שתף קטע נבחר

"הצהרתו של דונלד טרמפ תקדם את השלום"

בניגוד רב לרוב התגובות בעולם, הקונסול הכללי של ישראל בשיקאגו סבור כי החלטתו של טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר אליה את השגרירות, דווקא תעזור להביא שלום

הכרת טראמפ בירושלים יצרה גלי איבה בעולם, גלי אלימות בישראל ואפילו גלי שנאה וביקורת בקרב ישראלים ויהודים אמריקאים. תגובה ביקורתית אחת טענה שהכרזה זו קוברת את פתרון שתי המדינות, תגובה נוספת מתחה ביקורת על פתיחת קלפי המיקוח מראש והעדר תכנית מדינית לשלום.

 

יותר ממאה וחמישים מרצים ללימודי יהדות מרחבי אוניברסיטאות ומכללות בארה"ב ביניהם, פרופסור ברי ווינפהיימר מאוניברסיטת נורת'ווסטרן חתמו על עצומה והביעו את דאגתם מהצהרת הנשיא." הצהרת ממשלת ארה"ב, המסתמכת לכאורה על הבעלות היהודית הבלעדית על ירושלים, מוסיפה שמן למדורה ועלולה להצית את להבות האלימות".

 

לכן נדהמתי לקרוא את פרשנותו של הקונסול הכללי, אביב עזרא, שפורסמה בעיתון Sun Times ברשותו,המאמר מובא כאן לפניכם.

"ירושלים היא העיר הקדושה ביהדות ובירת ישראל מזה 3000 שנה ונקבעה כבירת מדינת ישראל לאחר קום המדינה, בשנת 1949. רק בשבוע שעבר, בהכרזה היסטורית, הכיר הנשיא דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל. אכן יש מבקרים להצהרתו ,אך הכרזה הרואית זו מקדמת ללא ספק את תהליך השלום.

 

"נשיא ארה"ב טרמפ משקף מציאות ומעביר באומץ ובצדק מסר של הכרה אמריקאית בירושלים כבירתה הנצחית של ישראל ומדגיש שזה המצב לאשורו.הנשיא הודיע שיעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים אך טרם הודיע היכן תמוקם. החלטת טרמפ מבהירה לפלשתינאים שישראל הינה מדינה ריבונית וארה"ב, בעלת בריתה הקרובה ביותר, תתמוך בה.

 

עזרא. צילום: ג'ניפר ג'רארד ()
עזרא. צילום: ג'ניפר ג'רארד

 

"הכרזה משמעותית זו אינה מכשול לשלום;להיפך,היא מקדמת את תהליך השלום.ירושלים היא בירת ישראל ב-70 שנות קיומה.לאניתן לדמיין תרחיש שלום בו ירושלים אינה מוכרת כבירת ישראל. זמן קצר לאחר חקיקת "חוק שגרירות ארה"ב בירושלים", ראש ממשלת ישראל,יצחק רבין שנרצח לאחר הסכמי אוסלו במאמציו לשלוםקרא בנאומו האחרון ב-1995 לשמור על ירושלים כבירת העם היהודי ולב האומה.

 

"אנו מקווים שהפלסטינים ילמדו שישראל מוכנה תמיד לחזור לשולחן הדיונים ולקיים משא ומתן, כפי שעשינו בעבר. במשך שנים רבות ניסינו להביא את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן; אולם מאמצינו לא צלחו.

 

"הנשיא טרמפ מציג גישה אחרת, רעננה. ירושלים נמצאת במרחק של 12 ק"מ מרמאללה. אין טעם לנהל מו"מ עם ישראל בבניין האו"ם בניו יורק. אם הפלסטינים באמת רוצים להגיע לשלום, הם מוזמנים לנהל משא ומתן ישירות עם ישראל. ההכרה בירושלים כבירת ישראל אינה מכשול בפני תהליך השלום. סירוב הפלשתינאים לקיים שיחות שלום עם ישראל היא המכשול. הזמן אינו פועל לטובתם.יש חשיבות רבה באזור הים התיכון לנשיא חזק המבטיח ומקיים את דברו. טרמפ הוא איש של מילתו. מדינות ערב צופות בכך ומבינות היטב שמדובר בנשיא שעומד מאחורי מילתו כפי שהובטחה במהלך הקמפיין.

 

"כואב לחזות באלימות שהכרזה זו הביאה על ישראל. עלינו להבדיל בין הרדיקלים למתונים. רדיקלים, תמיד ימצאו סיבה לאלימות. אם לפני שבועיים היו להם 100 סיבות לאלימות, השבוע יהיו להם 101 סיבות. ישראל מעולם לא טיפחהאידיאולוגיה של אלימות, אינה חפצה לחיות על חרבה, מדיניותה דגלה בכינון הגנה על יישובים כנגד התקפות ולפיכך זכתה בעצמאות.

 

"אנו קוראים למנהיגות הפלסטינית להתנגד לאלימות. ירושלים היא בירת ישראלב -70 השנים האחרונות, לא הגבנו בתוקפנות כשלא זכינו בהכרה. פיתחנו את הארץ, הפעלנו הסברה, גיבשנו מדיניות וזכינו בתמיכה. אנחנו קוראים לצד השני לעשות בדיוק כמונו.

 

"חשוב לציין כי הסטטוס קוו בירושלים המאפשר לכל הדתות להתפלל בחופשיות במקומות הקדושים בירושלים יישאר על כנו. כמשואה לדמוקרטיה במזרח התיכון, חופש הפולחן הדתי הוא זכות אנושית ואנו מתייחסים אליו בכובד ראש. ישראל תמיד תבטיח חופש פולחן ליהודים, לנוצרים ולמוסלמים כאחד.

"הבירה שלנו בירושלים, אבל הפעם זה לא בגלל נס. במקום זאת אנו חוגגים השנה משום שהעולם, החל בארצות הברית, מכיר בירושלים כבירת ישראל".

 

המלצת השבוע: Sammy: A Tribute to Sammy Davis JR.

מי אינו מכיר את הזמר, רקדן סטפס, שחקן וקומיקאי אפרו- אמריקאי- יהודי סמי דיוויס ג'וניור? הקריירה שלו החלה בגיל ארבע כאשר שר ורקד עם אביו במועדוני וודוויל. הוא התפרסם כחבר בלהקת "ראט פק" "להקת העכברושים" לצידם של הכוכבים פרנק סינטרה ודין מרטין. הוא הופיע בסרטים רבים, התהולל עם נשים רבותוזכה בפרסים.דיוויסיצר קשרי חברות עם הקומיקאי היהודי, אדי קנטור, שהציג בפניו את הדמיון בין שחורים ליהודיםוהתאהב ביהדות. אדי קנטור נתן לושי, מזוזה לביתו. דיוויס לא התקין את המזוזה על דלתו, הוא נשא את המזוזה על צווארו כסימן למזל טוב. בשנת 1954 מזלו לא האיר לו פנים, הוא כמעט נהרג בתאונת דרכים בדרכו מלוס ואגס ללוס אנג'לס. בתאונה זו אבד את עינו השמאלית וגילה שבאותה נסיעה שכח את המזוזה בביתו. אחרי מספר שנים התגייר.

 

בשנת 1960 עורר סערהונישא לשחקנית השוודית הלבנה מייבריט שהתגיירה למענו. באותה תקופה במספר מדינות בארה"ב נישואין בין גזעיים נחשבו לפשע. דיוויס היה יהודי חם, תמיד הופיע כששרשרת "מגן דוד" או "חי" ענודה על צווארו, פתח כל מופע ב"שלום" ומעולם לא הופיע ביום כיפור.דיוויס ביקר בישראל בשנת 1969 נפגש עם משה דיין וחיים בר-לב. הניח פתק בין אבני הכותל ואמר " כמו כל יהודי רגשותיי לכותל עמוקים ואישיים. זה ביתי הרוחני, נפלא כאן. זה סוג של איחוד של עם ישראל בארץ ישראל".

 

צילום: אלן דייוויס ()
צילום: אלן דייוויס

 

המחזמר מציג את הביוגרפיה של סמי דיוויס מפרספקטיבה אפרו – אמריקאיתבזמר, ריקוד ושירה. בחירתו ביהדות מוזכרת בשורה אחת. שירים אהובים מהקריירה הנפלאה שלו מושרים למשל: שירו של אירוינג ברלין Cheek to cheek , השיר המפורסם Candy Man או השיר הנפלא For once in my life. שיריו הנפלאים של סמי דיוויס שזורים לאורך כל סיפור ביאוגרפיית חייו. צוות השחקנים והרקדנים מעולה. מומלץ לאוהבי סמי דיוויס הרוצים ליהנות, לשיר ולרקוד.

 

המחזמר יוצג עד ה-21 בינואר

איפה? Black Ensemble Theater,4450 N. Clark Street Chicago

כרטיסים: 773-769-4451

לפרטים: www.blackensemble.org


פורסם לראשונה 22/12/2017 13:37

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
"מדובר בנשיא שעומד מאחורי מילתו". טראמפ
צילום: AFP
מומלצים