שתף קטע נבחר

שוחים ביחד

השבוע הוענקה תעודת הוקרה מיוחדת לשייע לנגסם, בעל חנות דגים בבורו פארק. אחרי שנשרפה החנות של עסק הדגים המתחרה, הוא פנה לבעליה והציע לו למכור את מרכולתו מתוך העסק שלו. שני מתחרים בחנות אחת. מה אתם הייתם עושים?

שמחה איכנשטיין, אחד מחברי המועצה היותר מדוברים של ניו יורק, בעיקר בקרב בקהילה היהודית, העניק השבוע בלשכתו פרס מיוחד. פרס חברות ושכנות טובה.

אייכנשטיין הוא נציג המחוז ה-48 של ניו יורק, אחד האיזורים היותר יהודים של ברוקלין, בין בורו פארק לקראון הייטס, אייכנשטיין נוהג לבקר לעיתים תכופות את חברי הקהילה.

ב -12 בינואר פרצה שריפה אכזרית באחת מהבניינים בבורו פארק. הייתה זו שעת ערב בסוף שבוע ומשפחות שלמות איבדו את כל רכושן. איכשנשטיין מיהר לזירה ועמל על איתור בגורים למשפחות ולכל מי שאיבד את רכושו בלילה הקשה ההוא. "המטרה שלי הייתי אז הגג לראשן של המשפחות ובזה התמקדתי", מספר אייכנשטיין ל'ידיעות אמריקה'. "אפילו לא חשבתי באותו זמן על החנויות שנשרפו בבניין, אני מודה. זו היה שעת לילה וסופשבוע וזה היה הכי חשוב מבחינתי."

 

אייכנשטיין מספר שרק אחרי כמה ימים נחשף לאסון של יוסי היימן, בעל החנות Yossi’s Fish Market שבאותו ליל שבת, באותה שריפה ממש, איבד את הפרנסה שלוכשבית העסק עלה בלהבות. "הסיפור היה כואב, אבל מה ששמעתי היה מדהים", הוא מתאר בהתלהבות. "כמה ימים אחרי פנה אל יוסי שייע לנגסם, בעל חנות "פיש אנד דיש" שנמצאת ממש באותו בלוק. הוא הציע, אפילו התעקש, להקדיש ליוסי פינה אצלו בחנות ממנה ימכור את מרכולתו. מה שהפליא אותי", הוא מחייך, "זה שמדובר באותם מוצרים, בעסק מתחרה. זה לא שמסעדה או חנות של מוצרים אחרים הציעה את זה ליוסי, אלא מי שמוכר את אותם הדברים ולאורך שנים מתחרה בו במכירות. הוא הכניס אותו לחנות שלו רק כדי שישמור על הפרנס שלו, אפילו שזה עלול לסכן או להפחית מהפרנסה שלו עצמו".

 

- ()
אייכנשטיין ובעלי חנויות הדגים.

 

ביום ראשון האחרון, 3 בפברואר, הזמין שמחה אייכנשטיין את השניים ללשכתו לטקס מיוחד. שייע לנגסם, בעל "פיש דיש", זכה לשבחים רבים על נדיבות הלב שהפגין כלפי העסק המתחרה, שוק הדגים של יוסי, שנשרף כליל. "בעוד שאנחנו קהילה ידועה במעשי החסד שלה, הנדיבות הזו חיממה את ליבי", אמר. "הייתי צריך לראות כדי להאמין. אנחנו עושים כל השנה כל כך הרבה לצדקה, עם כל כך הרבה ארגוני מתנדבים, לכל מה שצריך יש לנו ארגוני חסד, אבל זה היה סטנדרט חדש לגמרי. בהצעה שלך", אמר לשייע, "הלכת מעל ומעבר, והגדרת רף חדש לשכנות טובה ולבעלי עסקים בקהילה שלנו."

 

גם יוסי היימן בחר לפנות לשייע במעמד הזה ואמר: "אני רוצה להביע את תודתי העמוקה ואת הערכתי הגדולה לשייע על מה שהוא עשה", אמר היימן. "ברגע שהסתיימה שבת, הוא הושיט את ידו כדי להציע לי להשתמש בחנותו כך שאוכל להמשיך לשרת את הלקוחות שלי. אני גם רוצה להודות לחבר המועצה אייכנשטיין, על העבודה שעשה כדי לסייע למרכיביו המושפעים מהאש ".

 

לנגסם התרגש עם קבלת התעודה ואמר: "ברגע ששמעתי אחרי שבת כי למר היימן היתה אש, התקשרתי אליו מיד והצעתי לעזור. כאשר הוא אמר שהוא צריך מקום לעבוד ממנו ולספק הזמנות עבור הלקוחות שלו, אמרתי," למה לא להצטרף אלי בחנות שלי? "כמו חברי הקהילה האחרים, כולנו מנסים לעזור זה לזה ככל שנוכל".

כבר כמעט חודש מאז השריפה ויוסי עדיין לא יודע מתי יוכל לשוב לחנות המקורית שלו. בינתים הוא חולק שטח עם שייע ושמח בחלקו. בסוף הטקס צחק ואמר שאפילו הוא לא בטוח שיכול היה בעצמו לעשות מעשה נדיב שכזה.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שכנות טובה. צילום: בנימין קנטר
מומלצים