שתף קטע נבחר

מה ומי במיאמי

למעלה מ 500 איש מילאו ביום ראשון אחר הצהריים, עד אפס מקום, את המרכז לתיעוד וחינוך השואה, (מוזיאון השואה), הממוקם בדניה ביץ' שבדייווי. הקהל הרב והמגוון עליו נמנו גם ניצולי שואה ובני משפחותיהם, לקח חלק בפתיחה הרשמית של תערוכת "מבצע פינאלה". רוזיטה קניגסברג, נשיאת המוזיאון הפעילה, בירכה את הנוכחים והודתה לנותני החסות ולתומכי המוזיאון והציגה את מייקל פוטני, שדרן הטלוויזיה המפורסם, שהנחה את הפאנל. בפאנל לקחו חלק פטריק גלאגר, שיעץ להקמת המוזיאון, ד"ר אורית שחם גובר, האוצרת הראשית של מוזיאון "בית התפוצות", אשר דיברה על חשיבותה של התערוכה למען שימור זכר השואה. אבנר אברהם, איש המוסד לשעבר ואוצר התערוכה, סיפר אודות לכידתו של אדולף אייכמן והתייחס בדבריו להשוואה בין מבצע הלכידה, לבין הסרט ההוליוודי, "מבצע פינאלה". התערוכה הינה החמישית בארה"ב והיא תוצג עד סוף חודש מרץ במוזיאון. הקהל שסבב בין ממצאי התערוכה, הופתע לגלות בסיום תערוכת צילומים, עם דיוקניהם של ניצולי שואה מדרום פלורידה, שחלקם אף נכח באירוע. אבנר, אשר סבב בין האורחים, זכה לאינספור מחמאות. ניצולי שואה רבים נגשו אליו, וחלקו עימו בהתרגשות, סיפורים וחוויות אישיות. אחת מהנוכחות סיפרה לאבנר אברהם, כי לבעלה הייתה חנות צילום בבואנוס איירס, והוא פיתח תמונות עבור אנשי המוסד בזמן המבצע. יהודית אלקין, המלווה את ניצולי השואה מזה שנים רבות, פעילה למען תיעוד השואה בפולין, אמרה לאבנר, "יש חשיבות גדולה לפעילותך, למען הדורות הבאים ושימור זיכרון השואה".

 

- ()
רוזיטה קניגסברג עם אבנר אברהם בטקס תערוכת 'מבצע פינאלה'

 

 אורנית כץ, הגיעה למיאמי יחד עם העוזרת שלה, לימור גרוס, כדי לעניין ולשתף בנושא הפרויקט שהיא מובילה בתחום בריאות הנפש www.back2life.co.il ולבדוק אפשרויות להקים סניפים שיאפשרו טיפול בשיטה זו בפלורידה. בהרצאתה במפגש המשותף של ה"פרלמנט הנשי" ו"פורום בנות" במיאמי, סיפרה על "בית רפאל", אותו הקימה ביחד עם פרופ׳ מיכאל פוירובסקי. (הצוות כולל מגוון רחב של אנשי מקצוע מנוסים וביניהם רופאים, פסיכולוגים, מטפלים, מדריכים ואחים רפואיים). "אני פה כי יש לי בשורה. אני פה למרות הקושי להפתח ולספר. אני פה כדי לתת מידע ותקווה בתחום בריאות הנפש. אני פה בגלל הבושה ההדחקה ההסתרה, וחוסר האונים מול המצב. אני פה מתוך שליחות להפיץ לשתף ולהנגיש לכל המעוניין, ידע מקצועי שקיים, ידע שרכשתי בכל התהליך, לתת כלים, לחסוך סבל מיותר מאחרים. אורנית הרחיבה אודות שיטת הטיפול החדשנית, שיטה החוסכת כאב וסבל, למתמודדים עם משברים נפשיים ומחזירה אותם לחיים נורמטיביים מלאים. השנים האחרונות הביאו עמן בשורות של ממש ותקווה לסובלים ממצוקה נפשית. אורנית כץ, אשת עסקים מצליחה ובעלת מאפיות ״אריאל״, שינתה את מסלול חייה כדי להציל בן משפחה שעבר משבר נפשי. לאחר תקופה קשה של חוסר אונים ובלבול, ללא מציאת פתרון למצב, נרשמה ללימודי בריאות הנפש, באוניברסיטת חיפה, כדי להתעמק בנושא ולאתר עבורו טיפול הולם. במהלך שנים אלו, נחשפה לשיטה הבינלאומית, החדשנית והיחודית שפיתח פרופ׳ מיכאל פוירובסקי.

 

טקס מיוחד ערכו ראשי הקק"ל (JNF) באנדרטת השואה במיאמי, לזכרם של אנטוניוס מריה -ואנה תרזה ספיט - ונמן, שהוכרו לאחרונה על ידי "יד ושם" כ'חסידי אומות עולם'. במהלך מלחמת העולם השנייה הם הסתירו בביתם שבכפר בהולנד, את הילדה היהודיה – אסתר מריאן רוז – פוזנר ובני משפחתה, עד לשחרורם על ידי קצינים קנדיים. אנטוניוס ספיט, שהיה צלם חובב, נהג לצלם את אסתר. ביום השחרור הוא חגג לה את יום הולדתה השמיני והסתייע באפיית העוגה ע"י החיילים המשחררים. לימים הוא העניק לה את הצילומים מהם היא אינה נפרדת.

 

אסתר ובעלה ארווין מתגוררים בניו יורק ולהם שלושה ילדים. הבן הבכור – אריה פוזנר מתגורר עם רעייתו אביגיל וילדיהם בשכונת הוליווד והם מעורים בקהילה היהודית/ישראלית. נרגשים, הם התייצבו לטקס והודו לג'ירולד ספיט, נכדו של אנטוניוס, שהגיע עם רעייתו וילדיו, ממקום מושבם בסרסוטה, כדי לקבל בשמם את המדליה המיוחדת, עליה מוטבע שמם ותעודת כבוד.

 

בטקס אמר הקונכ"ל, ליאור חייט, "אנו מלאי הכרת תודה לחסידי אומות העולם ששמו נפשם בכפם להציל יהודים, על מעשיהם תוך שהם לוקחים סיכון חייהם וחיי משפחותיהם, כאשר הגנו על חיי אסתר פוזנר ומשפחת רוז, בימי מלחמת העולם השנייה. זהו מפגש של שלושה דורות שהתאפשר אודות לאומץ ליבו של אנטוניוס.

 

 

הכתב הצבאי של חברת החדשות, ניר דבורי, איש רעים להתרועע, שבה את ליבם של אנשי קהילת מיאמי בפשטותו ונועם הליכותיו, בשתי הרצאות מאלפות, האחת בפני חברי "פרלמנט הריביירה" והשנייה בפני חברי "פרלמנט בוקה". ביום שישי הוא הרצה שעה ארוכה כשהוא מפגין בקיאות ושליטה בחומר. דבורי דיבר על איראן, סוריה, חמאס, חיזבאללה, על הסכנות בגבול הצפוני, ועל היחסים עם ירדן, הרוסים וסעודיה ועל הקשר המיוחד עם טראמפ. את דבריו הוא חתם בדברו אודות מצבה של ישראל, הירידה במפלס האיומים וההזדמנויות הנדירות שהתקופה הזו מזמנת לישראל.

 

 

- ()
ניר דבורי מרצה בפרלמנט הריביירה

 

ביום ראשון בפני חברי "פרלמנט בוקה", במלון "Embassy Suites" בבוקה רטון, הוא בחר לחלוק עם הקהל חוויות מעבודתו סביב השעון ככתב צבאי בכיר, סיפורים אישיים ואנקדוטות מעניינות מאחורי הקלעים אותם צבר במהלך עשרות מבצעים ומלחמות שאינם ידועים לציבור הרחב. דבורי היה רהוט, שלט בחומר ודיבר בנועם כאשר סיפר על אתגרים וסיכונים רבים, יחסים עם בכירים בצבא ובממשלה, ואנשי קשר ישראלים וערבים בשטחים ובמדינות שונות, בעיקר במזרח התיכון.

בסקירה רחבה הסביר ניר, שצה״ל עסוק בימים אלו בעיקר ב״מב"ם״ מערכה בין מלחמות, ומשקיע משאבים רבים בהכנה לתקיפות אפשריות מחיזבאללה בצפון. "לחיזבאללה כ-100,000 טילים, וביום התקיפה הראשון הם יכולים לירות כ-1500 טילים, מתוכם כ-85 אחוז ייורטו, וחלקם ייפגעו בשטחים פתוחים. ההערכה היא שבשבוע הראשון למתקפה יהיו כמה מאות הרוגים, ולכן הציבור ייצטרך להישמע לצה״ל". הוא הוסיף אודות פעילויות צבאיות בסוריה המתואמות בין רוסיה וישראל. הוא סקר את ההפגנות וטרור העפיפונים בגבול הדרום, מצב הנהגת החמאס, הוא הסביר על פרוייקט "המכשול" - גדר ההפרדה העלית והתת קרקעית סביב עזה, ועל השפעת גילויי המנהרות על מאזן הכוח בין צה״ל לחמאס. "טראמפ עובד על פיתרון למשבר הפלסטיני וכנראה שבחודשים הקרובים יבוא עם הצעה. במידה והפלסטינים וישראל יגיעו להסכם כלשהו, יהיו גבולות חדשים, ועוגת הכלכלה בישראל תחולק מחדש. המפתח והפתרון כמעט לכל הסכסוכים במזרח התיכון הוא כלכלי, אם בפגיעה תוך כדי סנקציות, או בתמיכה על ידי הטבות ומענקים". חברי הפרלמנט ואורחיהם שהתעניינו מאד בדבריו של הדובר, שאלו עשרות שאלות וניר השיב על כולן בצורה עניינית. עמית תירוש, נשיא הפרלמנט, "ניר אתגר את הקהל מנסיוננו, והוא עשה זאת בצורה המעידה על איכותו הגבוהה במפגש רב משתתפים בו נדרש להביע דעתו על מגוון נושאים. יכולתו לשלוט על עשרות השאלות שהופנו אליו באמצעות תשובות קצרות ותכליתיות, והכל עם חן רב, הומור וידע אין סופי שהוסיפו למפגש מימד אינטראקטיבי המתאים מאוד לחברי הפרלמנט. פרלמנט בוקה ביקש ממנו להגיע גם בשנה הבאה לפגישה נוספת שבוודאי תהיה לא פחות מרתקת". את ביקורו הקצר במיאמי הוא ניצל כדי להתארח אצל רענן כץ ואף צפה במשחק הבית הראשון, בו הפסידה "מיאמי היט".

 

- ()
דבורי ו'פרלמנט הריביירה'.

 

 במלאת 23 שנים לרצח ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, נערך בשבט "אלמוג" יום פעילות לזכרו. חניכי השכבות עברו פעולות בנושאים של סובלנות, קבלת האחר, הידברות, לא לאלימות ולקיחת אחריות אישית - גם במרחב האינטרנט. הורי חניכי השבט, התקבצו לשיח במעגל, בהנחייתו של עמית תירוש – נשיא "פרלמנט בוקה". בשיח מרגש ועוצמתי הם שיתפו היכן כל אחד שהה, כשהידיעה על הרצח התפרסמה? איך השפיע עליהם הרצח עד היום? בסוף הפעילות, התקיים טקס מרגש אותו ערכו חניכי השכבה הבוגרת. הטקס כלל קטעי וידאו, קטעי קריאה ושירים, מסרים של הובלת שינוי, מנהיגות. הטקס ננעל בשיר "אני ואתה נשנה את העולם", בתקווה ושאיפה לעולם טוב יותר.

 

במלאות שנתיים לפטירתו של מימון לוי ז"ל, הגיעו כמאה אנשים, חברים קרובים, לבית הכנסת "בית עובדיה" שבדאון טאון פורט לוטרדייל. את התפילה ערך בנו עובדיה, אשר נשא דברים לזכרו של אביו. הרב דוד דרעי מישראל, דרש דברי תורה והעלה על נס את דמותו של מימון לוי כאיש של חסד. הרב יהודה בן חמו סיפר על היכרותו ארוכת השנים עם מימון ועל תרומתו של מימון לקהילת "בני ספרדים". רב בית הכנסת "בית עובדיה", שניאור קפלן, סיפר על הקמתו של בית הכנסת, שהתאפשרה בשל תמיכתו ותרומתו של מימון לוי ז"ל ובנו, שיבדל לחיים ארוכים, עד להפיכתו למרכז רוחני קהילתי פעיל. הבת טובית הודתה לנוכחים. בלטו בהעדרן הרעיה רוחל'ה והבת ליאור, אשר השתתפו בטקס האזכרה, אותו ערכו בהר המנוחות בירושלים, מקום קבורתו של מימון ז"ל. יהי זכרו ברוך.

 

- ()
עובדיה לוי ואחותו טובית בטקס האזכרה לאביהם.

 

מזה שנים, הפך ערב הקזינו אותו מקיימת את "המנהיגות הצעירה של ארגון ידידי צה"ל בפלורידה", להצלחה כבירה. במוצאי שבת הגיעו מאות צעירים וצעירות להנות מערב חברתי, מוזיקה ושתיה. מטרת הערב היא לקרב את הצעירים ולעודד הכרויות ושידוכים ואגב כך, כל ההכנסות הינן לרווחת חיילי צה"ל. נחת רבה הסב אילן ניומן, שהיה יושב ראש האירוע, לבני משפחתו. סבתא לידיה וסבא אדיב, שהקימו את הסניף הפעיל של ארגון ידידי צה"ל בגרייט נק, באו במיוחד מניו יורק כדי לתמוך בנכדם. הערב המוצלח התקיים כמידי שנה במלון טראמפ, בחסותם של הבעלים, נעמי או מייקל דזר.

 

- ()
רונית ובנה אילן נוימן עם חברתו נטלי שכטר

 

בתאריך ה-28 באוקטובר, יתקיים בבית הכנסת "בית תורה - בני רוק קמפוס", שבצפון מיאמי ביץ', יום של כיף משפחתי, שייערך ב'סימן של אחדות'. במסגרת האירוע המשפחתי השנתי "FunFest", מוצעים מגוון אירועים שיתקיימו ברצף, הנוכחים יהנו משעשועי רכיבה, מתנפחים, רכיבה על סוסי פוני, משחקים, אוכל, בידור, מוזיקה והרקדה עם רן עוז, מסטודיו "כולם". ההפנינג יסתיים בקונצרט, של כוכב הפופ הישראלי, גד אלבז. דניס תמיר, ממארגני הקונצרט אמרה "בקהילה, לא רק בבית הכנסת שלנו, אלא בכל דרום פלורידה, אנחנו לעתים קרובות מאוד מרוכזים ונפרדים לקבוצות, וכבית כנסת אנחנו מנסים לקרבם להפגישם במקום אחד למען מטרה טובה, כולל הישראלים והלטינים וליהנות ממוזיקה מגוונת ושופעת רוחנית, של הזמר גד אלבז".

כרטיסים ניתן לרכוש באתר btbrc.org/event/funfest2018/

.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים