שתף קטע נבחר
 

הכירו את getwizer

מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק מאגדת בתוכה למעלה מ-300 סטארטאפים ישראלים והשבוע אנחנו פוגשים את getwizer, פלטפורמה לבנייה, ניתוח והצגה של מחקרי שוק

תעודת זהות:

מייסדים: אלון רביד (מנכ״ל), עידן גבע (מנהל עסקי), מנו גבע (מנהל מדעי). 

שנת הקמה: 2014

שנות עבודה בניו יורק: שנה בניו יורק עם 7 עובדים ועוד 15 בישראל.

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ:

אחת הפונקציות האחרונות בעולם האנטרפרייז שנותרה ללא טכנולוגיה מתקדמת, ופועלת בכלים ובמשאבים של שנות ה-90, היא פונקציית מחקר השוק. ביצוע מחקר שוק כיום הוא תהליך יקר מאוד (עשרות אלפי דולרים וצפונה לפרוייקט), לוקח זמן רב (מס׳ שבועות בממוצע) ומבזבז משאבי זמן יקרים של הלקוח. מה שהכי מדהים הוא, שהתוצר המקובל היום בתעשיה הוא קובץ פאוורפוינט עם הממצאים.

 

וייזר פיתחה מערכת המבוססת על טכניקות של בינה מלאכותית ש״חושבת״ ו״פועלת״ כמו אנליסט, ובונה עבור הלקוח את המחקר הרצוי עבורו, מנתחת את התוצאות, ומציגה את הממצאים באופן דיגיטלי פשוט להבנה ונגיש לפונקציות שונות בארגון האנטרפרייז.

בזכות הטכנולוגיה של וייזר, חברות אנטרפרייז יכולות לצרוך עד פי 10 יותר מחקר באותו מחיר שהיו משלמים לפני כן, ואת התוצאות בתוך שעות עד ימים ספורים. כמו כן, כל המידע מונגש ומנותח בדשבורד הייעודי שלהם, כך שמתאפשרת להם גישה לנתוני בנצ׳מארק ומדידה ממושכת של הביצועים לאורך זמן ולפי מחלקות ושווקים שונים של הארגון.

 

איך נולד הרעיון?

שנים רבות של עבודה בתחום המחקר והבנה של כשל השוק שהיה ידני וארכאי מדי, בשילוב עם פיצוח רעיוני של איך לקחת אוסף דיסציפלינות ולדחוס אותן לתוך סדרת אלגוריתמים כדי לייצר חוויה אנושית ע״י מכונה. במקור, היישום היה כלי לאוטומציה של מחקרי שוק פשוטים לעסקים קטנים ובינוניים, שלאחר ההקמה וזמן הרצה, התפתח לפלטפורמה טכנולוגית שמסוגלת לתמוך ולספק את צרכיהם המחקריים של ארגונים גדולים.

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

להבין שיש צוות בעל יכולת ומחוייבות להוביל מיזם שידרוש מימון חיצוני והרבה מאוד הקרבה אישית בהיבט של שעות עבודה, נסיעות תכופות, הצגה בכנסים, תצוגות ואירועים, והתמודדות עם המון ״לא״ . לא כולם נולדים עם סטארטפ מנטליטי, אבל בהחלט קריטי שתהיה ליזמים בסטארטפ התכונה הזאת.

השילוב בין המנטליות היזמית לבין היכולת להקשיב ולצרף אנשים חכמים ומנוסים כדי להשלים פערי ידע ויכולות, הוא קריטיים להצלחה, במיוחד בשלבים המאוד מוקדמים, אבל לא רק. חשוב להבין שסטארטאפ זה כמו חתונה, אפילו יותר אינטנסיבי לעיתים, כך שהיזמים היו צריכים לדעת שיש ביניהם את הכימיה הדרושה כדי להאמין שיוכלו לצלוח תקופות קשות יחד ולשמור על קור רוח, בשילוב עם קבלת החלטות תוך מזעור האגו והפוליטיקה.

 

מייסדי החברה. "היזמים צריכים לדעת שיש ביניהם את הכימיה הדרושה" ()
מייסדי החברה. "היזמים צריכים לדעת שיש ביניהם את הכימיה הדרושה"

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

ניו יורק (והסביבה) היא הלב הפועם של תעשיית מחקרי השוק העולמית, והבית של רוב חברות המחקר הגדולות ביותר, כאשר השוק האמריקאי מהווה 50% מהשוק העולמי הכללי. גם סן פרנסיסקו במידה מסויימת היא מרכז משמעותי עבורנו, אך בהיבט זה הפער באיזורי הזמן מול ישראל, שם נמצא מרכז המחקר והפיתוח שלנו, הוא ״רק״ 7 שעות ולא 10 כמו בחוף המערבי. ההבדל הזה הוא דרמטי כשמתבצעת עבודה יומיומית בעלת רמת סנכרון גבוה בין ישראל לארה״ב. השילוב בין החשיבות של ניו יורק בתחום מחקרי השוק והצרכנים והקירבה היחסית (ביחס למערב ארה״ב) לישראל הם שגרמו לנו להחליט לייצר את הבסיס האמריקאי שלנו בניו יורק.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

היה איזשהו רגע ״קסום״ בזמן, שבו התחלנו להביא לקוחות חדשים וגדולים - תוצאה של חודשים של עבודה קשה ומו״מ קשוחים. חתמנו על החוזה הכי גדול שלנו מול חברה בינלאומית גדולה, שהתווספה לכמה חוזים קטנים יותר אך משמעותיים מול חברות בינלאומיות אחרות, וזה הקפיץ לנו את היכולות המוצריות ואת ההכנסות של החברה, כך שהתחילו לראות וולידציה של הביצוע שלנו ושל המודל העסקי.

בתעשייה שלנו יש נטייה למשתמשים ולקוחות להיות שמרנים ולכן היכולת שלנו להוכיח שהטכנולוגיה באמת עובדת ובאמת מספקת את מה ש-5 צוותים מיומנים בחברת מחקר עושים, אלא בעשירית מהזמן, נתנה ללקוחות ולמשקיעים את האישור שזה כבר לא רק ״רעיון יפה״ אלא מוצר ממשי שמפיק ערך. זמן קצר לאחר מכן גייסנו את סיבוב ה איי שלנו ומאז אנחנו ממשיכים בצמיחה בקצב גבוה.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

בכל מיזם יש את החוכמה בדיעבד, דברים שאתה לומד אחרי אופטימיזציה של המודל העסקי ושל המוצר. גם בהיבט של התנהלות בעולם הסטארטאפ יש כל הזמן מה ללמוד. הלקח הכי גדול לחברות סטארטאפ ישראליות (וכמובן לנו) הוא לייצר נוכחות פיזית בשוק המטרה בהקדם האפשרי, ולא לחכות אחרי גיוס משמעותי, ולא משנה באיזה תחום או מה המודל העסקי של החברה. הנוכחית הקבועה בשוק המטרה היא יקרה מפז והיא זו שבאמת מאפשרת לחברה לצמוח.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

בשניה שזה מתאפשר ולו באופן הפשוט והרזה ביותר. לא לחכות למימון גדול או לאירוע מכונן. פשוט לעלות על מטוס ולהגיע, ולגרום לכל השאר לקרות. ויפה שנה אחת קודם.

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

5.5 מיליון דולר

 

מחפשים עובדים?

כן! חפשו ב-

getwizer.com

 

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY. 

 WWW.IsraeliMappedinNY.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים