שתף קטע נבחר

מופעי תרבות והדלקת נרות בעיר הרוחות

לכבוד עונת הקרה, קבלו את רשימת ההמלצות שלנו לאירועים הכי חמים בעיר

כשהטמפרטורות יורדות והשלג מתחיל לרדת בנובמבר, אין חשק לטייל ברחובות. הגעתם למקום הנכון: נשמו עמוק, התעטפו במעילי פוך, צעיפים, כובעים וכפפותוצאו למסיבות חנוכה, תיאטראות, או לאופרה ותיהנו.ציפור קטנה לחשה לי שבשיקגו יש יותר תיאטראות ואתרי תרבות מניו-יורק. לפניכם מגוון אירועים לכל המשפחה וגם למבוגרים בלבד.

 

הדלקת נרות חגיגית

הדלקת נרות בהשתתפות ראש העיר ואן דוזןוהממונה מישל ברומברג בחסות חב"ד תתקיים ביום חמישי, 6 בדצמבר בשעה 6:00 בערב במרכז סקוקי. מטבעות שוקולד, סופגניות, לביבות ושוקו חם יחולקו לקהל. לפרטים נוספים על כל אירועי חנוכה פנו ל-

www.SkokieChabad.org/Chanukah

 

מסיבת חנוכה- חב"ד ישראלים

"בימים ההם בזמן הזה" היא מסיבת חנוכה מיוחדת עם רמי שרמן, קצין המבצעים בסיירת מטכ"ל תתקיים ביום חמישי, 6 בדצמבר. לפרטים פנו ל-info@ChicagoIsraeliCenter.com

 

היפה והחיה The Beauty and the Beast

מחזמר המבוסס על הסרט זוכה הפרסים של וולט דיסני ומחמם את לבבות האדם הצופים בו. יהלום בימתי.

השבוע ראיתי את המחזמר הטוב ביותר שראיתי בימי חיי. הרבה יותר טוב מ"המילטון" או מ"מלך האריות". למעשה, בעידן בו במות מאמצות אתסרטיהאנימציה של דיסני לעיתים קרובות, הנחתי שאין חדש תחת השמש. אך ההפקה החדשה בתיאטרון דרורי ליין מכבדת הן את הסרט והן את גרסאות ברודווי ומפיחה בהן רוח חדשה.בימויו המבריק של Alan Souza, צוות השחקנים הנדירים בכישרונם, הכוריאוגרפיה הנפלאה,התפאורה המרהיבה והמוסיקה הנפלאה ובלתי נשכחת של אלן מנקן,יצרו מופע קסום, אגדתי, נפלא ביופיוהעולה עשרות מונים על הפקות ברודווי.

 

- ()
הפקה מדהימה. היפה והחיה

 

קאסט השחקנים המרשים במחזמר הטביע את חותמו כשהציג בחן, הומור, רגישות ועוצמה את סיפורו של הנסיך רע הלב שנגעל מכיעורה של מכשפה המחופשתלאישה זקנה ומכוערת המבקשת ממנו מקלט בטירתו בצרפת. בשל יהירותו המכשפה הופכת אותו לחיה מפלצתית ואת כל שוכני ארמונו לאביזרים מהמטבח ומרהיטי הבית היכולים לדבר, לשיר ולרקוד. היא מעניקה לו מראה קסומה ושושן קסום ומבטיחה שהקללה תפוג רק אם ישנה הנסיך את דרכיו, יתאהב בנערה שתאהב אותו בטרם ייפו לעלה הכותרת האחרון בשושן. למרות כל הסיכוייםהיפיפייה בל, תולעת הספרים מתאהבת בנסיך המפלצתי ומגלה שאהבה היא מעבר לכל המכשולים.

 

ראוי לציין את התפאורה המרשימה והמתרסים היצירתיים שנבנו על הבמה הקטנה ויצרו מעין קומה שנייה ומראה נפלא של טירהכשהשושן מוצג באופן אלקטרוני מתוחכם. הליהוק המקצועי ובלתי מתפשר של35 שחקנים ורקדנים מרשימים הדהימו את הקהל בריקודיהם ופעלוליהם התוססים. גם התלבושות היו נהדרות והמחישו את המאה ה-18. כל השחקנים המשניים מושלמים לחלוטין בהנהגתו של גאסטון, אותו מגלם השחקן מארק בניק.אריקה סטפן מגלמת את בל באופן יוצא דופן, היא שחקנית מעולה, רקדנית וזמרת. החיה, ברנדון קונטריס, הוא נפלא. בדידותו ועצבותו מורגשת, קולו נהדר.

בל, גיבורת המחזה אוהבת לקרוא בניגוד לאנשי עירה הפרובינציאלים. לרוב אנו נמשכים לאנשים הדומים לנו בדעותיהם ובמראם ודוחים את השונים מאתנו. המחזה מלמד אותנו למצוא את האנושיות בכל אדם ולא להתמקד בהבדלים החיצוניים השוליים.

 

זו הופעה מרהיבה שלא ראיתי כמותה בתיאטרון האמריקאי. הפקה מדהימה של מחזמר בכל קנה מידה איכותי ואומנותי. נהניתי מכל רגע ולא רציתי שהמחזמר יסתיים. אם אתם מתכננים לראות רק מחזה אחד השנה רוצו ל"יפה והחיה".המחזמר יחמם את הלב בעונה הקרה ויתאים לכל המשפחה מגיל 6 עד 120. מומלץ מאד! לא להחמיץ.

המחזמר יוצג בתיאטרון Drury Lane עד ה-27 בינואר.איפה?Drury lane Theatre at 100 Drury Lane in Oakbrook Terrace

לפרטים: www.DruryLaneTheatre.com

 

הטרובדור IL TROVATORE

יריבות משפחתית עתיקה, קללת צוענים, אהבה יוקדת, קנאה, מוות ומוסיקה בלתי נשכחת.הטרובדור של המלחין המופלא ג'וזפה וורדי היא כל מה שניתן לבקש באופרה. ארבעה סולנים נהדרים עם קולות שמימים, מקהלה משכנעת ותזמורתייחודית הופכים את חווית האופרה לנהדרת.האופרה מלווה ברצף אריות, דואטים ושירת מקהלה. התפאורה הקודרתמשכנעת במיוחד והתאורה תמיד משווה לבמה את המראה הטרגי שבה. מקהלת הגברים היא להקה חזקה של חיילים וניכרים בהם גילויי אלימות ושנאה. הנשים שרו בטוהר כנסייתי כנזירות.

בעלילה, הרוזן מאוהב בלאונורה, אך היא מאוהבת באדם אחר המשורר לה שירי אהבה. קנאת הרוזן בוערת בו והוא נלחם ביריבו ובצוענייהללא הרף.הוא מאשים צוענייה בהרג אחיו הצעיר שעצמותיו נמצאו שרופות ומעלה אותה על המוקד. מסתבר לבסוף שאח הרוזן נחטף בילדותו על ידי בת הצוענייה הנוקמת את מות אמה ומגדלת אותו. בסוף האופרה כשהאהובה לאונורה נופחת את נשמתה וטרובדור מוצא להורג מגלה הרוזן שבעצם הרג את אחיו. סוף טרגי לסיפור המזכיר את יוסף ואחיו. יעקב חשב שיוסף בנו נפטר וגילה אותו כמושל מצרים. בתנ"ך האב והאחים נפגשים עם יוסף. באופרה הסיום טרגי האח הורג את אחיו.

שאלות מעניינות עולות- מה היה קורה לו ידעו שני המתחרים על אהבת לאונורה שהם אחים? מדוע היחס לצוענים גזעני בעבר ובימינו? ההפקה בהשראת גויה מובילה אותנו לתחילת המאה ה-19 בה לטעות גורלית של האם יש השלכות קטלניות. לבבות שבורים, סודות נוראים וזהויות נסתרות מתגלות.

אופרת הבכורה באופרה הלירית בשיקגו הקסימה את הצופים. הקהל התאהב בצועניה אזוצ'נה,(JAMIE BARTON ) ובקולה החם שמלא את כל האולםובגיבורה, לאונורה בעלת קול הסופרן המקסים, זמרת נפלאה (TAMARA WILSON) בעלת קול יוצא דופן שהביע את הכאב ואת העוצמה בחייה באופן פנטסטי. כשלאונורה שרה את קינתה, הקהל יצא מכליו. הבריטון, הרוזן ( MARIO ROJAS )שכנע במשחקו וקולו, אבל אהוב הקהל היה הטרובדורעם קול הטנור (RUSSEL THOMAS ) שהפגין נוכחות קולית מרשימה והמיס לבבות.

זו אחת האופרות הפופולריות ביותר של וורדי והיה כיף לצפות בה. מומלץ מאוד לאוהבי אופרה קלסית. האופרה תועלה עד ה-9 בדצמבר

לפרטים: www.lyricopera.org

 

הלילה השנים עשר TWELFTH NIGHT

הלילה ה-12 היא קומדיה של טעויות, החלפת זהויות, שטויות ואהבות שכתב וויליאם שייקספיר. המחזה הועלה לראשונה במהלך חגיגות הלילה השנים עשר -החג הנוצרי המסמל את תקופת החגים הנוצרית העכשווית של חג המולד וראש השנה. והוא הורגש כחגיגה נוצרית גם בתיאטרון הסופרים בווילמט.

הלילה ה-12 מציג את סיפוריהם של אח ואחות -תאומים (סבסטיאןוויולה)שהופרדו על ידי סערה בים ונחתו בנפרד על חופי איליריה כשכל אחד מהם משוכנע כי השני טבע בים. ויולה, מתחפשת לגבר ומשמשת כמשרת של הדוכס אורסינו המאוהב ברוזנת העשירה אוליביה.סוכן ביתה מלויליו המאוהב גם הוא בגבירתו נופל קורבן למעלליהם של אנשי החצר בבית הרוזנת (סר טובי, סר אנדרו, השוטה ומריה המשרתת).אוליביה היפה מתאהבת דווקא במשרת הנערי של אורסינו שהוא בעצם נערה ומתחתנת בסוף עם אחיה התאום המופיע במפתיע. הרוזן מתאהב בנערו ומגלה שהוא בעצם אישה. התלבושות שעצבה מארה בלומנפלד, הפכו את השניים כמעט כתאומים זהים באופן מפתיע.

זו קומדיה עצובה עם בדיחות אכזריות, מצחיקות ושטותיות. משולבים בה מספרמשיריו של אירווניג ברלין. חיבור השירים לא היה לטעמי.בלילה השנים עשר אנו נתקלים בעולם שהוא תוהו ובוהו" אמר הבמאי מיכאל HALBERSTAM. " גבר מתגלה כאשה. פוריטני מתגלה כאחד שאינו תם וטהור, כשגבר מנסה למשוך תשומת לב מאישה ומחזר אחריה ולבסוף מתאהב בגבר המחופש לאישה. הכול מבולבל באיליריה ומזכיר את העולם המסובך והמבולבל שאנו חיים בו כיום”. המחזה המעניין יוצג עד ה-16 בדצמבר.

איפה? Writer’s Theatre, 325 Tudor Court, Glenco

לפרטים:www.writerstheatre.org

 

מנספילד פארק Mansfield Park

המחזה מנסילד פארק מיועד לחובבי ספריה של הסופרת ג'יין אוסטין.המחזאית והשחקנית קייט המיל שהמחיזה בעבר מחזות המבוססים על הרומנים המפורסמים של הסופרת כגון: "גאווה ודעות קדומות" או " רגש ורגישות" כתבה ומשחקת במחזה זה.

העלילה מגוללת את סיפורה של פאני פרייס (kayla Carter) האחיינית הבכורה מבין תשעה ילדים החיים בעוני נשלחת לחיות עם קרובי משפחתה העשירים ולשמש כבת לוויה למריה ברטרם בת דודתה המפונקת. המשפחה כוללת גם את האב הדיקטטורי שהתעשר מסחר עבדים, לורד ברטרם, אשתו הנוירוטית והנובחת ושני בנים- אדמונד האדיב ונדיב החושק בלימודי כמורה וגבריאל רואיז, גס רוח המלווה את אביו בעסקיו האפלים. פאני שהגיעה ללא השכלה מתיידדת עם אדמונד, המצפן המוסרי שלה. היא מפתחת חוש אינסטינקטיבי לבחירת אנשים וצופה בהתנהגותם. היא אינה רודפת אחר הכסף ומבינה כי כול סכום שיבטיח לה ביטחון כלכלי אינו שווה חיים עם גבר שאינו נאמן. העלילה מסתבכת בהמשך.לא נהניתי מהמחצית הראשונה, הבימוי לא היה לרוחי. המחצית השנייה טובה יותר. מחזה זה אינו כוס התה שלי. לשיפוטכם. המחזה יופיע עד ה-16 בדצמבר בתיאטרון Northlight Theatre, 9501 Skokie Blvd. Skokie

לפרטים: www.northlight.org

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים