שתף קטע נבחר

הקשר ההיספני

בעוד 40 שנה ככל הנראה, כשליש מהבוחרים בארה"ב יהיו היספנים. במסגרת הנסיונות המוצהרים של הקונסוליה להתחבר אל קהילת ההיספנים לפני ש"יהיה מאוחר מדי", הצטרף הקונסול הכללי דני דיין לכינוס הפוליטי החשוב ביותר בפוארטו ריקו והפך לנציג המדינה הזרה היחיד שביקר שם.

אחת המטרות שהגדיר לעצמו הקונסול הכללי של ישראל בניו יורקדני דיין מיומו הראשון בתפקיד הייתה החיבור לקהילה ההיספאנית בארה"ב. הקונסוליה הכללית בניו יורק מכוונת את פעילויותיה לשלושה סוגי קהלים שהיא מזהה כחיוניים לקשר לישראל. הדור הצעיר, דור המלניום, הליברלים ומה שהם מכנים 'הקהל החבוי', ההיספאנים. לטענת נציגי הקונסוליה, הפוטנציאל הפוליטי שלקבוצה זו משמעותי. למעשה, על פי ההערכות, עד 2060 הם יהוו כשליש מהאוכלוסייה בארה"ב. באופן טבעי במצב כזה, מעורבותם בחברה תתרחב ובהתאם לכוחם האלקטורלי וכוחם הפוליטי יגדל גם הוא. "כשהגעתי לניו יורק קיימנו דיוני אסטרטגיה רבים למיקוד קבוצות אסטרטגיות, בחנו את המספרים וכבר אז היה ברור שההיספאנים הם הקבוצה האסטרטגית ביותר", אמר לנו הקונסול הכללי דיין. "השפעתה הפוליטית וגודלה הדמוגרפי הולכים וגדלים. כבר בבחירות המקדימות לנשיאות ב-2016 היו 2 מועמדים היספנים. יו"ר המפלגה הדמוקרטית היספני גם הוא וחבר קונגרס דומיניקני נבחר לראשונה מניו יורק לפני שנתיים. המגמה הזו תימשך – עוד 40 שנה כשליש מהבוחרים יהיו ממוצא היספני, אם נתחיל לפעול רק כשזה יקרה – יהיה מאוחר מידי."

 

במסגרת הפעילות האינטנסיבית של הקונסוליה לחיזוק הקשר, עורכים לאורך השנה פגישות אישיות ואינטימיות עם מנהיגים, עוסקים בפיתוחים משותפים ויוזמים ביחד אירועים שונים. מחלקת התקשורת של הקונסוליה פועלת אל מול מערכות תקשורת היספניות מרכזיות שבסיסם בניו יורק ובזה: ראיונות שוטפים, תדרוכים אינטימיים והקמת "פורום מדיה לטינית".

 

- ()
הקונסול דני דיין בסיור בפוארטו ריקו.

 

יום אחרי בחירות האמצע, יצא לדרך כנס SOMOS השנתי בפוארטו ריקו, הכנס הפוליטי המשמעותי והחשוב ביותר בזירה ההיספנית בהשתתפות מחוקקים מדינתיים ועירוניים, סנטורים וחברי קונגרס, מושלים וראשי עיריות. בנוסף נוטלים חלק בכנס נציגי הקהילה העסקית, פעילים קהילתיים ומנהיגים רוחניים השייכים לקהל ההיספני. מטרת הכינוס לחזק ולהרחיב את ההשתלבות של ההיספניים במדינת והעיר ניו יורק בחיי החברה והפוליטיקה המקומיים ולהעצים את המנהיגות ע"י אינגייג'מנט והפעלת לובי לחקיקה, עיצוב מדיניות ומתן מענה לצרכי הקהלה היספנית ברחבי מדינת ניו יורק.

 

הכינוס השנתי של הארגון, המתקיים מדי שנה בסתיו בתחילת נובמבר בעיר סן חואן, בירת פוארטו ריקו, שנבחרה לארח את הכינוס מדי שנה היות ומייצגת את המורשת והתרבות הייחודית שלפוארטו ריקו ושל מהגריה בניו יורק אשר נחשבים למיעוט ההסיפני הגדול ביותר. הכינוס הפך להזדמנות ייחודית להתחבר ולתקשר עם המנהיגות הקהילתית והפוליטית הנ"ל בניו יורק, להשפיע ולהטוות קשרים ארוכי טווח עימם.

 

- ()
פיתוח ישראלי בפוארטו ריקו.

 

הקונסוליה הכללית בניו יורק הינה הנציגות הדיפלומטית היחידהשלוקחת חלק בכנס זו הפעם השלישית. השנה, בעקבות אסון הטבע שפקד את פוארטו ריקו, הוקדש יום אחד מימי הכנס ליום שיחות לקהילה במסגרתו הקונסוליה הכללית בניו יורק לקחה את משתתפי הכנס לראות וללמוד על פעילות השיקום של ישראייד, הפורום הישראלי לסיוע הומניטרי בינלאומי, ב-PATILLAS על מנת לחשוף את פעילות השיקום לסיוע ישראלי בפוארטו ריקו לאחר הוריקן מריה, שהיה הסיבה לביטול כנס SOMOS בשנה שעברה. ישראייד הקימו יחידה לטיהור מים ללא שימוש בכוח חשמלי (נגישה לאסונות טבע) בחוף בריו ריאל, תרומת ציוד רפואי בבית ספר בקגואס והקמת מקלט לשעת חירום.

 

"בכנס חשוב זה, אני מנצל את ההזדמנות לקידום הנושאים הישראליים כמו עליית האנטישמיות," אמר הקונסול הכללי. "לעם הישראלי והאמריקאי יש קשר עמוק ואישי שמבוסס על ערכים משותפים, מעבר לפוליטיקה ודיפלומטיה. אני גאה שהישראלים היו בין הראשונים שבאו לפוארטו ריקו בשעת הצורך, והם יהיו האחרונים שיצאו. לפוארטו ריקו יש עתיד מזהיר ואנו נעזור להפוך זאת למציאות".

 

הוא סיכם ואמר: "נולדתי בארגנטינה ואני דובר ספרדית כשפת אם, הם רואים אותי כאחד משלהם. הקשרים ההדוקים עם אוכלוסייה זו הולכים ומתחזקים ואני בטוח שנשא פירות מקשר חשוב זה, יש לנו הצלחה גדולה מול קהילה זו ונמשיך לחזק קשרים חשובים אלו."

 

 


פורסם לראשונה 16/11/2018 04:18

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים