הכירו את TailorBrands
השבוע אנחנו פוגשים את TailorBrands, פלטפורמת המיתוג הגדולה בעולם. הישראלים שמאחורי הרעיון ענו על השאלון שלנו
TailorBrands
פלטפורמת המיתוג הגדולה בעולם, עם מעל ל1.3 מיליון משתמשים, המאפשרת לכל עסק קטן להנות מהשירותים של משרד פרסום גדול
תעודת זהות:
מייסדים: יהלי סער, תום להט, ונדב שץ
שנת הקמה:2014
שנות עבודה בניו יורק: הקמנו את החברה בתל אביב ובניו יורק בו זמנית ב2014 ובמשך תקופה המשרד המרכזי ישב בניו יורק. החל מסוף 2016 חל דווקא מהפך ומרבית העובדים של החברה יושבים בארץ.
הרעיון מאחורי הסטארטאפ: טיילור בראנדס היא פלטורמת המיתוג האוטומטית הגדולה בעולם, המאפשרת לכל עסק קטן לקבל את השירותים של חברת פרסום גדולה, החל מעיצוב לוגו ועד כתיבת פוסטים ופרסומות לפייסבוק, בעבור דולרים בודדים ובצורה אוטמטית לחלוטין באמצעות בינה מלאכותית. לפלטפורמה כ1.3 מיליון משתמשים פעילים והיא צומחת בקצב שנתי של מאות אחוזים ומייצרת הכנסות.
איך נולד הרעיון?
הרעיון נולד מהעבודה של השותפים בחברות פרסום, וההבנה שבכל פעולה יצירתית יש בעצם דפוס שניתן לחקות. תום חשב על כך שבאמצעות טכנולוגיה יהיה אפשר להפוך את העיצוב והמיתוג שהיינו יוצרים לחברות גדולות לכלי שיהיה זמין לכל בעל עסק קטן. במקום שבית קפה קטן יקרוס תחת הלחץ של סטארבקס חדש שפתחו מולו אנחנו נוכל לספק לו את אותם כלים בשביל להלחם חזרה. הבנו שעל אף שיש ארבע חברות פרסום גדולות שמחזיקות 90% מחברות הפרסום, רק 10% מהעסקים באמת מקבלים את הכלים בשביל להצליח. נדב הוסיף את האלמנט שאפשר למערכת ללמוד ולהתפתח לבד והשאר התגלגל מעצמו. אנחנו כיום בעצם מלמדים את טיילור איך לחשוב בצורה יצירתית, שזה די משוגע בסך הכל כשחושבים על זה. הרבה מאוד אנשים הסבירו לנו שאי אפשר ללמד מערכות להתנהל בצורה כזו אבל 1.3 מיליון משתמשים, ועשרות מכתבי תודה, לאחר מכן אנחנו יודעים שאין לנו ברירה אלא להקדיש את כל כולנו לפיתוח של הטכנולוגיה הזו.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
שלושת השותפים שכרו דירה יחד והתיישבנו לנסות ולמצוא דברים אחרים לעבוד עליהם. שלושתנו היינו חברים טובים כבר לפני, אבל היה לנו חשוב לראות שאנחנו יכולים לחיות ולעבוד אחד עם השני 24 שעות ביממה ושזה באמת הרעיון שאנחנו רוצים לעבוד עליו כי כשבונים טכנולגיה מהסוג הזה אי אפשר לדעת באמת כמה זמן זה יקח.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
האמת ששלושת המייסדים גרו בניו יורק לפני כן מסיבות כאלו ואחרות וזה מה שגרם לנו להתחיל דווקא שם אבל בדיעבד אנחנו יודעים שהשוק המרכזי שלנו הוא צפון אמריקה, ואתה לא באמת יכול למכור לקהל שאתה לא מכיר וצורך את השירותים שהוא צורך על בסיס יום יומי. אתה חייב להבין את סטנדרט השירות שאנשים מצפים לו כדי לייצר משהו שבאמת ירצו להשתמש בו.
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?
מיד אחרי שהתחלנו להשקיע בפרסום והבנו שכדי לייצר כסף צריך לפעמים גם לשרוף כסף. מהרגע הזה צמחנו משירות בוטיק שמוכר בעיקר לטכנולוגים לשירות שמשרות מאות אלפי אנשים חדשים בחודש.
לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?
זזים מהר יותר, ומייצרים מראש את המוצר שהתפתח בסופו של דבר תודות למיליונים של תגובות של לקוחות. הדבר הכי חשוב בבניית סטארט אפ הוא מהירות הביצוע ונראה לי שכל יזם תמיד מרגיש שהוא יכול להיות אפילו יותר מהיר. אבל כנראה שאם הייתה נוסחת פלא שנותנת לנו להתחיל מהסוף לא היה ממש אתגר בחיים.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
בשלב שבו אתה צריך להתחיל למכור ללקוחות שלך, ובשביל זה אתה צריך ללמוד לדבר את השפה שלהם; עיצובית, מוצרית ושיווקית.
מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?
5 מיליון דולר
מחפשים עובדים?
תמיד. אנחנו מגייסים לכל מיני תפקידים וניתן למצוא את המשרות הפתוחות באתר.(ראו: https://www.tailorbrands.com/jobs)
ללא קשר, תמיד יש לנו מקום לעוד אנשים מוכשרים
מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY.
WWW.IsraeliMappedinNY.com