להילחם ולהשיג, ואין בכלל קשר לפוליטיקה".

 

גבריאל סיפר שהתשבוחות לישראל הן ברוב המקרים מקומיות, מים, התפלה, לפעמים אנשים מסוימים, אבל הדבר הגדול ביותר זה הקיום שלה, השגשוג שלה, ולא מספיק חוגגים אותם.

 

"לא נתקלנו בשום אנטי". רוקדים עם דגל ישראל ()
"לא נתקלנו בשום אנטי". רוקדים עם דגל ישראל

 

את ההישג הישראלי הזה הם קיוו להעביר ביום העצמאות במרכז הטיים סקוור עם רקדנים שיצאו מבין הקהל ויחלו לרקוד לצלילי שירה שיל ירדנה ארזי 'עוד נגיע'.

את זה בדיוק הם עשו. בשעה שבע וחצי בערב נשמע קולו של בן גוריון בין ההמון והאורות. "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל". כשההמונים מנסים להבין מאין בוקע הקול, מתחילה רקדנית אחת עטופה בדגל ישראל לרקוד כשהשיר מתחיל להתנגן. מהר מאוד עוד 50 רקדנים מצטרפים מן הקהל וביחד, כשהקהל מריע, הם רוקדים את השיר עם דגלי ישראל, משתפים את עוברי האורח שלא מורידים את החיוך מהפנים.

 

 

 

"לא נתקלנו בשום אנטי", שמח גבריאל לספר בתום הקטע. "המשטרה הייתה מדהימה, עזרה ושמרה. היה קשה להשיג פרמיט אבל היה שווה את זה. התאספו המון אנשים וזה היה אפילו יותר מוצלח ממה שחשבנו ואפילו את המסר הצלחנו להעביר כשרבים הגיעו לספר לנו שזה עורר בהם השראה".


פורסם לראשונה 03/05/2017 18:12

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים