שתף קטע נבחר

הכירו את Firedome

סטארטאפ השבוע שלנו הוא Firedome, פיתוח פתרונות אבטחה לבתים חכמים . הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

תעודת זהות:

מייסדים: מוטי שקולניק, אור חן ושרון מירסקי

שנת הקמה: 2018

שנות עבודה בניו יורק: שנה

מספר עובדים: 3 (סה״כ 13 עובדים בתל אביב וניו יורק)

 

מה עומד מאחורי הרעיון?

Firedome מפתחת פלטפורמת סייבר חדשנית למוצריIoT - האינטרנט של הדברים - המותקנים ברשת הביתית. הפלטפורמה מונעת ומאתרת תקיפות סייבר ידועות וכאלו שאינן ידועות, ומאפשרת ליצרנית המכשירים שליטה ובקרה סייברית על צי המכשירים שלה. שוק ה- IoT כולל היום מיליארדים של מכשירים החל ממנעולים חכמים ומצלמות וכלה בצעצועים ורמקולים, וסובל מפריצות אבטחה חמורות. הפתרון של Firedome קל מאוד להטמעה ומאפשר ליצרניות IoT הגנת סייבר על כלל המוצרים שלהם, גם אלו שכבר מותקנים בבתים.

 

איך נולד הרעיון?

מוטי, מנכ"ל החברה ושותף מייסד, ניהל את יחידת הסייבר של משרד ראש הממשלה. כחלק מהניסיון העשיר שצבר בתחום זיהה כי המכשירים המותקנים בבתים חכמים ומחוברים לרשת ה- WI-FI הבייתית סובלים מפריצות אבטחה חמורות. בשוק ה-IoT הביתי קיימים מספר פתרונות לאבטחת מידע אבל אף אחד מהם לא רץ על המכשיר עצמו ונותן מענה דינאמי ולומד לתקיפות וניסיונות חדירה, הבנו שיש פער אבטחתי שחייבים לתת לו מענה. יתרה מכך רוב הפתרונות הקיימים השאירו את האחריות בידיים של מפתחים שאינם מומחי סייבר במקרה הטוב או בידיים של משתמשי הקצה במקרה הפחות טוב. מכאן בא הרעיון לבנות פתרון סייבר יעודי לשוק המכשירים לבית החכם שגם מבטיח את רמת האבטחה של המוצרים עבור היצרניות וגם מאפשר להם לעשות זאת בלי השקעת משאבי פיתוח שלהם.

 

- ()
מייסדי החברה

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטרטאפ?

מהרגע הראשון היה לנו ברור שהדבר הכי חשוב זה ההון האנושי- הצוות והשותפים. היה לנו חשוב שכל שהעובדים בחברה יהיו מומחים בתחומם וגם יאמינו בחזון של החברה. לשמחתנו, המשקיעים בחברה הם יבואני מוצרי אלקטרוניקה מהמובילים בשוק בישראל ובאירופה ומבינים את עולם הבעיה טוב מאוד. בנוסף להקמת צוות נינג'ות ומציאת שותפים שנותנים ערך מוסף משמעותי, כמו silvertech ventures, התחלנו לדבר עם חברות ואנשים מהתחום מהיום הראשון- שאלנו המון שאלות וניסינו ללמוד מהשטח כמה שיותר על מנת שהמוצר שאנחנו בונים יענה על הבעיה בצורה הטובה ביותר.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

אנחנו עדיין בשלב ראשוני ולכן מוקדם עדיין להגיד. בתחילת הדרך קיבלנו החלטה אסטרטגית והחלטנו שמוטי ושרון, שניים מתוך שלושת המייסדים יהיו בניו יורק מהיום הראשון של החברה. החלטה הזאת איפשרה לנו להיות קרובים מאוד לשוק וללמוד אותו מקרוב ומצד שני להקים צוות פיתוח ומחקר בישראל.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

אין תחליף להיות צמוד לשוק, ללקוחות ולחברות שאיתם אתה משתף פעולה. מעבר לכך שלב השוק שלנו הוא בארה"ב, תחום הבתים החכמים נמצא ממש בחיתוליו בישראל להבדיל מארה"ב שם זה יותר פופולארי ונפוץ. ניו יורק היא מטרופולין מדהים לסטארטפים ישראלים - קהילת היזמים הישראלים כאן היא תומכת במיוחד ועוזרת בחיבורים לאנשי מפתח ומשקיעים. הקרבה היחסית לארץ זה גם גורם מכריע. צוות הפיתוח נמצא בתל אביב, מה שמאפשר לנו עדיין מספר שעות לא מבוטל ביום לעבוד ביחד ולהנות משני העולמות.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

השלב הראשון בחיי חברה הוא ה-product market fit וכבר מהשלב הזה כדאי ונחוץ להיות איפה שהשוק של החברה נמצא. חברות שהן לא נמצאות איפה שהשוק שלהן מסתכנות בבניית מוצר שלא בהכרח נחוץ או מתאים ללקוח שאליו הן מכוונות. לכן למי שהשוק שלו בארה״ב לדעתנו כדאי להיות כאן שיותר מוקדם.

 

האם מחפשים עובדים?

כן! מחפשים אנשי מכירות, ואנשים מתחום הסייבר.

 

www.firedome.io

 

 מפת הסטארטרפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי Sosa NY

Www.israeliMappedinNY.com

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים