שתף קטע נבחר

 

שופינג פותר את כל הבעיות

כך לפחות אומר הטרנד החדש בעיר: במקום לשבת על ספת הפסיכולוג, יוצאים איתו לסיבוב קניות

כשאנחנו עוברים ימים קשים, שואלים את עצמנו שאלות מאתגרות או פשוט לא מוצאים פתרונות למכאובים שלנו, ספת הפסיכולוג היא היעד המומלץ בדרך כלל.

אבל בשנה האחרונה, לפחות בניו יורק, הטרנד החדש הוא לא לשבת מול הפסיכולוג על הספה, אלא לצאת איתו לרחובות העיר, להיכנס לחנויות בגדים וביחד לעבוד על עצמנו מבחוץ, פנימה.

 

בראיון ל’ניו יורק פוסט’ נחשפה השבוע מובילת השיטה, הפסיכולוגית אניה שוורצמן, שהבינה שעל כל אחת ואחד מאיתנו עוברים תהליכים פסיכולוגיים חשובים כשאנחנו עושים שופינג, ודרכם ניתן לנתב, להוביל ולעצב את מצבנו הפסיכולוגי.

 

שוורצמן, בן 46, איננה סטייליסטית. מאחוריה 18 שנות קריירה כפסיכולוגית קלינית בניו יורק ובימים אלו השיקה את העסק החדש שלה לייעוץ הלבשה. "זה נשמע קצת מטופש”, אמרה בראיון לפוסט, "אבל אני לגמרי מאמינה שאופנה משנה את איך שאת מרגישה".

 

'ההלבשה המודעת' היא תנועה של ממש שצוברת תאוצה. ה-FIT אף מציע שיעורים בפסיכולוגיה לאופנה שמובילה דואן קארן, בעלת תואר שני בפסיכולוגיה מאוניברסיטת קולומביה, שמלמדת את התלמידים כיצד צבע ובגדים, טומנים בחובם את היכולת להשפיע על ההתנהגות האנושית.

 

- ()

 

שוורצמן, לעומת זאת, מתעניינת בעבודות בשטח, כאשר היא מלווה פציינטים לחנויות עצמן, מייעצת להם בנוגע לאאוטפיטים שירכשו. "אני לא עושה איתם טיפול, אבל האווירה והאפקט הוא טיפולי בהחלט", היא טוענת. אף על פי שמאז ומעולם אהבה אופנה, שוורצמן לא עסקה בייעוץ שחורג מגבולות הספה כל הדרך לארון, עד השנה שעברה.

 

הרעיון נולד כשסייעה לחברה שעברה תהליך גירושים קשה לבחור שמלה למסיבת הסיום של בתה. "היא ממש התמוטטה", סיפרה.

“הסטייליסטים בחנות חזרו ואמרו, 'אוי, זה נראה כל כך חמוד', בזמן שחברתי מתייפחת", סיפרה שוורצמן. "הם לא ידעו מה לעשות איתה. ידעתי שאני אוכל להעביר דרך הכלים שלי כפסיכולוגית והתשוקה שלי לאופנה, את המסר באופן מהודק יותר שיוביל להתרוממות רוח והחלטה נכונה”.

 

תוך זמן קצר, הרעיון הפך לעסק של ממש. הלקוחות שלה בשופינג אינם אותם לקוחות שמגיעים לטיפול על הספה. היא מגדירה אותם כפציינטים שמצויים בשלבי 'מעברים' שונים.

 

"זה יכול להיות אנשים שהתגרשו, שהילדים עזבו את הבית, אמהות טריות, יומולדת משמעותי ומורכב או פשוט אלו שמחפשים שינוי, שדרוג ותחושה בטוחה וטובה”.

היא מסייגת וחוזרת להסביר שהאופן שבו אנחנו מתלבשים הוא לא זה שיכריע את מצב הרוח שלנו, אבל הוא בהחלט חלק משמעותי ברגעים מסוימים. "יש תפיסה ומעצורים שונים שכרוכים בבחירה הזו שמשאירים אותנו מאחור. או שנחליט שאנחנו מאמינים שדברים יכולים להשתנות, או שאנחנו לא מאמינים. כל השאר", היא מדגישה, "הוא רעש פנימי”.

 

לפני ששוורצמן נפגשת עם הפציינטים לסיבוב שופינג תרפואיטי, עליהם לענות על שאלון שביחד ישוחחו עליו מאוחר יותר בטלפון או בפגישה חברית בבית קפה. בשאלון תמצאו שאלות כמו "איך אתה מתמודד עם השינויים בחיים שלך?", "מה הם המאבקים היומיומיים הגדולים שלך?"ו "מה מכשולים בדרך להשגת השאיפות שלך?"

 

הטיפול עולה 250 דולר לשעה, לא כולל אאוטפיט כמובן, ושוורצמן ממליצה על סדרה של שלושה טיפולי שופינג על מנת לעבור תהליכים נפשיים קריטיים וחשוב לא פחות, להשלים את המלתחה ו"להוציא את הבטחון שנמצא שם עמוק בפנים. לא מעט מהפציינטים החליטו לצאת מאיזור הנוחות שלהם באופן הזה ועם המלתחה החדשה גם לצאת עם בטחון ותקווה קדימה”.

 

שוורצמן, שמלווה בדרך כלל פציינטים בקליניקה שלה באפר ווסט סייד, מזכירה שאמנם הסיור נערך באווירה חברית ואינטימית, אבל הנושאים והבעיות שעולות מאפשרות ללקוחות לעבור תהליך עמוק ואמיתי, כזה, היא טוענת, שיגרום להם לפתוח את העיניים ולשנות פאזה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופנה משנה את ההרגשה. טיפול צמוד לשופינג
מומלצים