שתף קטע נבחר

חג הקלוריות

סדר כפול, חופש, ואווירת חג הם מתכון רווי קלוריות. קארין אדוני בן-דוד, הדיאטנית הישראלית של לוס אנג'לס עם המדריך המלא לשמירה על המשקל בחג המצות. לגזור ולשמור

אביב הגיע פסח בא, אולם לצד השמחה ואווירת החופש, השבוע הקרוב יכול להיות מאתגר, לפחות עבור מי שנלחם לרדת במשקל או שואף לשמור על המשקל בעיצומו של חג המצות.

תתפלאו, אבל אפשר גם להנות, לאכול בזמן החג ועדיין לצאת עם מינימום ״נזק״ על המשקל. הנה כמה טיפים והנחיות שיסייעו לצלוח את ימי הפסח:

 

יציאה משגרה

אחד האתגרים הקשים בחג הפסח הוא לא רק העובדה שהוא נמשך שבוע שלם, אלא גם התחושה הפסיכולוגית המתלווה בשבוע הזה, תחושה של מראש אנחנו משחררים את הרסן לחלוטין, מגיעים בגישה מראש של ״נתחיל דיאטה אחרי החג״ אז מותר להתפרע ללא הגבלה.

בגישה הזאת טמונה הבעיה, הרי מותר ורצוי לשחרר, לא רק בחגים אלא בכלל, אורח חיים בריא חייב להיות כזה שבו אתם נהנים מהאוכל, לא מוותרים על מאכלים אהובים אלא לומדים לשלב אותם בתוך שגרת החיים שלכם, הקושי הוא שבד״כ אנחנו שוכחים שאחרי שבוע החג ,וכמובן המימונה, מגיע היום שאחרי שבו אנחנו צריכים ״להתחיל דיאטה״ ולרובנו ההתמודדות הזו אינה קלה.

 

אז מה כן אפשר לעשות שונה הפעם?

קודם כל להבין שהפתרון וההחלטה והבחירה תמיד נמצאת אצלנו.

קבלו החלטה מודעת להתאים את החג למטרות שלכם, למסגרת שלכם ולא להפך, כמובן עם הנאות החג, והנה עם מספר טיפים שיוכלו לעזור לכם לעבור את החג בשלום:

 

מצות

מצות הן בהחלט אתגר לא קטן בחג הפסח, משביעות פחות,בעלות ערך קלורי (חצי מצה שוות ערך לפרוסת לחם רגילה ) לא קטן ובד״כ מגיעות עם ממרחים מפנקים מעל ( מישהו אמר שוקולד השחר?! ) אז מה כן אפשר לעשות? מינון-לאכול מצה אחת עם שוקולד ולהמשיך הלאה. בנוסף, יש היום מגוון רחב של מצות קלות או מצות מדגנים בריאים יותר, חלקן קלות יותר לעיכול ומכילות יותר ערכים תזונתיים ופחות קלוריות.

רוצים פרטים? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלי לסקירה על מצות מומלצות וקלילות יותר.

זה בהחלט כיף ומומלץ לחוות את אווירת החג, אך בדיוק כמו שאתם לא אוכלים לחם עם שוקולד על בסיס יומי, גם מצה עם שוקולד היא לא מאכל שאמורים לאכול בצורה קבועה. אפשרות נוספת היא להכין ״לחם״ טחינה שיכול להוות תחליף למי שרגיל ללחם בתפריט היומי שלו.

 

איך להתנהל בערב החג?

בארוחת חג שווה וכדאי לבלות עם המשפחה ולאכול את המאכלים להם אתה מחכים כל השנה, יחד עם זאת תכננו מראש, בחרו את המנות האהובות עליכם, ואל תתמלאו מעוד תפוחי אדמה או אורז שיש לכם בין כה וכהלאורך כל השנה.

 

פעילות גופנית בזמן החג

אם אתם בנמצאים בחופשה במהלך חג הפסח ,יש לכם הזדמנות מצויינת למצוא זמן לפעילות גופנית במשך היום.השתדלו ללכת יותר ברגל בימים אלו, החנו את הרכב במיקום רחוק יותר, נצלו את חדר הכושר או צאו להליכה במזג אוויר האביבי והכייפי בחוץ.

פעילות גופנית אשר תגרום להוצאה קלורית תוכל לסייע לכם לאזן את הקלוריות העודפות מכל ארוחות החג ותעזור לכם בהחלט לשמור על המשקל

 

- ()

 

הגדירו מטרות

קבעו לעצמכם מטרות ריאליות למשך החג, גם אם אתם מצויים בתהליך של ירידה במשקל, לא תמיד יהיה ריאלי לצפות לירידה משמעותית כאשר רוב השבוע אתם סביב השולחן או המנגל בעוד ארוחת חג מני רבות , ולכן שמירה על המשקל בשבוע שכזה היא הצלחה גדולה ושוות ערך לחלוטין לירידה במשקל. 

 

האמינו בעצמכם

בכל שלב של הדרך אנחנו הם אלה שקובעים את הבחירות,המטרות והיעדים שלנו. נסו להיות "טובים" ככל שניתן בפעמים הנדירות בהן אתם לא נמצאים בארוחות משפחתיות, תהנו מחיק המשפחה, ו זכרו שאתם קובעים את הגישה שלכם לגבי הבריאות שלכם והמשקל שלכם, ובסוף היום אתם לא מוותרים אלא בוחרים, ובעיקר בוחרים בעצמכם, תרתי משמע.

 

זכרו , פסח מסמל את אביב ואת בואו של הקיץ, הזמן שבו אנו מסירים את בגדי החורף ועוברים לבגדים קלילים וקצרים יותר.אל תתנו לעבודה הקשה שעשיתם לאורך השנה לרדת לטמיון בשבוע אחד,זה לא שווה את וזה לא נכון. השאיפה הריאלית היא לשמור על המשקל הקיים בזמן החג ומיד לאחריו לחזור לשגרה הרגילה ולשינון מעשי של המטרות שלכם.

מי שמצליח לעשות שינוי אמיתי לאורח חיים בריא יותר הוא לא מי שמושלם או זה שלעולם אינו נופל, אלא מי שלעולם לא מוותר!

 

אז דקה לפני שנכנס החג, הנה כמה מספרים שיקלו עליכם לעשות את הבחירות הנכונות בחג וכמובן גם כמה מתכונים מפנקים:

כוסית יין מתוק - כ 150 קלוריות

קניידלך אחד - כ80 קלוריות

קציצת גפילטע פיש - 200 קלוריות

מרק צח - 50 קלוריות

מצה - 150 קלוריות

מצה קלה - 80 קלוריות

כף חרוסת - 50 קלוריות

עוגיות קוקוס ובוטנים מסוכרות - 200-250 קלוריות לעוגיה

 

 

ולמי שמחפש מתכונים טעימים וקלילים לפסח או לכל השנה

 

 

מתכון ללחם טחינה:

6 כפות טחינה גולמית

2 כפות דבש

4 ביצים

כפית אבקת אפייה

מעט מלח

 

 

הוראות הכנה:

מערבבים את כל החומרים בקערה ביחד, משמנים תבית אינגליש קייק ומכניסים לתנור שחומם מראש (350 מעלות פרנהייט ) לכ20 דקות , הוציאו מהתנור וקררו.

רצוי לשמור במקרר.

 

 

עוגת בראוניס אספרסו מושלמת כשרה וטעימה לפסח

• 200 גרם שוקולד מריר 85%

• 1/2 חצי כוס שמן קוקוס

• 1/4 כוס מייפל

• שוט אספרסו

• 5 כפות קמח שקדים

• כפית אבקה אפייה

• 5 ביצים

 

הוראות הכנה:

• חממו את התנור ל200 / 375מעלות

• המיסו את השוקולד במיקרו ל60 שניות, הוציאו מהמיקרו שימו בקערה גדולה את השוקולד המומס, שמן קוקוס, מייפל סירופ ואספרסו, ערבבו היטב.

• לאחר מכן הוסיפו הביצים ( אחת אחת ) את קמח השקדים ואבקת האפייה.

• ערבבו הכל היטב עד לקבלת עיסה אחידה, הכניסו את הבלילה לתבנית עגולה ( משומנת בשמן קוקוס) והכניסו לתנור מחומם מראש, ל16 דקות ( או עד שהקיסם יוצא יבש)

• הוציאו מהתנור , צננו והגישו.

 


פורסם לראשונה 19/04/2019 07:28

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים