תקשורת חברתית
הקריירה התקשורתית של דביר אסולין יצאה לדרך עוד לפני שמלאו לו 13. אחרי שעבר בתחנות המדיה המוערכות בישראל וזיהה מקרוב פוטנציאל ההשפעה האדיר של התקשורת, בחר לנתב את הקריירה שלו לעשייה חברתית. ראיון
5 שנים אחרי שעבר בין כל תחנות העשייה בתחנת הרדיו, מילא אין ספור תפקידי הגשה והפקה, עבד לצידם של כוכבי תקשורת כמו דידי הררי ודני קושמרו, הגיע לגל"צ. "שירתתי בגלי צה"ל, יעד שהיה חלום גדול שלי, ולשמחתי הרבה זכיתי להתקבל לתחנה. תחילה שירתתי ככתב חדשות ולאחר מכן מפיק ראשי של מחלקת מבצעים מיוחדים."
אסולין נגע במגוון תחומים בתקשורת הישראלית וזיהה את הכוח שיש למדיה. הוא הבין איך מעוררים עניין בקהל הרחב. הוא גילה שיש לו את היכולת להוביל דעה, אג'נדה, לייצר באז. הוא הבין שמדובר בכוח שהוא הזדמנות. לא הזדמנות אישית, הזדמנות חברתית. "במרוצת השנים" הוא מתאר,"הצלחתי לקחת את האהבה וההבנה של תחום התקשורת ולנתב אותם לקידום של נושאים חשובים שמשפיעים על חיים של מליונים והופכים את החברה שלנו לטובה יותר."
בארה"ב הצטרף לקרן משפחת רודרמן, והוקסם מהעשיה והנחישות של המשפחה לתרום, לפעול ולהילחם עבור מטרות חשובות כל כך. "שירה וג'יי רודרמן, העומדים בראש הקרן הם פילנתרופים יוצאי דופן במשרה מלאה שמובילים חדשנות בשותפויות ובהשקעות של הקרן ובניגוד לקרנות פילנתרופיות אחרות, הם בחרו לשים דגש משמעותי בתקשור הנושאים אותם הקרן מקדמת, והעלאת סוגיות מרכזיות העוסקות באנשים עם מוגבלות, לסדר היום התקשורתי. לתקשורת יש כח, ואותי באופן אישי מאד מספק לראות את העשייה שלנו מגיעה למליוני אנשים, ויותר מכך - משפיעה וגם משנה חיים של אנשים."
בקרן משפחת רודרמן, מלבד השקעה בשותפויות חדשניות שמקדמות שילוב, ותכניות מצליחות לחיזוק הקשר בין ישראל ליהדות ארה"ב, שמים דגש רב מאד על העלאת מודעות, על התעוררות חברתית שמובילה אינדיבידואלים לשנות ולהצטרף למאבק לשינוי. "בתחום השילוב, ניירות העמדה שלנו", הוא מספר, "חשפו ממצאים חשובים שזכו לתשומת לב לאומית ובין לאומית". אחד התחומים המדוברים ביותר בשנה האחרונה, שמגיעים היישר מבית היוצר של קרן משפחת רודרמן, נוגע בסבירות של כבאים ושוטרים למות כתוצאה מהתאבדות (שנובעת מפוסט טראומה). על פי הממצאים של הקרן, הסבירות של מי שמכונים "מגיבים ראשונים" למות כתוצאה מהתאבדות גבוהה פי שניים, מאשר בעת מילוי תפקידם. אסולין ניתב את המידע לפלטפורמות הגדולות במדינה, לצד גופי המדיה המקומיים ברחבי ארה"ב על מנת לייצר מודעות אולטימטיבית. נייר העמדה העלה לסדר היום את נושא הבושה והפחד שמנעו במקרים רבים כל כך משוטרים וכבאים לבקש עזרה בתחום בריאות הנפש ותרם רבות להסרת הסטיגמה השלילית בקרבם. "אותם אנשים שנחשפים למראות קשים ביותר וטראומות במסגרת תפקידם חייבים לקבל את ההגנה והכלים הדרושים כדי להתמודד עם הדברים אותם הם חווים."
ביחד עם הצוות שלצידו, עובד אסולין ליישום האסטרטגיה של הקרן, אותה הוא מנתב אסולין בדרכים יצירתיות ושונות לאפיקים שדרכם, אפשר יהיה להצית שינוי אמיתי. בהוליווד אגב, הקרן כבר פועלת תקופה ארוכה והשינויים, בין אם הבחנתם ובין אם עדיין לא, ניכרים. "אנחנו רואים בשילוב אנשים עם מוגבלות בהוליווד דבר חשוב ביותר. לתעשיית הבידור השפעה עצומה על החברה ויחסה כלפי אנשים עם מוגבלות. תעסוקה של שחקנים עם מוגבלות וייצוג אותנטיהינם הכרחיים למען שיוויון. אנחנו מאמינים שלתפקידים של דמויות עם מוגבלות צריכים להיות מלוהקים שחקנים עם מוגבלות. נייר העמדה שפרסמנו בנושא מצא ש-95% מדמויות עם מוגבלויות ב-10 מתכניות הטלויזיה הכי נצפות בארה״ב, גולמו על ידי שחקנים ללא מוגבלות", הוא מסביר. נייר העמדה זכה לסיקור נרחב בכלי התקשורת המובילים בהוליווד ובארה״ב. "הבעיה", הוא שמח לספר,"הפכה לאישיו. אנחנו ממשיכים לבקר ליהוקים שונים של שחקנים ללא מוגבלות אשר מגלמים דמויות עם מוגבלות והאולפנים והמפיקים ערים יותר, מבינים יותר וזהירים יותר. בקיץ האחרון הצלחנו לרתום את דווין ״דה רוק״ ג׳ונסון להיות הכוכב הראשון שנרתם לנושא וקורא לתעשייה ללהק שחקנים עם מוגבלות לגלם דמויות עם וללא מוגבלות. זה היה הישג מרגש."
רגע לפני שמתפרסם נייר העמדה החדש של קרן משפחת רודרמן ואסולין מוביל את האתגר הבא, הוא שמח לתאר את הסיפוק האדיר שלו כישראלי שהגיע לארה"ב, ומצליח במסגרת תפקידו בקרן להוביל שינוייםמשמעותיים. עכשיו, כמי שמסייע להוביל מטרות חשובות כל כך, הוא לא מתכוון לעצור עד שהשינוי יושלם. "אני חושב שדרושה הרבה מאד עבודה להסיר את הסטיגמה סביב בריאות הנפש, מחלות נפש, וגם ללמד את החברה על החשיבות שבשמירה ובטיפול בהן. אנו פועלים בנושא ונמשיך גם ב-2019."