שתף קטע נבחר
 

הכירו את FoodieTrip

סטארטאפ השבוע שלנו הוא FoodieTrip, הפלטפורמה הראשונה בעולם לסיורי אוכל. הישראלי שמאחורי הראיון עונה על השאלון שלנו

תעודת זהות:

מייסד: מתן מגריל 

שנת הקמה: 2015, היום עם חמישה עובדים בניו יורק

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ:

FoodieTrip הוקמה מנקודת מוצא שכדי להבין מנהגים ותרבויות שונות, הכרחי לטעום ולחוות את המטבח המקומי ועדיף לעשות זאת עם תושבי המקום. על מנת ליצור את החוויות הקולינריות השונות, בנינו פלטפורמה שמרכזת פעילויות אוכל שונות ושמאפשרת לכל אדם לבנות סיור אוכל אישי בעיר שלו ובמקומות האהובים עליו, מה שמאפשר לו לחלוק עם התייר את העיר מנקודת מבטו. כתוצאה, הסיורים שמוצעים אינם הסיורי אוכל הרגילים שמוצאים במדריכי הטיולים, אלו סיורים אישיים שנבנו עם ניחוח אישי במטרה למצוא פנינות קולינריות שונות ומשונות ברחבי העולם. כיום, ישנם סיורים ב-115 ערים שונות בעולם עם דוגמתחיפוש ברים סודיים “Speakeasy” בניו יורק ואכילת דים סאם ודאמפלינגס בעיר שיאן שבמרכז סין. הסיורים הללו מאפשרים לנוגישה לעולם שעד לא מזמן היה סגור ומוחבא, עולם שעל מנת לחוות אותו עלינו לדבר את השפה המקומית ולהכיר פינות מיוחדות בערים שלעיתים מאכלסות מעל 30 מיליון אנשים.FoodieTrip עוזרת לכולם לאכול כמו מקומיים בכל מקום.

 

איך נולד הרעיון?

הרעיון נולד בזמן טיול בויטנאם, באותה תקופה גרתי מספר שנים בסין והחלטתי לנסוע ולחצות את וייטנאם מצפון עד דרום. אני זוכר שבסך הכל רציתי אופנוע שעובד ואוכל מקומי. בזמן שעם אופנוע הסתדרתי, כשהגעתי לעיר הו צ׳י מין אוכל מקומי היה יותר מאתגר למצוא, לא כי אין, אלא כי הרגשתי שלכל מקום שאני מגיע אני מוקף בתרמילאים כמוני וכשהגעתי לדוכנים או מסעדות שנראו אותנטיות לא ידעתי מה ואיך להזמין. בלילה השלישי בהו צ׳י מין נתקלתי בפרסומת לסיור אוכל על גב של אופנוע של סטודנט מקומי שהבטיח לקחת אותי למקומות חדשים ולא מוכרים, כל זה בזמן שהוא מספר לי על חייו, על העיר, המדינה, על בחורות, ופוליטיקה. האוכל והמשקאות היו מדהימים, אבל החוויה האמיתית הייתה החיבור עם המקומיים ועם השני מטיילים האחרים שהצטרפו לסיור. אז שגיליתי שלבצוע לחם (במקרה הזה ״באן מי״) עם מקומי, זו הדרך הטובה ביותר להכיר ולהיחשף לתרבות חדשה. כאן נולד הרעיון ל-FoodieTrip. שנתיים קדימה, והעסק נולד.

 

- ()
מגריל. מייסד החברה

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

בניית צוות חזק וולידציית שוק. היה לי מזל שהצוות שבנינו היה מורכב מאנשים שעבדו יחד בעבר ושהתכונות שלהם השתלבו ולא התנגשו זה בזו. מבחינת חקר שוק, אנחנו עובדים מנקודת המבט של המטייל. החברה מנסה להבין את נקודות הכאב של המטייל, את הפחדים והרצונות ואיך אפשר להפוך את חוויית הטיול והחיבור למושלמת.

 

מדוע בחרת להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

ניו יורק היא בירת האוכל העולמית. אין עוד עיר בעולם שמציעה מגוון כה רחב של מטבחים שונים ומאגדת תרבויות כמה מגוונות כמו ניו יורק. בנוסף להיותה חוויה קולינרית אין סופית, ניו יורקרים והמבקרים בה פתוחים מאוד לחוויות מיוחדות ושונות ואף מחפשים למוצרים חדשים שפונים אליהם.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

אנחנו אמנם עדיין יחסית קטנים ודינמיים אבל היו מספר אירועים בדרך שהגבירו את האמונה ואת ההבנה שאנחנו בדרך הנכונה. לפני שנה לקחנו חלק בתוכנית ההאצה של Food-x , שנחשבת ליוקרתית ביותר בעולם ה FoodTech. בנוסף, אנחנו זוכים לחשיפה תקשורתית גדולה בפורבס, Inc., Food Network, Chadderואחרים. בחזרה לנקודה הקודמת, ציון הדרך המשמעותי ביותר היה השנה בניו יורק, כאשר הגענו ל-50 סיורים שונים בעיר.

 

לו היית מתחיל מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

היינו מתמקדים באזור גיאוגרפי אחד וכובשים אותו במקום להתפרס רחב. היינו כה נרגשים מהחשיפה הגלובלית שהוצאנו המון משאבים על כניסה חלקית לשווקים האלה, בדיעבד היה עדיף לרכז את המאמצים בלוקיישנים נבחרים, משהו שהחברה עושה כיום בצורה יוצאת דופן.

 

מתי להערכתך הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

ברגע שיש לך מוצר ראשוני שמוכן להשקת ״MVP״, העיר הזאת מציעה כמות עצומה של אפשרויות אבל גם תחרות גדולה. השילוב בין השניים דוחף יזמים קדימה, לשפר את המוצר, ולקבל פידבקים טובים ורעים בכל רגע נתון. אבל הכי חשוב, היא מציעה אין סוף חוויות קולינריות, השאלה היא האם ידעו איפה למצוא אותן.

 

מחפשים עובדים?

כן, www.foodietrip.com

 

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY.

WWW.IsraeliMappedinNY.com

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים