עיכובים ברכבת התחתית
השבוע התפרסמו נתונים חדשים שמוכיחים שהעיכובים ברכבות הסאבווי של ניו יורק ארוכים מאי פעם. רוצים לדעת מאילו קווים כדאי להמנע?
הנתונים שהציגו מתייחסים רק לזמן שבו נוסעי הסאבווי ממתינים לרכבת בתחנה. זמן העיכובים הממושכים בתוך הרכבת עצמה לא נבדק בנתונים הללו.
זמני ההמתנה על רציפי הרכבת נעו מ-24,023 שעות בשנת 2012 ל-34,900 בין מאי 2016 למאי השנה. זוהי עליה של 45% בחמש שנים.
במסגרת הנתונים, נחשפו גם אותם קווים שבהם העיכובים ארוכים יותר. ביניהם ה-Z,J וגם ה- C עם 68 אחוזים עד ל-73 אחוזים.
רכבת מספר שלוש היא זו שבמסגרתה העיכובים נחשבים לעיקביים ביותר. בשנה האחרונה, רכבת מספר 5 ורכבת A היו אלו שבהן נרשמו העיכובים הארוכים ביותר עם קרוב ל-2800 שעות.
מסקר שפורסם בשבוע לאחרונה עולה שגם התסכול בקרב הנוסעים ניכר והגיע לשפל של כל הזמנים.
מסקר שנערך בראיון אישי ללמעלה מ-1200 נוסעים, נמצא ש-74% מהנוסעים הנשאלים איחרו לעבודה בגלל שינוי תנועת הרכבות לאחרונה, 65% איחרו באיסוף ילדיהם מבתי הספר, מחצית מהם הודו שנאלצו לעיתים תכופות לשלם למונית כתוצאה מאיחורים ותקלות בשלושת החודשים האחרונים.
הסקר נערך על ידי מבקר העיר סקוט סטרינגר שטען שמדובר במשבר של ממש. "העיכובים במגמת עלייה השירות יורד ותושבי ניו יורק נותרים מתוסכלים יותר מאי פעם.
מי שמשלם את המחיר הגבוה ביותר הוא כמובן ציבור מעוטי היכולת, כך גם מוכיח הסקר. בסקר רק 10% מהנשאלים בעלי הכנסה גבוהה סיפרו שננזפו במקום העבודה בעקבות האיחורים. בעלי שכר נמוך יותר כבר תיארו מציאות אחרת. בברונקס, 54% מהנשאלים סיפרו שנאלצו להתמודד עם ההשלכות של עיכובים ושיבושים ברכבת, 40% בברוקלין, 45% בקווינס, ורק 25% במנהטן.
בסקר שערך הניו יורק טיימס נמצאו ממצאים דומים שהוכיחו שתושבי האפר ווסט סייד, הביעו שביעות רצון גבוהה יותר מזו של תושבי הברונקס.
על אף המלצות המבקר, להגביר את התקציב לתיקונים ובקרה, ככל הנראה התכנונים לשיפוצים ושדרוגים נדחו. "העובדה שעשרות שנים נמנעו מהשקעה שכזו", אמר המבקר, "הובילה אותנו למקום בו אנחנו נתונים היום. שלא יהיה ספק. עלינו עכשיו לפעות בכל החזיתות. היכולת של ניו יורק סיטי להישאר כפי שהיא במאה הזו ובאלו שיגיעו אחריה, תלויה במידה רבה באיכות התחבורה שלה"