שתף קטע נבחר

השנה בטוח יורדים במשקל

זו כמובן ההבטחה מספר אחת בכל שנה, אבל ברוב המקרים אנחנו שוכחים ממנה באמצע ינואר. שירלי קורן, מומחית לכושר ותזונה, מסבירה איך כן אפשר לעמוד במטרה. בהצלחה

אנחנו בטוחים שגם אתם לא תופתעו שגם לקראת שנת 2019, ההחלטות הכי פופולאריות שעשו בני העולם המערבי היו להיכנס למשטר דיאטה, ולהתמסר לפעילות גופנית. אלו כמובן החלטות מבורכות שיכולות להוביל כל אחת ואחד מאיתנו לשינוי משמעותי בגוף וגם בנפש, אבל כולנו גם משופשפים מספיק כדי לנחש שהסטטיסטיקה אומרת שאלו ההחלטות שאנחנו גם הכי מהר זונחים.

 

אז איך נדאג שבשנה הקרובה ננצח את הסטטיסטיקה? איך נצעד ב-365 הימים הקרובים אל עבר המטרה המיוחלת ונהיה אלו שהתמידו והפכו את שנת 2019 לשנת השינוי הגדול? שירלי קורן, מייסדת ובעלת חברת פיטסו המתמחה בתוכניות כושר ותזונה לנשים עסוקות - מהבית.

FitMama Lifestyle, תוכנית הליווי המיועדת לנשים עסוקות מכל העולם הכוללת תזונה מותאמת אישית, אימונים מהבית וליווי צמוד ואישי מסבירה שהבעיה היא שהמוטיבציה החדשה הזו שמתעוררת בנו מדי שנה בתאריך הזה יכולה לגרום לנו להשיג בדיוק את ההפך. "מבחינה סטטיסטית 95% מהאנשים שמחליטים החלטות בתחילת השנה איפשהו שם, לקראת אמצע ינואר, כבר חוזרים להרגלים הישנים ומאבדים את המוטיבציה שהייתה להם.

אז אם גם אתם מוצאים את עצמכם מציבים מטרות גדולות ומפזרים התחייבויות לכל עבר (וגם לא מעט כסף על מנויי כושר חדשים) זה הזמן להבין מה אפשר לעשות אחרת השנה כדי שהפעם זה יצליח ולא נמצא את עצמנו בסוף השנה, עם אותם המטרות בדיוק“.

ניצחון קטן – תוצאה גדולה.

 

- ()
שירלי קורן. "המשקל שלנו זה רק מספר"

 

"כשהמטרות שלנו גדולות מדי ורחוקות טווח, זה יכול לפגוע במוטיבציה ולהוציא לנו את הרוח מהמפרשים, המטרה נראית כל כך רחוקה כשמראש להתחיל מרגיש לנו כמו סיכוי חסר תקווה. כשאנחנו מציבים מטרות קטנות וקלות להשגה שהסיכוי שלנו להשיג אותן הוא הרבה יותר ריאלי, כך אנחנו מייצרים לעצמנו נצחונות קטנים. כל ניצחון כזה מעלה לנו את המוטיבציה ומטעין אותנו באנרגיה מחודשת ועוזר להשיג את המטרה הקטנה הבאה שלנו. בסופו של דבר הרבה ניצחונות קטנים יביאו לתוצאה גדולה. מה לא לעשות? להציב לעצמנו מטרה גדולה ורחוקת טווח. מה כן לעשות? להציב לנו מטרות קטנות שקל לנו יותר להשיג“.

 

למה דווקא את זה? "פעמים רבות אנחנו מסמנים מטרות במספרים. אני חייבת להוריד 5 ק"ג, עד הקיץ הבא אני צריכה להיות 10 ק"ג פחות, חייבת להפטר מהבטן הזו, אני רוצה להיות במידה 38 ועוד ועוד. הבעיה היא שלפעמים אנחנו לא חושבים מספיק על הסיבה האמיתית מאחורי המטרה. למה דווקא המטרה הזו? איך ארגיש שאהיה 10 ק"ג פחות, מה יש בבטן הזו עכשיו שמפריע לי? למה חשוב לי להיות במידה 38? כשאנחנו לא מבינים את הסיבה האמיתית ולמה כל כך חשוב לנו לעשות שינוי, הסיכוי שהמוטיבציה תעלם ברגעי הקושי והמשבר הרבה יותר גבוה. לכן, על מנת לדאוג שלמרות הקשיים, נמשיך לעשות, צריך להבין מה בדיוק עומד מאחורי המטרה הזו מה לא לעשות? להחליט שאני חייבת לרדת 5 ק"ג. מה כן לעשות? להבין למה אני חייבת לרדת 5 ק"ג".

הרגל כמטרה.

 

"בזמן שאתם מציבים מטרה, תחשבו על אילו הרגלים יעזרו להגיע לשם. הפכו את ההרגל למטרה בפני עצמה. ברגע שההרגל הזה יהיה חלק מחיינו, הסיכוי שלנו להשיג את המטרה ולשמור עליה הרבה יותר גדול. מה לא לעשות? להציב מטרה לרדת 5 ק"ג. מה כן לעשות? להציב מטרה להתאמן 4 פעמים בשבוע".

כמה את שוקלת?

 

"המשקל שלנו זה רק מספר, הוא משקף את הרכב הגוף, מסת השריר, אחוז השומן ואת כמות הנוזלים שיש לנו בגוף. המספר הזה הרבה פעמים משפיע לנו על המצב רוח, אם ירדנו במשקל – אנחנו מאושרות כי הצלחנו ואם עלינו במשקל – אנחנו מבואסות ונכשלנו. הבעיה היא שהמספר הזה לא משקף תמיד את התמונה האמיתית.

 

”יכול להיות שעלינו במסת השריר וירדנו במסת השומן – בפועל המספר לא השתנה אבל מידת המכנסיים שלנו קטנה, ולכן הכניסו לשגרה תמיד למדוד גם היקפים כדי לקבל תמונת מצב מדוייקת. בנוסף נסו להסתכל על מדדים נוספים לא מספרים שיכולים לעזור לנו למדוד הצלחה כמו רמת האנרגיה, תחושת הנפיחות או הקלילות של הגוף, איכות השינה ואיך אתם מרגישים עם הגוף והבגדים. מה לא לעשות? להשתמש במשקל בלבד כמדד להצלחה. מה כן לעשות? להישקל, לבצע מדידות היקפים ולהתייחס לפרמטרים שונים המודדים הצלחה“.

 

זה לא הכל או כלום! שירלי מדגישה עובדה חשובה: "הידעת שפרפקציוניזם זה גורם מספר 1 לירידה במוטיבציה? כל דיאטה חדשה מתחילה בהחלטה שזהו, מעכשיו אני נמנעת מפחמימות, מפסיקה סוכרים, נגמלת ממשקאות מוגזים או לא נוגעת במאפים. הבעיה היא שאי אפשר להיות 100% כל הזמן, זה שוחק וכשאנחנו שחוקים אנחנו מאבדים כח ומוטיצבציה. בנוסף, תמיד יהיו דברים שיוציאו אותנו מאיזון, חג, ארוחת ערב משפחתית, יומולדת או חופשה. ואז, הרגע הזה, שאנחנו נרגיש שנכשלנו, לא עמדנו בפיתוי, הרסנו את היום שלנו, גורם לנו בבת אחת להרים ידיים ולשבור את הכלים. להרגיש שכל העבודה הלכה לפח ושאין טעם להמשיך. אם נבין שאנחנו לא צריכים להיות 100% כל הזמן ונשאף להיות 80% רוב הזמן, זה מספיק על מנת לשמור על מוטיבציה גבוהה וכמובן לעזור לנו להתמיד לאורך זמן. מה לא לעשות? לשאוף להיות 100% בהכל, כל הזמן. מה כן לעשות? לשאוף להיות שלם עם עצמי כל הזמן ולעשות את המקסימום שלי באותו הרגע".

אין לי זמן.

 

"זמן הוא המצרך הנדיר ביותר, תמיד נרצה ממנו עוד ואף פעם הוא לא יספיק לנו. זה גם הדבר היחיד שמשותף לכולנו, לכולם יש 24 שעות ביממה אבל מה שחשוב זה כיצד נחלק את השעות הללו ומה סדר העדיפוייות של כל אחד. כדי לרדת במשקל יש לעשות שינויים. על מנת להבטיח לעצמך שזה באמת יקרה ולא יתמסמס, צריך תכנון ומיקוד מבעוד מועד. באמצעות תכנון נוכל להבין מתי אנחנו צריכים להכין את האוכל, מתי נתאמן ומתי יכנסו כל הפעולות שאנחנו צריכות לעשות על מנת להשיג את המטרה. אם המטרה חשובה לך, תמצאי בתכנון את הזמן לעשות את מה שיעזור לך להשיג אותה מה לא לעשות? לחכות שיהיה לנו זמן להתאמן, לבשל ולעשות שינוי. מה כן לעשות? למצוא את הזמן ולתכנן מראש מתי זה הולך לקרות“.

 

דיאטת השומנים: "כל יום יוצאת דיאטה חדשה שתעזור לך לרדת 10 ק"ג ב-10 ימים או לחטב את הבטן ולשרוף שומנים עם כל מיני תפריטים שונים. חשוב לזכור שאין דבר כזה הדיאטה הכי טובה, יש דיאטה שטובה לכל אחת וכל אחד. איך נדע לאתר אותה? זו הדרך הטובה ביותר בשבילך, זו הדרך שתוכלי להתמיד בה ולצעוד לאורך זמן, כזו שתתאים לאורח החיים שלך. מה לא לעשות? לחפש את הטרנד התזונתי שיעזור לי לרדת במשקל. מה כן לעשות? לחפש את הדרך שמתאימה לאורח החיים שלך שתעזור לי לרדת במשקל ולהפוך לדרך חיים".

 

הרבה תוצאות במעט זמן: "כמו שלא עלינו במשקל ביום אחד אלא כתוצאה של שנים, כך גם ההיפך. אי אפשר לצפות לרדת במשקל ביום אחד. הציפייה לראות תוצאות מהירות גורמת לנו אחרי זמן קצר להפסיק את הדרך החדשה ולחזור חזרה לדפוסים הישנים. במקרה הזה עלינו לזכור שהתמדה וסבלנות ישתלמו. אנחנו לא מצפים ללכת למכון הכושר בפעם הראשונה ובאותו היום לראות שרירים חדשים נכון? מה לא לעשות? לצפות לראות שינוי ביום אחד. מה כן לעשות? לקבל את העובדה ששינוי לא קורה ביום, אבל הוא קורה בכל יום ושההתמדה משתלמת".

 

לכבוד ההצלחה שלכם לשנה החדשה, הנה 8 צעדים שיעזרו לך להכנס למשטר דיאטה וישמרו על המוטיצביה לאורך זמן:

• לקבוע מטרות קטנות להשגה

• להבין למה חשוב לנו להשיג את המטרה הזו

• להציב הרגלים חדשים כמטרות להשגה

• למדוד במספר דרכים את ההצלחה

• לעשות 80% כל הזמן ולא 100% פעם ב...

• לתכנן מראש ולהכניס ליומן את הפעולות שיעזרו לי להשיג את המטרה

• למצוא את הדרך שמתאימה לך ושתוכלי להתמיד לאורך זמן

• לזכור שהתמדה מובילה לתוצאות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים