שתף קטע נבחר

מה ומי במיאמי

אורחים בעיר, סגן נשיא, עמותת "הדור הבא", אלדד הלחמי והאלוף במיל' עוזי דיין, סגן הרמטכ''ל לשעבר ויו"ר פורום מבטחי. השניים הגיעו במסגרת מסע הסברה וגיוס כספים לעמותות שהם עומדים בראשן. השניים ניפגשו עם אנשי עסקים ודמויות מפתח בקהילה הישראלית והיהודית, ביניהם: איש העסקים חיים יחזקאל, ד"ר אמיר בראון וביל לנדה. את שהותם במיאמי הם ניצלו למפגש עם חברי "הפרלמנט הצעיר", בו הם התייחסו לחשיבות שמירת הקשר עם יהדות התפוצות. בהרצאתו התייחס דיין, לסוגיות הביטחון של ישראל סביב הגבולות, הערכת מצב, גילויי המנהרות ועוד. דיין שימש מפקד סיירת מטכ"ל, אלוף פיקוד המרכז, סגן הרמטכ"ל ויו"ר המועצה לביטחון לאומי. אלוף עוזי דיין מכהן כנשיא ויו"ר הוועד המנהל של "מבטחי ישראל", הכוללת כמה עשרות חברים - חלקם הגדול אנשי צבא בכירים לשעבר, ודמויות בכירות מעולם העשייה, הדיפלומטיה, שירות החוץ ועוד. בשנה האחרונה התמסד הפורום ונרשם כעמותה וזכה לשם הרשמי "מבטחי".

 

- ()
עוזי דיין עם חיים יחזקאל.

 

חגיגה גסטרונומית הייתה נחלתם של באי יריד "אוכל ויין כשר" שנערך ביום חמישי, במלון אוונטורה טורנברי, על ידי ארגון ויצ"ו. באירוע הנוצץ, שנחל הצלחה רבתי, השתתפו עשרות רבות של חברות מזון, יין וקייטרינג, שהציגו את מרכולתם וכיבדו את הקהל, שנהנה משפע מגוון של מאכלים, יינות, מאפים וקינוחים, תאווה לחך ולעין. בין דוכני היינות בלט במיוחד הדוכן של "פסגות", שהגיש יין משובח וזכה לאין ספור פרסים בתחרויות בינלאומיות ליין. דוכן הקייטרינג ומחלקת האירועים של "ארומה סופרמרקט" בהנהגתו של גיל ריבק, זכה לתשומת לב מיוחדת וקהל רב עמד בתור ארוך בדוכן זה כדי להנות מהשווארמה – בטורטייה. השנה השתתפו רבים מבעלי חברות הקייטרינג המקומיים ביניהם גם רוני מ"פוד-ארט". בדוכן של "סוהו", בהנהלתו של שלומי עזרא, משכו השף כפיר בלול וצוותו קהל רב לדוכנם, כאשר הגישו מבחר בשרים משובחים, שזכו לביקוש חוזר עד אשר אזלו.

 

 במוצאי שבת הגיעו מספר חברים קרובים, לביתם של עלמה ובנדה בן-דויד, כדי לחגוג את יום הולדתו ה-80. הגינה והחצר קושטו בטוב טעם על ידי אשתו, הסופרת, עלמה בן דויד, שברכה את הנוכחים שנהנו ממזג אויר נעים בישיבה סביב הבריכה. בנדה שיתף את האורחים בשלושה סיפורים מחוויותיו משירותו הצבאי, לאורך השנים, והותיר את הנוכחים פעורי פה. עוגת יום הולדת המיוחדת במינה שהוגשה לו שיקפה את תכונותיו של בנדה, מלח הארץ ולוחם עז רוח. חלקה התחתון של העוגה קושט בצבעי הסוואה צבאית והחלק העליון בדגל המדינה, אותה הוא אוהב כל כך. האורחים שרו שירי יום הולדת לכבודו ונהנו מהעוגה. החבורה נהנתה לצפות בסרטון וידאו של בנדה בתקופות חייו רבה הפעלים, כשהם נהנים מקייטרינג עשיר וגומרים את ההלל על השרות והאיכות של מסעדת "אצל איציק". בהמשך נכנסו כולם להדליק נר שביעי של חנוכה. המדור שולח ברכת מזל טוב, עד 120 שנות בריאות.

 

- ()
אלוף במיל' בנדה, רעייתו עלמה ועוגת יום ההולדת

 

 כ-300 אורחים הגיעו ביום שלישי למלון "טראמפ", כדי להשתתף בגאלה הראשונה של העיר נתניה. כזכור חתמה ראשת העיר, מרים פיירברג, ברית ערים תאומות עם עיריית סאני אייל'ז, ביוזמתם של יהודית ואריה שטייגר, לפני 12 שנה. בערב המיוחד, כיבדו בנוכחותם חברי מועצת העיר סאני אייל'ז, תושבי נתניה לשעבר, דניאל יאמר, שרכש את קבוצת הכדורגל של מכבי נתניה ומי שהחזיר את הקבוצה לימיה הגדולים. מלבד החזקת מכבי נתניה הפעיל יאמר מספר פרויקטים נוספים בישראל, כדוגמת עריכת אימונים לילדים ממוצא אתיופי, ושותף בעסקי מספר חברות. במשך שנים צברה מרים קבוצה רחבה של חברים תומכי נתניה, ביניהם: לידיה וג'ימי רזניק, דינה ואמנון גרשוני, נעמי ומייקל דזר, נילי פאליק, בני שבתאי ורעייתו. שבועות רבים עמלו, איריס לין ויעל ינאי, מחברת P&G הפקות, תחת הנחיותיו של שלומי וורונר, מנכ"ל "קרן נתניה", כדי להביא להצלחתה של הגאלה. את הערב פתחה ראשת העיר, שברכה את הנוכחים והעניקה אותות הוקרה לאורחי הכבוד, מייקל דזר, ג'ימי רזניק, ואמנון גרשוני. אחריה בירך דניאל יאמר, כשהוא מדגיש את חשיבות הסיוע לבני נוער והתחייב לתרומה נכבדת. סגנית ראש עיריית סאני אייל'ז, דנה גולדמן, נשאה דברים, בזכות שיתוף הפעולה בין הערים. להקת "טרמולו" מהמרכז לכלי הקשה בישראל, ניגנה והזמרת הנתנייתית האתיופית ליוותה אותם בשירה. המרצה האורח היה ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שהגיע עם רעייתו עליזה. הוא בירך את מרים "כראש עיר לשעבר, המזדהה ומכיר את הבעיות להם נחשפים ראשי ערים, אני מזדהה איתך". בליבת נאומו התייחס אולמרט, ליחסי הידידות שנרקמו בינו לבין הנשיא ג'ורג' בוש הבן, ועל העיתוי, הסכנות, ההתלבטויות, ההשלכות, השיתוף עם האמריקאים, בנושא הפצצת הכור הגרעיני בסוריה. אולמרט סיפר בפרוטרוט את שיחותיו עם הנשיא בוש, מהן עולה כי האמריקאים סרבו לתקוף, "אדוני הנשיא, ביטחון ישראל מונח על כתפיי, אני מבין את ההתלבטויות שלך, תודה, אבל אנחנו נעשה זאת בעצמנו". בהמשך התייחס אולמרט לגרעין האיראני כשהוא אומר כי אופציה צבאית, הינה האופציה האחרונה. "אובמה הזניח את המזרח התיכון והותיר את הזירה, להשתלטות הרוסים". "עיראק בסוריה, מהווה סכנה מוחשית ועלינו לעשות הכל כדי לעצור בעדם". על המצב בעזה אמר, כי אינו מהווה סכנה על ישראל, מערכת ההגנה הישראלית יודעת להתמודד עם הרקטות וכי תושבי עזה, הינם שבויים של החמאס. על חיזבאללה אמר, כי עדיין יש להם זיכרון מר מלחמת לבנון. ישראל אינה מדינה ענייה, אנחנו עם עם כלכלה חזקה. בסיום הוא שיבח את פועלה של מרים פיירברג, והוסיף, כי נתניה הינה עיר המציעה עתיד עם אפשרות להתפתחויות בכל התחומים, העיר המתפתחת והאטרקטיבית ביותר בישראל, עיר הקולטת עולים, עיר עם החופים היפים, המזכירים את מיאמי.

 

- ()
אורחי הכבוד של הגאלה. צילום: שי כהן

 

השבוע ננעל במיאמי יריד האומנות העולמי, "ארט באזל". מאות גלריות מובילות מרחבי ארה"ב, דרום אמריקה, אירופה אפריקה ואסיה, מציגות מיצירותיהם של אלפי אמנים. מקום של כבוד היה מנת חלקם של אמנים וגלריות, אשר ייצגו את ישראל בגלריות הרבות, הפזורות בעיר במסגרת התערוכה "ארט באזל". האמנית הישראלית, אריאלה ורטהיימר, הציגה את יצירותיה הייחודיות של אמנות עכשווית, בביתן "סקופ" במיאמי ביץ', זו השנה השנייה ברציפות. אריאלה הציגה לראשונה את התערוכה החדשה שלה, שכותרתה "אודיסיאה" כוללות מגוון רחב של טכניקות, שבה השתמשה בחומרים יוצאי דופן, כמו רשתות דייגים ותצלומי ספינות. אריאלה ורטהיימר, מתמידה בחיפוש אחר משטח חדש, חומר חדש או שילוב של חומרים וטכניקות כמו צילום, תאורה, ציורי יד בצבעי אקריליק על מגוון חומרים והדפסות על קנווס. עבודותיה של אריאלה הן חוויה אופטית של מערכת חזותית, המעניקה לצופה חוויה אנושית ואישית, שאינה מותירה את הצופה אדיש. "המסר של העבודות שלי הוא: 'תאמצו את הקשיים ותהפכו אותם לאתגר'. בעבודות של חבלים וקשרים המלווים אותי בעבודתי ואני מלווה אותם, אני מעבירה מסר לאנשים, כי להשתחרר ולחבול, הם הדינמיקה הקבועה בחיינו מרגע חיתוך חבל הטבור ודרך הקשרים שלנו לאורך חיינו". אריאלה מתנדבת מסורה בבית החולים רמב"ם והיא תורמת את ההכנסות מהמכירה של עבודותיה, למחלקה אונקולוגית ילדים, במרכז האונקולוגי ע"ש יוסף פישמן, בבית החולים רמב"ם בחיפה.

 

- ()
סוזי ואמיר בראון עם האמנית, אריאלה ורטהיימר

 

ערב מיוחד ערך ארגון "גשר של אהבה" לטובת ילדים חולי סרטן המאושפזים במרכז הרפואי "סורוקה" שבנגב. כמאתיים איש התאספו בתיאטרון "הקולוני" במיאמי ביץ', למופע החגיגי חברו יחדיו יושבת ראש "חוג ידידי סורוקה" בארצות הברית, רייצ'ל הייסלר - שיינפלד, והפעילה החברתית, פזית לויתן, בשיתוף עמותת "גשר של אהבה", אותה ייסדה הפילנתרופית ציפי פיי הולנד. את המופע כתבה, הפיקה והנחתה, הזמרת/אמנית/יוצרת, זמירה חן. בתחילת הערב הודלקו נרות חנוכה, ע"י ציפי הולנד, ד"ר ברנד וולשלגר, הקונסול, קצין המנהלה, אלי גיל ורעייתו שרית, אורן בן עזרא ומשפחתו, מ"קרן מוסקוביץ'", הפועלת לרווחת מטופלי "סורוקה". בקרב הקהל ניצפו רבים מחברי הקהילה, ביניהם: נעמי דזר, אביב ושרית ברן, שאף תרמו סכום נכבד במכירה פומבית ספונטנית, שיזמה ציפי הולנד, כשמכרה את החנוכיה, פריט אמנותי מהאוסף הפרטי, אותו הביאה לערב. הזמרים אורית טחן, גיא טפטה ודרור משולם שאף הפיק בפועל את הערב, לצד ד"ר אבי אונציג והמנהל המוזיקלי, הפסנתרן, טל לויט. הפליאו במופע שריתק את הקהל בהנאה גדולה.

העמותה "גשר של אהבה" מתכננת שני ערבים נוספים. הראשון - משירי עוזי חיטמן ב-5 בינואר והשני ב-23 בפברואר - מופע חגיגי ויוקרתי - "שירת חייהם" - מחווה לגדול משוררי ישראל, נתן אלתרמן, תרצה אתר, ורחל מרכוס. ערב זה יפתח במסיבה חגיגית לציון הפתיחה הרשמית של עמותת "גשר של אהבה".

 

 כמאה וחמישים איש הגיעו ביום חמישי להופעתם של הקומיקאים גורי אלפי ורועי לוי, שהופיעו בתיאטרון שבצפון מיאמי ביץ'. למעלה משעתיים עמדו השניים על הבמה והצחיקו את הנוכחים. הגדיל לעשות גורי אלפי, שסיפר על סיטואציות מצחיקות של בני משפחתו - אשתו וארבעת בנותיו ושיתף את הקהל בקוריוזים ובאנקדוטות מחייהם בלוס אנג׳לס, שם הם מתגוררים באופן זמני, שם מנסה גורי לקדם את הקריירה שלו ככותב וכקומיקאי. רועי לוי תרם את יכולת האלתור הקומי הנדירה שלו וכך זכה הקהל לקבל הופעת סטנדאפ מצחיקה, מבית היוצר של האמרגנית שני לאובר, שניהלה את סיבוב ההופעות שלהם.

 

- ()
הקומיקאים רועי לוי וגורי אלפי עם המעריצה דנית.

 

 

 ביום ראשון, בשעות הערב, הגיעו אורחים רבים מרחבי הגלובוס למלון "בילטמור" היוקרתי, לחתונתם של דויד ומילאנה עמיאל. על במה רחבת ידיים, הוצבה חופה נאה וגדולה, שם התקיים טקס החופה על ידי הרב שי עמר, רבה של קהילת חב"ד גולדן ביץ', עליו נמנים גם הורי החתן, מרטין וגבריאל עמיאל. לצד הרב, הנעים בקולו הזמר אבי, שהגיע מירושלים. בתום החופה יצאו האורחים לקבלת הפנים נוסח הוליווד עם תקרובת עשירה, מבית היוצר של "פודארט". לאחר מכן נכנסו אל אולם מקושט בטוב טעם, שם נהנו מארוחה גסטרונומית עשירה ורקדו לצלילי תזמורתו של הזמר אבי, המתגורר לחילופין במונטריאול וירושלים. רחבת הריקודים היתה מלאה לאורך כל הערב. המדור שולח ברכת מזל טוב לבני הזוג עמיאל שחיתנו את ילדם השלישי והאחרון.

 

- ()
הזוג הטרי, מילאנה ודויד עמיאל

 

 ב-SCOPE שבמיאמי, הציג רמי רוטקופף, הבעלים של "הגלריה הכחולה", אוספים חדשים ומיוחדים, תערובת מתוחכמת של אמנות עכשווית, הכוללת אוספים מקוריים של האמנים, ג'ואל עמית, סווטה אסר, מארק ליפ, סטייסי אונל, איריס עשת כהן ומרי ויינשטיין.

גלריית "ארט קונקשן" בבעלותו של הישראלי עופר צדיק, פתחה תערוכה במלון "פאונטיין בלו", בה הציגה מבחר יצירות אומנות של אמנים ישראלים ביניהם האמנית דליה קאנטור.

 

- ()
רמי רוטקופף עם יצירתו של האמן מארק ליפ.

 

בית החולים "סורוקה" השתתף אף הוא ביריד "ארט באזל" במיאמי. הוא הציג אוסף אומנות פרטי גדול ביותר, במוזיאון בווינווד. בערב הפתיחה ערכה רחל הייסלר, יושב ראש "חוג ידידי סורוקה" בארצות הברית, סיור אומנותי שהסתיים במאפייה המפורסמת של זאק האופה.

 

במלון סאגאמור התקיימה ארוחת הבוהוריים השנתית הנערכת במהלך שבוע "ארט באזל", זו השנה ה-17. תערוכת היחיד של ג׳ייסון ניוזסטנד הייתה המרכזית שבהם. אלפי אנשים פקדו את התערוכות שהוצגו במלון לאורך שבוע יריד האומנות המפורסם, ארט באזל. תערוכות רבות התקיימו במקביל, ביניהן תערוכת "פריים" (מסגרת) עם 100 יצירות של מעל 30 אמנים מרחבי העולם. לא מכבר הסתיימו השיפוצים במלון, אותו מנהלת רונית ניומן ולציון האירוע חשפו את יצירת האומנות החדשה של האומנים האוסטרליים גילי ומרק, המוצבת בגן המלון. את התערוכות במלון מנהל האוצר סבסטיאן לבורו. התערוכות תהיינה פתוחות לציבור עד החמישה בינואר.

 

- ()
שוחרי תרבות מבקרים בסגאמור.

 

השבוע עלתה על במת התיאטרון היהודי החדש, במרכז הקהילתי היהודי על שם מייקל אן ראסל, ההצגה "משפחת אדמס" בבימויו של ד"ר מייקל אנדרון. ההצגה מבוססת על ספרים של מרשל בריטמן וריק אליס. על הניהול המוזיקלי אמונה מרלינה טוצ'ינסקי המוזיקאית הכישרונית. ב-18 בדצמבר יארח התיאטרון את מייקל ארונוב, יליד מיאמי, כוכב ושחקן מפורסם, שאת דרכו החל בתיאטרון עם הבמאי והמפיק ד"ר מייקל אנדרון. ארונוב יחלוק עם הקהל סיפורים וחוויות על התקדמותו והצלחתו בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע, שם כיכב לאחרונה בסרט "מבצע פינאלה".

כרטיסים ומנויים להצגות ולתיאטרון ניתן לרכוש באתר התיאטרון,

או בטלפון 866-811-4111

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חוגגים אמנות במיאמי. השבוע
מומלצים