שתף קטע נבחר

מה ומי במיאמי

"פרלמנט הריביירה", אירח השבוע את הקונסול, קצין המנהלה, אלי לוי והעניק לו תעודת הוקרה על שיתוף הפעולה עם הפרלמנט, לאורך שנות שירותו. אלי לוי, שב השבוע לישראל יחד עם רעייתו, יפה, אחרי שירות מוצלח, מלא בעשייה ברוכה. בדברי הפרידה שלו אותם נשא הוא הביא דוגמא לפעילות הקונסוליות ברחבי העולם גם במקרי חירום. ביום שלישי הגיע מחליפו, אלי גיל וביחד עם הקונכ"ל ליאור חייט, הם עשו לו את טבילת האש בסעודת בכורה במרכז הישראלי הקולינרי - מסעדת "אצל איציק". המדור שולח ברכת דרך צלחה לאלי - שיוצא ולאלי – שנכנס.

 

5 ()
מפגש היכרות ופרידה במסעדת 'אצל איציק'

 

* שגריר ישראל בגואטמלה והונדורס, מתי כהן, הנחשב לאחד הדיפלומטים המוערכים במשרד החוץ ורעייתו שירה, הגיעו למיאמי לאחר בילוי חופשת מולדת בישראל, שם ביקרו את בנם אייל, המשרת ביחידת עילית כחייל בודד. את שהותו הקצרה במיאמי הוא ניצל למפגש עם חברים ותיקים מימי כהונתו כסגן הקונכ"ל במיאמי וסעד על שולחנו של רפאל קרבץ, ראש הקהילה היהודית הקובנית, העומד בראש חוג "ידידי מכון פרס לשלום". מתי הספיק גם להרצות בפני חברי "פרלמנט הריביירה" להם הוא סיפר על היחסים המיוחדים בין ישראל וגואטמלה. מתי הפליג בסיפורים על התפתחות היחסים המיוחדים בין המדינות, מהשפעת ממשל גואטמלה על גיוס התמיכה באמריקה הלטינית לאישור תכנית החלוקה בכ״ט בנובמבר ועד היחסים הפורחים בין המדינות כאחת המדינות הידידותיות ביותר לישראל, אשר היתה שניה אחרי ארצות הברית להעביר את שגרירותה לירושלים. ישראל מעניקה כיום באמצעות סוכנות הסיוע הישראלית מש״ב, סיוע לגואטמלה בתחומי החקלאות, הבריאות, בטחון הפנים ועוד.

 

4 ()
מתי כהן מקבל תעודת הערכה בתום הרצאתו ב'פרלמנט הריביירה'

 

 

 

 

 ד"ר רענן גיסין, שהיה יועצו הקרוב ואיש סודו של ראש הממשלה המנוח, אריאל שרון ז״ל ורעייתו ענת, בעלת תוכנית טלוויזיה כמאמנת כושר, הגיעו לחופשה קצרה במיאמי במהלך הביקור פגשו השניים חברים ותיקים. ד"ר גיסין הינו מרצה מבוקש מן השורה הראשונה והוא ניצל את שהותו להרצאה ביום שישי בפני "פרלמנט הריביירה". ביום ראשון אירגן עבורו ישראל באומל, מפגש עם חברי "פרלמנט בוקה", שחבריו ניפגשו לראשונה לאחר פגרת הקיץ. כמאה אורחים האזינו בקשב רב לד״ר גיסין מתאר לפרטים את שגרת יומו של ראש הממשלה לשעבר שרון, את חוש ההומור שלו, הכריזמה וחוסנו הנפשי ובעיקר יכולתו הביצועית וכושר המנהיגות יוצאי הדופן, אשר ליוו אותו כמצביא צבאי, כשר שיכון בתקופת העלייה הגדולה מחבר העמים בתחילת שנות התשעים, כשר הממונה על התשתיות הלאומיות ובתקופת כהונתו כראש ממשלה. ד״ר גיסין התמקד במיוחד ביחסיו החמים של שרון עם נשיא ארה״ב דאז, ג׳ורג׳ בוש הבן, ועשה הקבלה בין אלה לבין היחס החם השורר כיום בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא טראמפ והשפעתם על קביעת מדיניות הממשל האמריקני במזה״ת. ד״ר גיסין, ענה בסבלנות על השאלות הרבות אשר נגעו גם בנושאים שנויים במחלוקת כגון ארועי סברה ושתילה, יחסי שרון-בגין במהלך מבצע שלום הגליל, מעורבות בניו של שרון, עמרי וגלעד בהחלטותיו הפוליטיות, ובהובלת תכנית ההתנתקות בניגוד לרוב חברי מפלגתו. ד״ר גיסין הרבה לשלב אנקדוטות משעשעות על חייו של שרון כחוואי, על תאוותו לבשר והאופן בו המיס לבבות בחוש ההומור ובאומץ ליבו גם את מתנגדיו העזים ביותר.

 

4 ()
ראשי פרלמנט בוקה מעניקים את תעודת הפרלמנט לרענן גיסין בתום הרצאתו

 

 

 

 

בימים אלה חוגג השדרן הוותיק ד"ר רוני ראב 32 שנה מאז החל את שידורי תחנת הרדיו שלו "שלום סאות פלורידה". במהלך השנים הפכה תחנת הרדיו לפופולרית במיוחד. ביום ראשון החמישה באוגוסט תשודר תוכנית חגיגית "פסטיבל שלום סאות פלורידה". מידי יום ראשון בין השעות 9:30 עד 11:00 בבוקר בתחנת 96.9 משודרת התוכנית הכוללת מוזיקה מגוונת, חסידית, ישראלית, אידיש, חדשות, דיונים תוססים, תחרויות ועוד לקהל המאזינים ההולך וגדל. הציבור מוזמן להאזין או להשתתף בתוכנית הפסטיבל בחמישה באוגוסט.

 

3 ()
ראב בעמדת השידור שלו בתחנת 'שלום סאות' פלורידה'
 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים