הכירו את WoodSpoon
סטארטאפ השבוע שלנו הוא WoodSpoon, פלטפורמה שיתופית המאפשרת לבשלנים מקומיים לפרסם מאכלים ומקשרת אותם ללקוחות המעוניינים להזמין אוכל ביתי. הישראלים שמאחורי הרעיון ענו על השאלון שלנו
תעודת זהות
מייסדים: אורן סער, מירב קליש רוזנגרטן
שנת הקמה: 2019
שנות עבודה בניו יורק: חצי שנה
מספר עובדים בניו יורק: 2 יזמים וCTO שיושב בארץ.
כמה גייסתם? כרגע עובדים על הון עצמי.
איך נולד הרעיון?
אז אומנם הרעיון הזה הוא לא רעיון חדש, אבל מנקודת המבט שלי אני המצאתי אותו. זה קרה בשנת 2016 בזמן שעבדתי בגוגל מאונטיין וייו (Mountain View) וגרתי בסן-פרנסיסקו עם 2 שותפים. בתור בשלן, כל ערב הייתי חוזר הביתה ומכין אוכל לשותפים. לאחר זמן מה, הם התרגלו לכיף הזה של האוכל הביתי והיו מצפים כל יום לבישולים שלי. באחד הערבים חזרתי יחסית מאוחר הביתה וכל מה שרציתי לעשות זה לשבת מול הספה ולראות טלוויזיה, אבל לחברים שלי היו תוכניות אחרות והם לחצו שאני אבשל לאכול. לאחר דיון שארך בערך רבע שעה שבה אני אומר להם להזמין takeaway מ Seamless או Caviar או כל אפליקציה דומה, והם מסבירים לי שהם לא רוצים, הבנו שזה מאוד לא הגיוני שלא ניתן להזמין אוכל ביתי מבשלנים בייתים שנמצאים סביבך, במיוחד בסביבה אורבנית בה אנחנו מוקפים בכל כך הרבה תרבויות ומאכלים שונים.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
הרעיון הזה התגלגל במוחי בשלוש שנים האחרונות. אך בתחילת שנת 2019 החלטתי שזה הזמן לקחת את זה את הצעדים קדימה שנדרשים ולהקים חברה. פניתי למספר שותפים פוטנציאלים עד שמצאתי את מירב השותפה שלי, וביחד התחלנו את WoodSpoon. נכנסנו לזה בעיניים פתוחות תוך הבנה שרבים וטובים ניסו את זה לפנינו ונכשלו. נפגשנו עם מספר רב של יזמים בתחום וניסינו להבין מה הסיבות המרכזיות שלהם לכישלון. לאחר מספר חודשים שהבנו לאן אנחנו צריכים לשאוף ומה צריך להיות הפתרון, התחלנו את WoodSpoon
לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?
בתחילת הדרך השקענו המון משאבים במחשבה על מציאת בשלנים מקומיים, תוך כדי התהליך גילנו שזוהי דווקא אחת מנקודות החוזקה של המיזם ושממש לא יהיה קשה לאתר בשלנים מקומיים טובים. היום רוב המאמצים שלנו מופנים לשיווק ללקוחות.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
אנחנו גרים וחיים בניו יורק. ניו יורק מאוד מתאימה למודל שלנו בגלל השטח האורבני הצפוף והמגוון הכה רחב של מטבחים ותרבויות שונות. בנוסף להיותה חוויה קולינרית אין סופית, ניו יורקרים פתוחים מאוד לחוויות מיוחדות ושונות ואף מחפשים מוצרים חדשים שפונים אליהם.