שתף קטע נבחר
 

הישראלי שמשנה את הטלוויזיה

הוא לא שחקן, לא תסריטאי ולא במאי, אבל הטכנולוגיה של טל חלוזין הופכת את כל המשחק הטלוויזיוני על הראש. לא במקרה הוא נבחר השבוע לרשימה היוקרתית של המשפיעים הגדולים על תעשית הפרסום באמריקה

אחרי ש’אינוביד’, החברה שיסד ביחד עם שותפיו הישראלים כבר רשמה צמיחה של 420 אחוז בשנה, שיתפה פעולה עם טוויטר, סוגרת עסקאות עם פוקס, יוניברסל או פרוקטור אנד גמבל - זכה השבוע טל חלוזין לכבוד מיוחד, כשהפדרציה האמריקאית לפרסום בחרה בו לרשימה היוקרתית השנתית של המשפיעים הגדולים על תעשית הפרסום מתחת לגיל 40. חלוזין, 37, הוא לא רק הישראלי הראשון שמתברג לרשימה, "למעשה", הוא מספר לנו, "כמעט ולא היו זרים שהיו בה אי פעם”.

בכדי להתברג ברשימה יש לעבור מיונים קפדניים, ובסופם מתכנסים בכירי חברות המדיה הגדולות בארה"ב, חלקן מהגדולות בעולם, ובוחרות את השמות הנבחרים. "אני לא חשבתי שזה אומר שום דבר, אבל מאז המודעה על הזכיה פנו אלי לא מעט אנשים מאוד בכירים שבירכו אותנו. גם נשיאת החברה שלנו, שבעברה הייתה בכירה ביאהו, סיפרה שזו חותמת שמעידה על החברה כולה כמובילה בתחום”.

 

האמת היא שעם כל הכבוד- ויש כבוד - החברה לא ממש הזדקקה לעוד חותמת. היא מובילה את השוק בחדשנות שמשנה את עולם הטלוויזיה שלנו וחווית הצופה שהתרגלנו אליה. חלוזין ושותפיו פיתחו טכנולוגיה לשילוב אובייקטים בתוך סרטי וידאו באינטרנט. זו המערכת הגדולה ביותר בארה"ב לניהול קמפיינים של וידאו אינטרנטי.הטכנולוגיה מאפשרת להשתיל אובייקטים שמשתלבים בטבעיות בסרטון והופכים אינטראקטיביים. כך, ניתן דרך המערכת לייצר פרסומות המזמינות את הגולש לתקשר עמן ולהגיע דרכן לאתרי המפרסמים.

 

- ()
העתיד של הטלוויזיה. חלוזין

 

"עשינו למשל, ממש לא מזמן עם האפליקציה של צ'אנל 4 באנגליה, פרסומות שתלויות במשתמש עצמו. או פרסומת של חברת תעופה בה את רואה את השם שלך מופיע על המזוודה. עשינו שותפות עם ‘פוקס’ שנותנת לצופה להחליט איך הוא רואה את התכנית. אתה יכול בתחילת הפרק לבחור לצפות עם פרסום רגיל או פרסומות אחת ממפרסם שמוכן ממן את כל התכנית. זה מחייב לצפות עד הסוף בפרסומת ולסיים באינטרקציה כלשהי”.

 

חלוזין מתאר עולם שמשתנה במהירות. "שישים שנה חוויית הצפיה בטלוויזיה לא השתנתה. אבל מאז שנכנסו חברות חדשות שמציעות את אותה טלוויזיה אבל בחווייה שונה, השתנו חוקי המשחק. הרייטינגג יורד", הוא מסביר, "ההתנתקות מהכבלים עולה ברמה מטורפת, והחברות המסורתיות חייבות להמציא את עצמן מחדש. כל מה שאנחנו עושים בעשר שנים האחרונות, זה לקדם את חווית המשתמש בעולם הפרסום”.

 

טל חלוזין נולד וגדל ברמת השרון. כממר”מניק בחיל האוויר, טכנולוגיה הפכה לתחביב משתלם כשבמהלך השירות זכה בתחרות אווירונאוטיקה בטכניון, שם הכיר את איש ההייטק הישראלי, יוסי ורדי, ששומר איתו על חברות הדוקה מאז. "דרך יוסי הכרתי את החברים ששינתו לי את החיים”.

יחד עם יובל טל, צביקה נטר וגיל הירש הקים מיזם לעידוד יזמות. "גראז'-גיק זו עמותה שהקמנו לעידוד אנשים לעשות דברים שאין

להם שום תרומה כלכלית, אלא פשוט משהו מגניב. רצינו מקום פיזי שיאפשר לנו לבנות רובוטים ולשחק משחקים באקסבוקס, ושעוד אנשים שאוהבים את הדברים האלו יצטרפו גם הם. זה גדל בטירוף והיום יש 5000 ויותר חברים. הודות ליוסי (ורדי) וכמה קרנות הון סיכון שהשקיעו, זה גדל ושם נולדו לא מעט שותפויות שהתפתחו לסטארטאפים מוכרים”.

 

עם שחרורו מהצבא, בחר חלוזין להתמקד במשחקי וידאו. רק שלהבדיל מילד שיוצא לחופש הגדול ומקווה להתמסר לאקס בוקס פינת נינטנדו, חלוזין ושותפיו קיוו לתרגם את חווית האינטרקטיב של משחקי הווידאו לטלוויזיה. "באותם ימים עוד לא היה אייפון. גוגל בדיוק קנו את יוטיוב והיה ברור שמשהו קורה בעולם הטלוויזיה”.

ביחד עם צביקה נטר וצחי זיגדון, הגיעו למסקנה כי העתיד של הטלוויזיה הוא חווית צפייה דו צדדית. "בטלוויזיה זו חוויה חד צדדית, אבל במשחקי וידאו אתה משתתף פעיל, אפילו שמישהו כתב את הנרטיב הבסיסי. אז לא חשבנו על פרסום"הוא מתאר. "עסקנו בטכנולוגיה ובפיתוח. רצינו לבחון איך תכנה תנתח וידאו ותזהה בו שטחים שאפשר להשתיל בהם דברים. הרעיון המקורי היה לייצר דברים מגניבים שאנשים יכולים לשחק איתם, לאו דווקא לעשות איתם כסף”.

 

- ()
מייסדי החברה. "הרעיון המקורי היה לייצר דברים מגניבים שאנשים יכולים לשחק איתם".

 

כשגייסו בסיבוב הראשון שלושה מיליון דולר, חלוזין עלה על מטוס לניו יורק. “לא היה לנו מושג מה זה השוק שבו אנחנו משחקים, אבל גם לא היה לנו ספק שמה שקורה, אם קורה, קורה בארה”ב. וכשעולם הפרסום על הכוונת, הלוקיישן הנכון הוא ניו יורק”.

 

ואכן, כבר אז, לפני 2010 ועד היום, מבינים שהמעבר היה נכון ומזהים תנודות אדירות בשוק הזה. "נוצר שוק שלפני כן לא היה ושעות הצפיה האלו של אנשים באינטרנט פעם לא היו קיימות. היום אין צורך להסביר מה קורה. כולנו חיים את זה”.

 

חלוזין זיהה אלמנט שלא משתנה אל מול כל התמורות מרחיקות הלכת בתחום- ואלו הפרסומות. "החלטנו להתמקד בפרסום. הבנו שמה שאנחנו יודעים זה את השילוב של טכנולוגיה ויצירתיות ורצינו פלטפורמה שתבנה סוג חדש של פרסומות. התחלנו לבנות כלי עריכה לוידאו שמאפשר יצירת וידאו אינטרקטיבי. לדעתי”, הוא מתלבט, "הלקוחות הראשונים שלנו היו ‘מזדה’. סביב אותה תקופה גם ‘פרוקטר אנד גמבל’, ‘וורנר בראדרס’ ועוד רבים הצטרפו”.

 

היום השמות האלו כבר לא ממש מסעירים אותו, אבל הוא מודע לגודל ההצלחה. "אני זוכר שבזמנו היה לנו משרד גם בישראל ועבודות עיצוב היינו מעבירים דרכו. יום אחד דיברתי עם מנהל בחברה שצחק שמגיעים אלינו למשרד סטודנטים שרק אתמול יצאו מבצלאל, ופתאום עושים עבודה מיוחדת לדיסק של ריהאנה או לפרויקט של וורנר בראדרס”. לריהאנה הכינו קמפיין מיוחד במסגרת שיתוף הפעולה עם MTV ולחברות רבות יצרו חוויות פרסומיות גדולות. אחת הבולטות היא הפרסומת זוכת הפרסים שהכינו עבור נטפליקס לסדרה "דרדוויל"- וידאו חשוך וסטטי למדי, שבלחיצה על הסמארטפון חושף"אזורים חמים"שבלחיצה יפתחו קטעי וידאו נוספים.

 

בנובמבר הקרוב הוא יעלה על טוקסידו ויגיע לאירוע החגיגי לקבלת הפרס החגיגי. עד אז הוא ממשיך לחדש, ועם נתונים שמצביעים על כך ש-35% מנתח השוק שייך ל’אינוביד’, יהיה מעניין לבדוק מה יהיה הצעד הבא.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טל חלוזין. "היום כולנו חיים את זה"
מומלצים