שתף קטע נבחר

מהרשת לאמריקה

הצמד הישראלי "יונינה", זוג מוזיקלי על הבמה ועל החיים, חורך את הרשתות החברתיות עם עשרות מיליוני צפיות וחולם לקרב לבבות. רגע לפני שיגיעו לסיבוב הופעות בארה"ב, הם פותחים את הלב בראיון משותף

בימים בהם הרשתות החברתיות תפסו תאוצה והפכו פלטפורמה עיקרית לאמנים ולאנשי מקצוע, קשה למוזיקאים צעירים לבלוט יותר מדי, בשל האינפלציה הבלתי נגמרת של חומרים חדשים שיוצאים לרשת.

 

על אחת כמה וכמה כשמדובר בהרכבים שבזכות הרשת מקבלים הצעות להופעות בחו"ל ותהילה שהחלה דרך הרשת ויצאה ממסך האייפון או המחשב גם לעולם האמיתי. צמד הפולק-קאנטרי הישראלי "יונינה" הוא דוגמא מובהקת לכך.

 

הצמד, בחיים ועל הבמה, מורכב מיוני ונינה טוקייר, זוג נשוי, הורים לאשירה ואחיה, מפרדס חנה, שהחלו את דרכם המקצועית כשהעלו סרטונים ביתיים לרשת לפני כארבע שנים. "הצמד נולד אחרי שהתחתנו, הרגשנו שכששנינו שרים ביחד, נוצר משהו מיוחד ומאוד רצינו לשתף את זה עם העולם", מספרת נינה, "אז פתחנו דף בשם 'יונינה', ובהתחלה העלנו קאברים מכל הסוגים - שירים ישראלים, פופ אמריקאי ושירים יהודיים... אני חושבת שהשיר הראשון שהעלנו היה 'שלום עליכם'. שרנו את זה בחוף בתל אביב בשישי בצהריים. היה כיף".

 

הצלחתו של הקאבר הראשון עודדה את הצמד להמשיך ולהפוך זאת למנהג, כפי שמתאר יוני: "קיווינו שאם נתמיד ונעלה סרטון כל יום שישי נוכל להיחשף לאנשים, מעבר למשפחה ולחברים. אני זוכר שדיברנו על זה שאם נגיע ל-5000 עוקבים נוכל לעשות פרויקט הד סטראט כדי לממן הקלטה של אלבום מקורי. להפתעתנו הדברים קרו מאוד מהר, היו כמה סרטונים ויראלים שחשפו אותנו למיליוני אנשים ותוך שלושה חודשים כבר הגענו ל100,000- עוקבים בפייסבוק. בזכות זה באמת הקלטנו אלבום והתחלנו להופיע בארץ ובחו״ל".

 

האם באתם מרקע מוזיקלי?

נינה: "בילדות ובתיכון למדתי פיתוח קול, וניגנתי בגיטרה ובדרבוקה. אני כותבת שירים מאז שאני זוכרת את עצמי, על כל דבר שקורה לי. לפני שפגשתי את יוני, התחלתי להקליט כמה מהשירים שלי באולפן מקצועי, וחלק מהם בסוף נכנסו לאלבום המשותף שלנו".

יוני: "גדלתי במשפחה מוזיקלית, סבא שלי היה חזן וגם אבא שלי. הייתי במקהלה בילדות והכלי הראשון שלמדתי לנגן עליו היה כינור. אחרי זה עברתי גם לקלידים וגיטרה. הייתי לקראת סיום הקלטת אלבום לפני שפגשתי את נינה, אבל במפגש בינינו הכל קיבל תפנית".

 

כעכ ()
צמד "יונינה". בקרוב באמריקה

 

בשנת 2017 הוציא הצמד את אלבום הבכורה "אמת פשוטה" לאחר שגייס את הכספים למימונו דרך "הדסטארט". "האלבום זכה לחיבוק גדול מצד העוקבים שלנו", אומר יוני, "גם קהלים בחו"ל שלא מבינים מילה בעברית ממש פרגנו ומסרו לנו שהם מרגישים את הנשמה שמאחורי המוזיקה. כיום אנחנו עובדים על אלבום שני ובמקביל על פרויקט של שירי ילדים מקוריים".

 

עד כמה התקשורת והרדיו משמיעים אתכם ומפרגנים לכם? מגדירים עצמכם מיינסטרים?

"כמוזיקאים, אנחנו מרגישים שהתברכנו בכך שאנחנו חיים בתקופה שבה אפשר להגיע לקהל באופן ישיר דרך הרשת ולא להיות תלויים ברדיו או במפיקים כמו פעם. אמנם יש השמעות ברדיו אבל לא היינו מגדירים את זה בתור הכלי המרכזי שבאמת מפיץ את המוזיקה שלנו. מהבחינה הזאת הרשת היא עדיין הבית שלנו, ויש תחושה שאנחנו איפשהו בין ה- 'אינדי' ל'מיינסטרים'".

 

מה כוחה של הרשת החברתית כאמצעי למינוף אמנים?

"הרשת היא לא פחות מגאולה לאומנים. זאת פלטפורמה שנותנת בקליק גישה ישירה לכל העולם. היא חוצה גבולות גיאוגרפיים ומגזרים, ומאפשרת לאמנים המון עצמאות. גם בתור מאזינים, יש לנו אפשרויות להיחשף ולבחור מה אנחנו רוצים לשמוע בלי מישהו שיכתיב לנו. זה יוצר יותר קהילות מוזיקה מגוונות, נותן יותר מקום למוזיקאי לבטא את עצמו ויותר מקום למאזין למצוא את המוזיקה שמתאימה לו".

 

בימים אלה שחררו השניים את שירם החדש Movement, שיר בינלאומי ראשון ובמקביל מחממים מנועים לקראת חודש ספטמבר הקרוב במהלכו יגיעו להופיע בניו ג'רזי וניו יורק עם מיטב השירים וההתרגשות גדולה.

 

"הופעות בחו"ל הם חלק אינטגרלי מהחיים שלנו", אומרת נינה. "בשנתיים האחרונות היו לנו עשרות הופעות באירופה, ארה"ב וקנדה. זה תמיד מעניין לפגוש קהילות יהודיות בחו״ל מכל הסוגים, ועל הדרך לראות עולם. להופעות שלנו מגיעים יהודים (וגם לא) מכל גווני הקשת- חילונים, רפורמים, אורתודוכסים וקונסרבטיבים. הסבב הבא שלנו בארה״ב יהיה בספטמבר, באזור של ניו-ג׳רזי וניו יורק. יש הרכב מקומי נהדר שצפוי ללוות אותנו, ואלו תמיד הופעות עם אנרגיות מעולות".

 

מה החלום הגדול?

"האמת- שפשוט נוכל להמשיך ליצור מוזיקה בנחת ובאהבה, שנצליח כל הזמן להתחדש ולהגיע לכמה שיותר לבבות".

 

*הצמד "יונינה" יופיע ב-15.8 בניו ג'רזי

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים