שתף קטע נבחר

לה לה לנד ניישן

לוס אנג׳לס היא גם ככה בירת ישראל בארה״ב, ועכשיו היא הופכת יותר ויותר ליעד אטרקטיבי להייטקיסטים ישראלים. יאיר ורדי מסייע לחברות ישראליות לעבור לקליפורניה והוא מתרגש: ״יש פה הזדמנות אדירה לישראלים״

מהסיליקון וואלי, לטק המתוקתק של ניו יורק סיטי, רבים מאיתנו רואים בשני היעדים הללו כמכה של הסטארטאפים באמריקה, אבל בלי ששמנו לב, מתגבשת לה קהילה משגשגת של היי טק גם בלוס אנג׳לס. "שנים רבות התעשייה בלוס אנג'לס הייתה מזוהה עם הוליווד ותעשיית הבידור, ותעשיות ותיקות כמו נדל"ן, תעופה וחקלאות", מתאר לנו יאיר ורדי, מנהל Fusion LA, מיזם המסייע לחברות הייטק ישראליות לעבור לקליפורניה. "ב-6 שנים האחרונות חל שינוי אדיר בשוק הטכנולוגיה בעיר. נוצר אקו-סיסטם חדש של משקיעים וחברות הזנק שמתפתח פה. ההצלחה של חברות כמו SNAP ששינתה את שכונת Venice והפכה אותה לקמפוס שלה, והפתיחה של משרדים מקומיים של ענקיות הטכנולוגיהGOOGLE FACEBOOK ואולפני התוכן של AMAZON - לצד הגידול החד בהשקעות הון סיכון בעיר – אלו 10 מיליארד דולר בשנתיים האחרונות שהושקעו בחברות מקומיות. זהו אגב, סכום הדומה לסך כל ההשקעות בישראל.

 

״העיר עצמה", הוא מוסיף, "נערכת לאירוח המשחקים האולימפיים ב-2028 - ומיליארדי דולרים יושקעו בשנים הקרובות בתשתיות, תחבורה חכמה ובממשק שבין גופי מדיה, ארגוני ספורט, מותגים וקהל הצופים. זו רק תחילת הדרך ויש פה הזדמנות אדירה לחברות ישראליות להגיע לשוק האמריקאי ולגדול יחד עם התעשייה בעיר“.

 

ורדי גדל ברמת גן. אחרי השירות כקצין ב-8200 והלימודים באוניברסיטת תל אביב, הגיע לפני 6 שנים ללוס אנג'לס. "עבדתי ולמדתי ב-UCLA כשליח של הסוכנות היהודית ולאחר מכן הצטרפתי למשרד החוץ. ריכזתי את התחום האקדמי והחדשנות בקונסוליה בלוס אנג'לס. בתקופה הזו, יחד עם חברי הטוב מהשירות הצבאי, גיא קצוביץ', הבאנו שורה של משלחות פיתוח עסקי ל"רוד שואו'ס"לקליפורניה. גיא ניהל את תכנית האקסלרטור המובילה בישראל, 8200 EISP - ויצא לנו לעבוד יחד עם יזמים מדהימים בתחילת דרכם בשוק האמריקאי“.

 

ורדי זיהה אז פוטנציאל שטרם פוצח על ידי חברות ישראליות והחליט להרים את הכפפה. "שאבנו השראה מתכניות ומוקדי חדשנות שפעילים שנים בסיליקון ואלי, וכן מהצמיחה באקו-סיסטם הניו-יורקי והגידול החד במספר החברות הישראליות במנהטן בשנים האחרונות. היה ברור שחייב לקום מרכז עבור יזמים ישראלים בעיר ומודל של תכנית האצה וקרן הון סיכון הם מודלים מוכרים בתעשייה שהיו חסרים בעיר – את תכנית Fusion LA פיתחנו בכדי לגשר על הקושי בהתאקלמות מהירה לאקו-סיסטם חדש וצומח".

 

- ()
הזדמנות אדירה. יאיר ורדי

 

בשנה האחרונה הוא חי בלוס אנג'לס והוביל השקעות ל-20 חברות סטארטאפ ישראליות שגייסו הון כולל של 25 מיליון דולר ממשקיעים אמריקאים. בנוסף להון הוא גם חיבר חברות עם לקוחות אמריקאים ו-5 מהחברות כבר עשו רילוקיישן או מחזיקות בנציגות קבועה בלוס אנג'לס. "ההשקעה שלנו בשנה האחרונה ב-20 חברות ישראליות בלוס אנג'לס, גיוסי ההמשך של החברות והבאז סביב חדשנות ישראלית שהתכנית יצרה בעיר, הם סימנים שאנחנו רק בתחילת הדרך לבנות פה קהילה מצליחה של יזמים וחברות טכנולוגיות ישראליות“.

 

מה היתרונות של השוק הזה לחברות ישראליות להבדיל מניו יורק בוסטון וסיליקון ואלי?

"לוס אנג'לס היא בית לעשרות קרנות הון סיכון ואטרקטיבית לחברות מתחילות (שלבי סיד ו-A). תעשיית הסטרטאפים הענפה בעיר מכונה "Silicon Beach"– והיא שלישית בגודלה בארה"ב אחרי סיליקון ואלי וניו יורק. הקרבה של העיר לסיליקון ואלי (50 דקות טיסה), ועלויות מחייה ובנייה של עסק אשר זולות ב-30-40% מאשר ניו יורק וסן פרנסיסקו – לצד איכות חיים טובה ומזג אוויר חם ”וישראלי", הופכות את העיר לסופר אטרקטיבית ליזמים ישראלים. זה לא סתם שהקהילה הישראלית הגדולה בארה"ב נמצאת בלוס אנג'לס".

 

מי החברות שימצאו את השוק בלוס אנג'לס כראוי ותוסס עבורן?

"אנחנו מחפשים סטארטאפים בשלבים מוקדמים הפועלים במגוון תחומים – מדיה, גיימינג, תוכנות ארגוניות, IoT, ערים חכמות, AR/VR, חקלאות דיגיטלית ועוד. התוכנית עובדת עם סטארטאפים שעוד נמצאים בשלב הרעיון ובשלב ה-Pre-Seed, ועד לסטארטאפים קצת יותר בשלים שכבר מחזיקים במוצר עובד והתחלה של מכירות, ורוצים להתרחב לשוק האמריקאי“.

 

באילו קשיים נתקלות חברות ישראליות בעת ההשתקעות בלוס אנג'לס?

"אני חושב שהקשיים המרכזיים הם בעיקר סביב המעטפת האישית, ורלוונטיים באופן כללי לכל ישראלי שמהגר לארה"ב - בנייה של חיים חברתיים, התאקלמות של משפחה והסתגלות לתרבות עסקית חדשה. התכנית של Fusion LA מסייעת ביצירה של "נחיתה רכה"ו"קהילה תומכת"בדיוק בשביל להקל על הקשיים האלה“.

 

מה כולל תהליך הליווי שלכם?

"תוכנית ההאצה שלנו מחברת כל סטרטאפ המשתתף בתוכנית לרשת התמיכה שלה בלוס אנג’לס, רשת שכוללת מאות משקיעים, יזמים ואנשי מקצוע בתחומים שונים. בנוסף, נהנים הסטארטאפים מאפשרות ללא עלות עבודה במשרדים ליד החוף בסנטה מוניקה; מגורים מסובסדים; וסיוע ותמיכה ברילוקיישן לקליפורניה, לרבות ליווי משפטי, פיננסי וסיוע בהוצאת ויזה מתאימה. כל מיזם שמתקבל לתכנית, זוכה מהתוכנית להשקעה ראשונית של 20,000 דולר במזומן – תמורת אקוויטי (אחוזים מהחברה)“.

 

המיזם, לנגדרתו, מאפשר ליזמים לצמצם את לוחות הזמנים ולהפוך דברים לפשוטים יותר. "אנחנ עוזרים בכל צעד, ממציאת משרדים, דיור, ליווי משפטי, סיוע בהוצאת ויזה מתאימה וכל השירותים הנלווים שיכולים להפריע לבצע את המעבר בצורה חלקה“.

עד כה, השקיעה התכנית ב-20 חברות וסייעה להם להתחבר לרשת הקשרים שלה בקליפורניה. לטובת התוכנית גויסו 5 מיליון דולר, כשהתכנון הוא להשקיע בכ-100 חברות סטארטאפ ישראליות בשנים הקרובות.

 

אילו חברות ישראליות מוכרות כבר עברו את התהליך הזה ללה לה לנד?

"גל שגיא, למשל, בוגר המחזור השני של התכנית – מנכ"ל חברת Empirical Hire (בוגר שייטת 13, ותכנית היזמות Zell של המרכז הבינתחומי) הגיע אלינו עם החברה ללא גיוס הון משמעותי, קושי תזרימי ותחילת מאמצים להתרחבות לארה"ב. גל הגיע ללוס אנג'לס, הביא לקוחות אמריקנים משלמים ובתוך חודשיים וקצת גייס חצי מיליון דולר בהובלת קרן ההון-סיכון SCOPUS VENTURES בלוס אנג'לס. בשנה האחרונה, גל הרחיב את הפעילות של המשרד האמריקאי, הגדיל מכירות והשלים גיוס של 1.6 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים בסיליקון ואלי ולוס אנג'לס - משקיעים, אליהם הגיע גל דרך התוכנית. גם מנכ"ל חברת Quarterback, יונתן ויינברג, הוא בוגר המחזור הראשון של התכנית. יזם סדרתי שלא הצליח לגייס הון סיכון בישראל למיזם בתחום ה- Esports - לוס אנג'לס היא בירת הגיימינג ומרכז בינלאומי לתחום משחקי הוידאו - צופים שעד האולימפאדה בעיר ב-2028 - זה יהיה כבר ספורט אולימפי. יונתן הקים משרדים ועבר לעיר. לאחר חצי שנה של עבודה מאומצת, הצוות של Quarterback גייס 3 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים אמריקאיים“.

 

בשבועות בקרובים יראיין ורדי למעלה מ-300 חברות פנים אל פנים. "תמיד שמחים להפגש עם יזמים בתחילת דרכם לקפה ולסייע“.

http://fusionlabs.la/

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים