הכירו את kwik
סטארטאפ השבוע שלנו הוא kwik, פלטפורמה המאפשרת הזמנה אוטומטית של מוצרים על בסיס צריכה. הישראלים שמאחורי הרעיון ענו על השאלון שלנו
תעודת זהות:
מייסדים: עופר קליין ושלומי אטיאס
שנת הקמה:2013
שנות עבודה בניו יורק: שנה
הרעיון מאחורי הסטארטאפ:
kwik מספקת פתרונות להזמנה חוזרת של מוצרים ומאפשרת הזמנה על בסיס הרגלי הצריכה והשימוש של הצרכן. הפתרון כולל חיישני IOT המאפשרים חישוב אוטומטי של צריכת המוצר במכשירים ביתיים כמו מכונת כביסה, מכונת קפה, בר סודה ודיספנסרים שונים תוך יצירת הזמנה אוטומטית לפני שהמוצר נגמר. הודות לכך יש הורדה דרמטית של הוצאות השליחויות תוך שמירה על נוחות אולטימטיבית לצרכן והגעת המוצר המתאים לפני שהוא נגמר.
זוהי פלטפורמה פתוחה המאפשרת לכל מותג או משווק לקיים מערכת יחסים ישירה עם הצרכן אשר עוזרת בחיזוק הנאמנות למותג ומעצימה נאמנות צרכנית, תוך הפחתה בעלויות שרשרת האספקה.
איך נולד הרעיון?
החברה קמה מתוך רעיון אחר בתחום ה-IOT, המאפשר הזמנה בלחיצת כפתור. כשכבר הייתה את הטכנולוגיה, הבנו שיש לנו משהו גדול ומיוחד יותר בידיים. הפלטפורמה מספקת ערך ממשי גם בתחום הקמעונאות והe- commerce, זיהינו צורך של קמעונאים ומותגים להגיע ישירות לצרכן ולתת לו שירות אישי ומהיר תוך הורדת עלויות המשלוח וקבלת מידע קריטי על אופן השימוש במוצרים. אנו מתמקדים בקיצור שלבים במהלך הקנייה, הפחתת הזמן שצרכן מקדיש למוצרים שהוא צורך באופן קבוע ומצד שני לעזור למותגים וקמעונאים להתחרות בשירות של חברות כמו אמאזון. מתוך הצורך הזה נבנה הפתרון שיש לנו היום המאפשר גישה פתוחה לכל חברה להתחבר לשירות הזמנה מבוסס התנהגות צרכנית אוטומטי או בלחיצת כפתור. המערכת מאפשרת גם גישה נוחה ומידית למידע על פעילות הצרכן, מידע שחברות רבות שעובדות עם אמאזון ועם גופים אחרים אינן חשופות לו.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
הצעד המשמעותי הראשון היה לזהות את ההזדמנות בתחום הצרכנות, להחליט על שינוי באסטרטגיה, ולהשקיע את כל המשאבים בכיוון הזה. הרעיון הנוכחי הוא תוצאה של שנתיים עבודה על מוצר אחר. היינו מספיק גמישים לוותר על הרעיון הראשוני ולשנות את הדרך. לאחר השינוי הרגשנו מגובשים ומוכנים לצמיחה של החברה.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
בגלל שהיא מרכז התעשייה שאיתה אנחנו עובדים.סביבת ההיי טק והסטארט אפ בניו יורק מתפתחת ויש בה סצנת חדשנות חזקה שמחברת את החברות הגדולות בעולם עם הסטרטאפים המקומיים. עיקר הלקוחות בתחום ה-e commerce והקמעונאות ממוקמים בחוף המזרחי וחשוב לנו להיות לידם ולתת שירות בזמן שלהם. סיבה נוספת היא הפרש השעות מול ישראל, מרכז הפיתוח של החברה ממוקם בישראל והתקשורת עם הצוות יותר קלה מהחוף המזרחי מאשר מקליפורניה.
לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?
עופר קליין, מנכ"ל ויזם שותף בחברה, מעיד כי אם היה יכול להתחיל מההתחלה ככל הנראה היה עובר עם הגוף העסקי יותר מוקדם לארה”ב,מה שהיה מאפשר להרחיב את העסקים מוקדם יותר מול הלקוחות הגדולים.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
כשיש מוצר או שירות שאפשר למכור, נוכחות בעיר מאפשרת להאיץ תהליכים עסקיים ולהבין את השוק טוב יותר.
www.kwik.me
מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY.
WWW.IsraeliMappedinNY.com