שתף קטע נבחר

דיילים נגד דלתא

ארבעה דיילים הגישו תלונה נגד חברת התעופה האמריקאית ׳דלתא׳ בטענה שמפלה דיילים יהודים ודיילים אחרים שבאים עימם במגע

ארבעה דיילים הגישו תביעה נגד חברת התעופה ‘דלתא’, בטענה שהיא מפלה דיילים יהודיים ומענישה דיילים אחרים שמתחברים איתם. הדיילים - עם ניסיון עבודה של בין 10 ל-40 שנה - תובעים את חברת התעופה בעקבות מה שהם מכנים ‘דפוס של אפלייה מכוונת והתנקמות ביהודים וישראלים העובדים בחברה או טסים עימה מניו יורק לישראל”.

 

לפי הפרסום באתר TMZ, אחת הדיילות טוענת כי ‘דלתא’ פיטרה אותה במרץ 2017 משום שהיא יהודייה. החברה, לטענתה, תירצה זאת בטענה כי החמיצה טיסה, אך לדבריה היא היתה אז בחופשת לידה. דיילת אחרת, שאינה יהודיה, אומרת כי היא הושעתה ללא תשלום ואיבדה פריבילגיות, לאחר שהשתמשה בזכותה לצרף נוסע לטיסה לטובת ידיד יהודי.

 

 

‘דלתא’ טענה כי הדיילת לא הכירה את האיש, אבל התובעת אומרת שהם מכירים כבר 40 שנה והסיבה היחידה בגללה נלקחה ממנה הפריבילגיה, היא כי ניצלה אותה עבור ידיד יהודי. לאחר המקרה הפסיקה הדיילת לעבוד על הקו ניו יורק-תל אביב. התובעים טוענים כי בכירים ב’דלתא’ חושבים שהעובדים והנוסעים היהודים והישראלים הם “בלתי אמינים, תוקפניים ולא הולמים, ומתנהגים באופן שהם מחשיבים מוזר, כמו תפילות במהלך הטיסה ודרישות לארוחות כשרות”. הדיילים תובעים פיצויים בגין אפליה.

 

הם גם מבקשים שהאישה שפוטרה תוחזר לעבודה ואת חידוש זכויות הנסיעה של הדיילת האחרת. זו לא הפעם הראשונה בה ‘דלתא’ מוצאת את עצמה במרכז שערוריה עם ניחוחות אנטישמיים. ב-2011 היא צירפה את‘סעודיה איירליינס’ לרשת "SkyTeam" שלה, למרות טענות כי לחברה הסעודית יש מדיניות אנטישמית וגזענית. “‘דלתא' מגנה בחריפות את הטענות בדבר אפליה המתוארות בתביעה זו ותגן על עצמה בתקיפות”, אמר בתגובה דובר ‘דלתא’, מורגן דוראנט, “כחברת תעופה עולמית שמטיסה אנשים מרחבי העולם ביחד מדי יום, אנחנו מעריכים גיוון ויש לנו אפס סובלנות לאפליה”.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים