פאשניסטה שוקולד
הכירו את הישראלית שהפכה את השוקולד בניו יורק לאופנה ומעצבת את השוקולד פאשניסטות שיעלו בקרוב על מסלול של תצוגת אופנה מיוחדת
כשמורן עובדיה מציגה את עצמה, היא מספרת ששמה מורן שוקולד. בשנים האחרונות, השוקולד הפך להיות חלק בלתי נפרד ממנה. כישראלית שזכתה כבר פעמיים בפרסים יוקרתיים לעיצוב שוקולד בניו יורק, ותצטרף בקרוב לתצוגת אופנה הראשונה של עיצובי שוקולד בעיר, מורן ממשיכה לחדש ולעסוק במה שהיא מכנה ״שוקולד פאשן״. לניו יורק היא הגיעה לפני 11 שנה מבאר שבע.
עד אז, שוקולד היה בעיקר קינוח של אחרי הארוחה. בישראל עסקה שנים ארוכות בהדרכה של אנשים פגועי נפש, ובשביל הנשמה, אהבה לעסוק בכל מה שסייע לה לבטא את היצירתיות שבערה בה. ״למדתי עיצוב ומאז שאני זוכרת את עצמי תמיד יצרתי״, היא מתארת. ״תכשיטים, מוצרים לבית, אלבומים מעוצבים בעבודת יד. כל מה שיכולתי.״ מורן רצתה יותר וחשבה לנסות את מזלה בניו זילנד, אבל חברה טובה שעברה לניו יורק שכנעה אותה להגיע לתפוח הגדול ולבדוק אם כאן הוא מקומה. ״זו עיר מאוד מפתה אבל לא כולם מתחברים. היא יכולה להיות מאוד קשה ובועטת והיא יכולה לתת לך אהבה ותשוקה בדיוק במקומות הנכונים. כך הרגשתי כשנחתתי כאן. ניו יורק חיבקה אותי חזק.הרגשתי מהרגע הראשון שהיא זורמת לי בעורקים״
היא מתארת תופעה שישראלים רבים מספרים עליה. מגיעים לעיר אובדי עצות ויודעים שכאן הם מצאו. הם עדיין לא בטוחים מה זה שגילו כאן אבל משוכנעים שזה יגיע. ״העיר נותנת הרבה מאוד תשוקה, מעייפת וממלאת באותה רמה. יש כאן השראה בכל מקום ורק צריך לפתוח את העיניים לזה.״ וכך היה: ״ייום אחד קראתי כתבה מעניינת על הכנת ממתקים ומשהו התעורר בי. ראיתי את האסתטיקה והיצירתיות בתוך חומר שמשמח ומהנה כל כך. החלטתי לקחת שיעורים בבתי ספר בניו יורק והתחלתי להכין דברים מאוד אסתטיים ויפים״, היא מספרת. ״התחלתי למכור את מה שאני עושה לאנשים פרטיים, בפסטיבלים, אירועים, הכל מאוד פנסי, קינוחים שעושים הרבה חשק. זה היה מאוד מוצלח ולמדתי את השוק, מה שאנשים אוהבים. ניו יורק זו עיר שפתוחה להכל ואנשים מוכנים לנסות ולהתנסות. גיליתי שאנשים אוהבים נישות ודברים חדשים אבל קלאסיקה תמיד עובדת. קאפ קייקס, קינוחים עם שוקולד וחמאת בוטנים תמיד נמכרים ולצידם יש פתיחות. כך הגעתי מהר מאוד ליצירת שוקולד ועיצוב בשוקולד.״
שוקולד פאשן
מורן החלה לשחק בשוקולד. אחרי שלמדה לייצר שוקולד בטעמים, בעיקר טעמים שהביאה איתה מישראל כמו שוקולד בנענע ושורקולד בתבלינים מזרח תיכוניים, החליטה להתמקד בטעמים בסיסיים של שלושה סוגי שוקולד איכותיים ואותם, להפוך לעיצובים מרהיבים. ״שוקולד פאשן הוא חיבור בין שוקולד בצורה האיכותית ביותר שלו ובין אופנה ככלי לביטוי אישי, העצמה אישית וסטייל.
אני עושה את החיבור של שניהם דרך ירידה לפרטים הכי קטנים.״ את אופנת השוקולד שלה היא מתאימה לאופנה המקומית, והעיר מגיבה באהבה. ״העיצובים שלי מופיעים במגזינים מקומיים, הופעתי עם היצירות שלי כבר לא מעט בטלוויזיה ואני מתאימה את העיצובים לאירועים שנערכים מסביב״, היא מתארת. ״העיר היא ההשראה שלי, האירועים הבגדים. אני הולכת למסיבות נושא, אני ואני מייצרת את מה שאני רואה שם עם שוקולד. כך למשל, נולד ליין של מסכות אחרי מסיבת מסכות. אלו מסכות בגודל פנים שאני יוצרת מבצק שוקולד ושוקולד מוצק וזה טעים ויפה ומדויק ומאוד מפתיע. האתגר שלי הוא להביא משהו באיכות מאוד גבוהה ומדויקת.״ העניין הגדול שגילתה ניו יורק כלפי העיצובים של מורן נולד עם השוקולד פאשניסטות.
״הקמתי את דריזל, העסק שלי, מקינוחי שוקולד נטו, אבל אז גיליתי את עולם היצירה והבובות שלי היו הצעד הכי משמעותי בתוך העשייה הזו. אני מייצרת בובות קטנות בגודל של ברבי, רק משוקולד״, היא מסבירה. ״אני מלבישה בובות שוקולד עם ליין של בגדים, כל אחד מהם מדויק ומעוצב לעילא. יש ליין של כלות ושל הלבשה תחתונה, של הכל, כל עיצוב שיבקשו ממני אני יכולה לשחזר. הן לבושות בדיוק רב והן מאוד טעימות, כאשר הן עשויות משלושה סוגים של שוקולד, מריר, חלב ולבן, אז בביס אחד יש שלושה סוגים של שוקולד בפה. כמה שהן קטנות הן מדויקות וזה המוטו של המותג ושלי."
בשנים האחרונות מאז יצאו הפאשניסטות, מורן כבר כיכבה בכל פסטיבל שוקולד בעיר, ותתפלאו, יש לא מעט. ״בפסטיבלים זכיתי בשני פרסים, של חדשנות ושל דיוק וקיבלתי חשיפה כך גם במקומות כמו ארגנטינה וסין . גם שם החיבור בין שוקולד ואופנה הוא עדיין חדש.״ באינסטגרם ובאתר שלה היא מוכרת את המוצרים לאירועים או אנשים פרטיים ועד שתציג את הפאשניסטות בתצוגת האופנה הגדולה בעולם לשוקולד, אשר תיערך בניו יורק בנובמבר, היא משיקה פעילויות לאירועים וקבוצה מיוחדת ב-92y ללימוד סדנאות עיצוב שוקולד, הראשונה תיערך כבר בסוף השבוע הבא עם הכנת כרטיסי ברכה לראש השנה, כל כולם מתוקים משוקולד.