שתף קטע נבחר

מזל טוב מיקי

השבוע יציין מיקי מאוס את יום הולדתו ה-90 ולמסיבה הגדולה כולנו מוזמנים. פופ-אפ חדש ומושקע במיוחד באיזור המיטפאקינג מוקדש כולו לאבולוציה של העכבר האהוב בעולם, דרך יצירות אמנות ומתקנים פוטוגנים במיוחד מבית היוצר של דיסני.

מי לא מכיר את מיקי? הדמות האהובה ברחבי העולם על ידי דורות רבים של ילדים ומבוגרים, זו שהפכה לאייקון הפופלארי ביותר חוגגת 90. מאחוריו כבר 120 סרטי אנימציה, סרטונים קצרים, סדרות יומיות וליווי של כל ערוצי דיסני, ההפקות והפארקים הפנטסטיים בעולם.

 

ב-18 בנובמבר יחגוג מיקי את גיל הזהב שלו, בדיוק 90 שנה אחרי פרסום סרט האנימציה הראשון בכיכובו,steamboat Willie (ספינת הקיטור וילי) והוא יעשה את זה כמו שרק הוא יודע. ביום ההולדת ה-50 הוא קיבל כוכב במדרכת התהילה של הוליווד והפעם הוא יעשה את זה הרבה יותר גדול. סרט חדש בכיכובו ישודר לכבוד המאורע ברשת ABC , מסיבות מיקי מאוסמיוחדות יצאו לדרך בפארקים השונים של דיסני ברחבי העולם ועוד.

 

לכבוד המאורע לבשה גם ניו יורק חג עם Mickey: The True Original Exhibition פופ-אפ מושקע במיוחד באיזור המיט-פאקינג של העיר, אשר מוקדש לאבולוציה המעניינת של הדמות המוכרת כל כך לכולנו.

 

דיסני הפיצו את הבשורה ברחבי העיר ובשלל החנויות של המותגים הגדולים במנהטן שחררו קולקציות מעוטרות בעכבר הפוטוגני, שלטי חוצות שונים עוטרו באוזניו השחרחרות ובכמה וכמה קונדיטוריות בעיר תוכלו לנגוס באוזניו הנעוצות בקאפקייקס או חטיפי בריאות המעוצבים בדמותו.

 

בעיר, בכל רגע נתון יש מבחר עצום של פופ-אפים ששווה לעמוד בתור בשבילם, ולו בשביל התמונה לאינסטגרם, אבל בפופ-אפ של דיסני יש משהו קצת אחר. יש ערימות של נוסטלגיה ודמות שהפכה כבר לפני עשרות שנים לקונצנזוס.

 

בשנת 1926 המפיק בן ה-26 וולט דיסני נסע על רכבת מניו יורק להוליווד, נחוש בדעתו לייצר דמות מצוירת. הוא יצר את מורטימר העכבר, אבל לעצת רעייתו שינה את שמו של למיקי, והשאר היסטוריה.

 

- ()

 

בחלל של 1500 מטר מרובע תשוטטו בין 10 חדרים משוכללים שעוצבו בקפידה כדי להנציח את ההתפתחות של אותו עכבר לוהט בדרכים שונות ויצירתיות.לצורך כך, פנו בדיסני לאמנים מוכרים מרחבי העולם שהעניקו את האינטרפטציה שלהם למיקי.

 

בחדר אחד תוכלו לראות את הסקיצות הראשונות של הסרט המפורסם "פנטזיה".הסרטוטים המרשימים נעים במהירות מתוך בארות מוארים בחדר חשוך. מה שמכונה 'דרך הקסמים' מלווה בשלל פינות ששוות תמונה.

 

בחדר אחר תגלו ציור קיר ענק של האמנית קתרין ברנהרדט, שבין כל צבעיו והעיטורים הגיאוגרפים מסתתר מיקי לצד אהובתו הנצחית מיני.

בחדר אחר תגלו את הגרסאות השונות של אמנים מרחבי העולם לסצינות מפורסמות מהסרטים הראשונים של דיסני. אלו מופיעות בזו אחר זו ומעניקות פרשנות חדשה ומעניינת לגרסא המקורית.

 

- ()

 

בין החדרים תנועו בפרוזודרים הממחישים את המעבר של הדמות האהובה משחור לבן לצבע. אחד האמנים בחר להנציח את מיקי המקורי שצויר בשחור ולבן לאורך קיר שלם, כשבכל ציור הוסיף לו צבע אחר באורות של ניאון.

 

בעולם שחור לבן אחר, מצטופפים המבקרים כדי להצטלם עם מיני ומיקי מקרטון כשהם על הרכבת, בבר, או משתזפים להם תחת שמשייה בעיר הגדולה. לצידם, אחד הפסלים המרשימים ביותר בפופ-אפ שייך לאמן דניאל אשראם שיצר דמות ענק של העכבר אשר נראית כאילו מתפרצת מתוך הקיר.

 

מיקי גילה את עצמו בפופ אפ הניו יורקי בטקסטורות וחומרים חדשים ומענינים. אחת היצירות המדוברות בתערוכה היא יצירה סרוגה של מיקי ומיני שסרוגים על קיר צבעוני באדיבות האמנית לונדון קיי. בין השנים 1955-1994 המועדון של מיקי נראה קצת אחרת. אחד החדרים מוקדש לשחזור של אותו מועדון עם בר צבעוני שבו כל אחד מהאורחים יכול לשבת ולהינות מגלידת מיקי שמוצעת במקום.

 

- ()

בסוף המסלול, הפופ-אפ מזמין אתכם להיכנס למתחם גוגל ולהשתתף בתכנית טלוויזיה מיוחדת משלכם שתפעילו באמצעות הקול. לכאורה חוויה מסקרנת אבל מסיבוב קצר מסתבר שמדובר בעיקר בגימיק.

 

החלק הכי מעניין בתערוכה, כך נראה, הוא מעין מוזיאון קטן ובו דמויות ומוצרים עם דמותו של מיקי מכל השנים ומכל העולם. דמויות מצמר, בד או פורצלן, בובת ענק עשויה מבדים עם הדפסים של מיקי ומיני, ואפילו השעון הראשון בדמותו שיוצר בשנת 1933 ונמכר אז בפחות מ-$3.

 

משם כמובן, תגיעו במעבר חד אל חנות המזכרות, עם בגדים, ממתקים והדפסים לבחירה במקום.

הפופ-אפ ישאר בניו יורק עד ל-17 בפברואר ומומלץ להצטרף לחגיגות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיקי והעיר הגדולה. שרה ג'סיקה פארקר
מומלצים