שתף קטע נבחר

מה ומי במיאמי

 מלון "סגאמור" במיאמי ביץ' בבעלותם של משפחות בן יוסף וניומן, לבש חג. בסוף השבוע שחלף, הגיעו מאות מוזמנים של משפחת מירב ורוני בן יוסף, לחגוג את מסיבת בת מצווה לבתם מאיה רבקה. כבר ביום שישי בלילה, נהנו אורחי המשפחה שהגיעו מקרוב ומרחוק, מארוחת ערב חגיגית. שיאה של החגיגה היה במוצאי שבת כשהאורחים הגיעו לבושים בלבן, נהנו ממזג אוויר על פי הזמנה, אווירה צוהלת, במה על חוף הים ורחבת ריקודים סביב הבריכה, עם די ג׳יי שנתן בראש, ויחד עם הקייטרינג העשיר של רונן מחברת "פוד ארט קייטרינג" החגיגה הייתה מושלמת.

 

 

 מירב ורוני בן יוסף עם בתם מאיה בחגיגת בת המצווה  ()
מירב ורוני בן יוסף עם בתם מאיה בחגיגת בת המצווה
בין האורחים והחברים הרבים של בני המשפחה מניו יורק, היו גם הקונכ"ל ליאור חייט, ראש עיריית מיאמי ביץ', נשיא "חוג ידידי צה"ל" בארצות הברית, השר לשעבר גדעון סער ורעייתו העיתונאית גאולה אבן, אנשי עסקים וקולגות של ההורים. ופילנתרופים רבים ידידי המשפחה.

המדור שולח ברכת מזל טוב.

 

רני בן יוסף עם חברים בבת המצווה של בתו מאיה ()
רני בן יוסף עם חברים בבת המצווה של בתו מאיה

 

 לפני שנה התארחה שרת התרבות והספורט מירי רגב, במלון "סגאמור" והיא נפגשה עם הבעלים אדיד בן יוסף ובתו רונית ניומן, הקונכ"ל ליאור חייט, סבסטייאן ליבארו - יועץ האומנות של גלריות ביריד "ארט באזל", כדי לבדוק אפשרות קיום תערוכת ציירים/פסלים ישראלים שתוצג במסגרת חגיגות ה-70 למדינה, במלון בו נוסד לראשונה יריד "ארט באזל" היוקרתי.

 

השבוע קוצרים השושבינים את הפירות מאותו מפגש. תערוכה מיוחדת תתקיים בשיתוף פעולה בין רונית ניומן - מנהלת הפעילות האומנותית של המלון והקונסוליה הישראלית יחד עם יונה ברטל, ממרכז פרס לשלום, יצרו תערוכה מיוחדת לציון משותף לרגל 70 שנות עצמאות לישראל ו- 70 שנות פעילות של מלון "סגאמור".

כבר בשעה 7:00 בערב תתקיים קבלת פנים מיוחדת, בהשתתפות: אחמי"ם, ראש עיריית מיאמי ביץ' - דן גלבר, הקונסול הכללי - ליאור חיט ויונה ברטל - סמנכ"לית בית הנשיא לשעבר, יד ימינו של פרס אשר עבדה לצדו במשך 21 שנה ואף עבדה לצדו של ראש הממשלה יצחק רבין, וכיום מייסדת ומנהלת את "חוג ידידי פרס", אשר יכריזו רישמית על פתחתה של התערוכה המיוחדת "70 לישראל".

 

במהלך קבלת הפנים יחשוף הצייר הייפר-ריאליסטי הישראלי המפורסם - יגאל עוזרי, את תמונת דיוקנו של שמעון פרס, תמנה עליה הוא עמל בימים אלו, תמונה שתהווה את מרכזה של התערוכה. בתערוכה יוצגו תמונות אותם צילם במשך השנים, הצלם פיטר הלמאגי, ששהה במחיצתו של פרס.

 

בתערוכה יוצגו תמונות מיצירותיהם של האמנים הישראלים ידועים ביניהם: מתן בן כנען, אורן אליאב, דורית פלדמן, אורי גל, פיטר הלמאגי, כרמן השני, דוד ניפו, נתן פרניק, חנוך פיבן, ערן רשף, אלה עמיתים סדובסקי, ערן שאקין, עמית שמעוני, שירלי שור, יואל טורדימן, סיגל צברי, לי לינור, עידן זארסקי, ותערוכת צילומים יוצאת דופן בשם "מעבר לישראל" שאצרה קרן הלמן בלוך, המדגישה את יופיה של ישראל באמצעות 20 צלמים מכל תרבויות. כמו כן, בפעם הראשונה במיאמי, יוצגו עבודותיהם של אמנים שזכו בפרסים כחלק מאוסף האמנות של דובי שיף. שעה לאחר הפתיחה הרשמית מוזמן הקהל הרחב לפתיחה החגיגית, ביום חמישי ה- 8 במרץ החל מהשעה 8:00 בערב. התערוכה תוצג עד ה- 31 במאי.

 

70The Sagamore Hotel - 1671 Collins Ave, Miami Beach

 

ברוב כבוד והדר, הוכנס ספר תורה חדש ומהודר, לבית הכנסת על שם "עובדיה לוי". ספר התורה נתרם על ידי רוחל'ה לוי ובנה עובדיה, לזכרו של ראש המשפחה מימון לוי ז"ל. המילים האחרונות של כתיבת הספר הושלמה והוא הובל בתהלוכה מיוחדת לכיוון בית הכנסת, שם נערכו הקפות. הרב יהודה בן חמו סיפר על מעלותיו של מימון לוי ז"ל, כאיש של צדקה וחסד, אחד מעמודי התווך של קהילת "בני ספרדים", הוותיקה של סטרלינג. רעייתו של מימון ז"ל – רוחל'ה, דברה על הגעגועים והכאב על חסרונו ועל החלל העצום שהותיר עם לכתו. הטקס נערך בהשתתפות בני משפחה חברים ורבנים. על חלקו העליון של כיסוי ספר התורה, העשוי מעץ, נכתבו פסוקים מפרק צ"א מתהילים, ספר ששמעון לוי ז"ל, כל כך אהב. "כי אתה ה' מחסי עליון שמת מעונך". בחלקו התחתון כתוב הפסוק "שבטך ומשענתך המה ינחמוני". רוחל'ה חתמה את דבריה בקריאת הכתוב על מצבתו: "שמעון מימון בן עובדיה אוהב אדם, אוהב טבע, אוהב הבריאה ואוהב צבע, תמיד ידו פתוחה, קשובה אוזנו, חי את חיי במלואם, הילד הנצחי אף פעם לא נדם, מורשתו בליבנו עד עולם ת.נ.צ.ב.ה.

 

בני משפחתו של מימון לוי ז"ל בשער בית הכנסת על שם אביו, עובדיה לוי ז"ל, אוחזים בספר התורה החדש על שמו ()
בני משפחתו של מימון לוי ז"ל בשער בית הכנסת על שם אביו, עובדיה לוי ז"ל, אוחזים בספר התורה החדש על שמו

השר לשעבר גדעון סער, הגיע עם רעייתו, העיתונאית גאולה אבן, למספר מפגשים כאורחו של זק הריסון, הנציג הרשמי של הבונדס בדרום פלורידה. סער התארח במפגש של חברי "פרלמנט הריביירה", שם מצא קבוצה גדולה של קהל אוהדים ותומכים. סער נשא דברים בנושא "ישראל ובטחונה במזרח התיכון המשתנה". שעה ארוכה הוא פרס את משנתו אודות השינויים האזוריים והשפעתם על ישראל, האיום האיראני והאתגרים מול החלטות קשות שצריך לקבל בירושלים בעתיד הקרוב. למחיאות כפיים הוא זכה כשהכריז כי יש לבטל את רעיון שתי מדינות לשני עמים, ההצעה פירושה הפיכת הגלגל הציוני והגיע הזמן לבחון חלופות. בין היתר הציע קונפדרציה עם ירדן או חילופי שטחים. לגבי ירושלים הוא אמר כי השכונות שמעבר לגדר אינן צריכות להיות חלק מירושלים ולחלקם האחר יש להקים רשות מוניציפלית נפרדת. הוא הציע להחיל את החוק הישראלי ההתיישבות ביו"ש. בשאלות האישיות שהופנו אליו, הוא התחמק באלגנטיות כשאמר כי לביבי מגיע, כמו לכל אדם, את חזקת החפות וכי ביבי מתפקד טוב על אף החקירות, וכי הוא מאמין בשלטון החוק במשטרה ובפרקליטות ובעיקר בבית המשפט. הוא בעד איחוד השורות והקמת ממשלה ציונית רחבה. יש לנו מספיק אויבים מבחוץ, והוא העביר מסר של אחדות. לגבי בחירות עתידיות, אמר "כל עוד ביבי ראש ממשלה או מועמד הליכוד בבחירות הוא אינו מתמודד על התפקיד ואינו מוכן להתייחס לספקולציות. נתניהו, ראש ממשלה מעולה, עשה עבודה טובה ופועל למען ישראל. מאז שנבחר, הוא הביא את ישראל להישגים בינלאומיים והוא מייצג אותנו בכבוד ברחבי העולם. לכשיגיע הרגע הנכון, יש לי את הסיכויים הגבוהים ביותר, לקבל את אימון הציבור בישראל לעמוד בראש ההנהגה. למחרת סעדו גאולה וסער בחברת 20 אנשי העסקים בפורטה ויטה, כאורחיו של איש העסקים הישראלי, חיים יחזקאל. ביום השלישי לביקורו הופיע גדעון סער, בפני חברי סניף "הבונדס", וחברי סניף "אייפאק" שבפלורידה. למחרת נשאה רעייתו גאולה אבן, דברים בפני מנהיגות יהודיות ישראליות במסגרת ארגון ה – IAC.

 

 

סער מקבל את אות הפרלמנט בתום הרצאתו ()
סער מקבל את אות הפרלמנט בתום הרצאתו

 

מאז שהחלה חברת "אל-על" את הפעלתו של הקו הישיר בין מיאמי לתל אביב, פועל יורם אלגרבלי - מנהל "אל-על" בצפון אמריקה, להידוק הקשרים ושיתוף פעולה עם הקהילה היהודית והישראלית בפלורידה. השבוע הגיעו ל"אוונטורה טורנברי" כשלוש מאות סוכני נסיעות לארוחת ערב, להמשך ההסברה וקידום המכירות של החברה. את הערב פתח שריל שטיין, מנהלת יחסי הציבור של החברה, כשהיא מכריזה על השתתפות בצער על נפגעי אירוע הירי בבית הספר בפארקלנד. סגן הקונכ"ל גיא גלעדי, דיבר על חשיבותו של הקו הישיר, לפיתוח התיירות בין פלורידה לישראל. יעל גולן נציגת משרד התיירות בדרום ארצות הברית, הודתה ל"אל-על" על חלקה בהגברת התיירות לישראל והכריזה כי השנה הגיעו כחצי מיליון תיירים מפלורידה אשר ביקרו בישראל. לאחר הקרנת סרטון הסברה הודו איתן ששון מלונות "דן" וענת נציגת מלונות "פתאל", ליורם ולנציגי המשרד, על שיתוף הפעולה. גל גרשון - המנהל המסחרי של החברה בצפון אמריקה, סיפר על חברות תעופה שעימם הם עובדים בשיתוף והוסיף כי ""אל-על" כמדיניות, מקצה תמיד מושבים לבעלי "פליי קארד" ו"הנוסע המתמיד" והוסיף כי "המושבים לקיץ הולכים ואוזלים". ראסטי סילבריו, מנהל "אל-על" במיאמי, הודה לכל הסוכנים ולצוות התחנה המסור בראשותו של רוני מן ועל הטיפול בנוסעים. את הערב חתם יורם שהביע שביעות רצון מהצלחת הקו לארה"ב. הוא סיפר על צי המטוסים החדש של "אל-על" והכריז כי החברה רואה את הקו לארצות הברית כיעד אסטרטגי וכי הם מתכננים בעתיד להרחיב את הפעילות. כבר ב- 18 בנובמבר הקרוב, עתיד להיפתח קו חדש לסן פרנסיסקו. את דבריו הוא סיים בתודה לסוכני הנסיעות, לאנשי החברה ואמר "בשיתוף פעולה עמכם נמשיך להצליח ולהביא את החברה להישגים, למען רווחתם של הנוסעים".

 

מימין: ראסטי סילבריו, יורם אלגרבלי, רוני מן וגל גרשון בקבלת הפנים של 'אל-על' ()
מימין: ראסטי סילבריו, יורם אלגרבלי, רוני מן וגל גרשון בקבלת הפנים של 'אל-על'

מאות הגיעו לחווילתו של הנשיא טראמפ במאר-א-לאגו, שבווסט פאלם ביץ' בפלורידה. המפגש נערך בסימן הזדהות עם ישראל ובחסות ארגון the truth about Israel ("האמת על ישראל") שהקים השגריר לשעבר, דני איילון. באירוע השתתפו פוליטיקאים, ראשי ארגונים, צמרת הקונסוליה הישראלית ואנשי עסקים. בלטו בנוכחותם חברי הקונגרס מפלורידה בראיין מאסט ורון דה סנטיס, הנחשבים לתומכים נלהבים של ישראל. רון דה סנטיס המקורב לנשיא טראמפ, היה מהתומכים החזקים ביותר להעברת השגרירות לירושלים. רון דה סנטיס, סיפר שהוא מתכוון להגיע לגזירת הסרט של פתיחת השגרירות בירושלים במאי הקרוב.

 

שבט אלמוג קיים טקס מכובד ומרגש לזכרם של 17 הנרצחים בבית הספר "סטונמן דאגלס" בפארקלנד. בטקס השתתפו 8 מחניכות השבט, שהן גם תלמידות בבית הספר שחוו את האירועים הקשים. בטקס בו השתתפו חניכי השבט והורים רבים. עדן חברון קראה קטע מצמרר, אותו כתבה מיד לאחר האירוע בו איבדה חברה קרובה. 17 חניכי השבט הדליקו נרות לזכרם של הנרצחים. החניכות רותם, עדן ועלימה, נעלו את הטקס בשיר מרגש שלא הותיר אף עין יבשה. ליאור לין, פסיכולוגית ילדים ובוגרת שבט "אלמוג", ניהלה שיחה פתוחה עם ההורים על תקשורת הורית, קשיים והתמודדויות הוריות בחיי היומיום. הדיון היה פורה וסיפק כלים פרקטיים להתמודדויות ההורים עם מגוון נושאים שכיחים. את הטקס סיימו בשיר הללויה.

 

 אלפים רבים הגיעו ביום ראשון שחלף למתחם בית הספר, כדי להביע הזדהות עם התלמידים. בשקט מופתי סבבו בין הכיתות, רשמו פתקים הניחו זרים והתייחדו עם זכר הקורבנות. הפדרציה היהודית של מחוז בראוורד אליה מסונף בית הספר, ערכה מבצע לקראת פורים ושלחה 3000 משלוחי מנות לקראת חג הפורים למשפחות תלמידי בית הספר. ביוזמה של הקונסוליה במיאמי, ולהראות כי חברי אמת נמדדים בשעת צרה, הגיעו לפארקלנד ביום ראשון שני פסיכולוגים מארגון הקואליציה הישראלית לטראומה, לתמוך ולסייע לקהילה היהודית והלא יהודית, להתמודד עם הטראומה. הפסיכולוגים יעבדו עם אנשי מקצוע מקומיים וידריכו אותם על בסיס הניסיון שהמצטבר בישראל בשל התמודדותה עם אירועים טראומטיים. הפסיכולוגים של הקואליציה עבדו בעבר בלאס וגאס אחרי הירי ההמוני שם, ביוסטון לאחר פגיעת ההוריקן ובמקסיקו לאחר רעידת האדמה.

 

מביעים הזדהות עם התלמידים והמורים בבית הספר 'סטונמן דאגלס' בפארקלנד ()
מביעים הזדהות עם התלמידים והמורים בבית הספר 'סטונמן דאגלס' בפארקלנד

 

אלפים הגיעו ביום ראשון אחר הצהריים לפתיחה החגיגית של סופרמרקט "ארומה סופרמרקט & קייטרינג" בבוקה רטון. הסניף החדש מצטרף לסניף הקיים בקופר סיטי. כבר בשבוע ההרצה, פקדו את המקום אלפים מתושבי בוקה והביעו את שמחתם ושביעות רצונם מהסופרמרקט החדש רחב הידיים ענקי והמסודר המחלקות השונות והכשרות מציגות את מרכולתם תאווה לעין והקייטרינג העשיר תאווה לחיך. הבעלים המסורים, רואה החשבון גיל ריבה ומאיר ילוז, יחד עם השף מוריס, ממחלקת הקייטרינג והרעייה דורין ילוז הם סבבו בין המבקרים, פיקחו על צוות העובדים הגדול ששירת את הלקוחות, שנהנו מתקרובת עשירה ומגוונת וטעימות. הילדים שהגיעו נהנו ממשחקי חברה, בלונים וליצנים. את האווירה הנעים זמר בנג׳י. המדור שמח לבשר שניתן לרכוש שם את עיתון "ידיעות אחרונות" מדי יום שישי בשעות הצהריים.

 

השלישיה המנצחת של 'ארומה סופרמרקט & קייטרינג', גיל ריבק, מוריס דואק ומאיר ילוז ()
השלישיה המנצחת של 'ארומה סופרמרקט & קייטרינג', גיל ריבק, מוריס דואק ומאיר ילוז

 

בחסות ארגון ״לב אחד״, היה מפגש מרגש במיוחד, של ארוחת ערב לקבוצה של חיילי צה״ל, שנפצעו במהלך שירותם, רובם ב"מבצע צוק איתן". את הקבוצה הביאו ואירחו במיאמי, אנשי ארגון ״לב אחד״ בחסות חב״ד, הדואגים לנכי צה״ל ומטפלים בהם. החיילים שיתפו את הנוכחים בסיפורים המרגשים שלהם והותירו את הנוכחים נרגשים עד דמעות. הקונכ"ל, ליאור חייט, שנכח במפגש, הודה להם על מסירותם ועל ההקרבה והנתינה שלהם למען המדינה.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השגריר לשעבר דני איילון עם הקונכ"ל ליאור חייט וסגנו גיא גלעדי
מומלצים