שתף קטע נבחר

המשטרה נגד מדינת ישראל

לא מעט כוחות משטרה מקומיים בארה"ב זוכים להכשרות תכופות של קציני ומפקדי צבא ישראלים, אבל השבוע, בעקבות לחץ של ה-BDS וJVP, משטרה בצפון קרוליינה החליטה לנתק את קשריה עם הנציגים הישראליים לאלתר

עיריית דורהם, עיר ששוכנת בצפון קרוליינה, הצביעה פה אחד להפסיק מיד את שיתוף הפעולה בין משטרת העיר לבין ישראל. עד כה, שוטרים בכוח המקומי זכו לאימונים "צבאיים" מקציני משטרה ומפקדי צבא ישראליים, מה שגרר ביקורת נוקבת מצד מקומיים שטענו שהמשטרה הופכת להיות כוח אלים ומנוכר. זהו הביטול הראשון של תכניות מסוג זו שקיימות בלא מעט מקומות בארצות הברית.

 

על פי ההחלטה שהתקבלה, העירייה "מתנגדת לשיתוף פעולה עם כל מדינה כלשהי, במסגרתו שוטרי דורהם מקבלים הכשרה צבאית". ארגון Jewish Voice for Peace היה מהמובילים במאבק נגד שיתוף הפעולה הזה, שכאמור ביטולו עבר פה אחד בעירייה.

 

- ()

 

המאבק החל בשנה שעברה, עת נחתמה עצומה על ידי הארגון JVP, שגם תומך במוצהר בתנועת ה-BDS. על פי העצומה, "למשטרת ישראל ולגורמים צבאיים ישראליים יש היסטוריה ארוכה של אלימות כלפי פלסטינים ויהודים אתיופים". עוד נכתב בה ש"עיריית דורהם נקראת להפסיק לאלתר את שיתופי הפעולה בין המשטרה המקומית לבין המשטרה והצבא הישראליים".

 

לפני ההצבעה דיברו אנשים משני צדי המאבק. אנשים שהיו בעד שיתוף הפעולה טענו שהעצומה היא אנטישמית, ואחרים טענו ששיתוף הפעולה עוד לא יצא לדרך ולא ברור האם היתה בכלל כוונה לשתף פעולה אז לא ברור מדוע ההחלטה נדרשת.

 

על פי JVP, המפכ"ל הקודם של המשטרה, חוזה לופז, בילה שבוע בישראל באימונים טקטיים ואסטרטגיים עם קציני משטרה ומפקדים צבאיים, אבל טען בפני המועצה ששום חלק באימון לא היה קשר להפיכת כוח השיטור של דורהם לבעל אופי צבאי.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"שום חלק באימון לא היה קשור להפיכת כוח השיטור של דורהם לבעל אופי צבאי".
מומלצים