שתף קטע נבחר

מה ומי במיאמי

 בחודשים האחרונים מאז התוודעה הקהילה הישראלית והיהודית בדרום פלורידה, שהקונסול הכללי של ישראל במיאמי ליאור חייט, נתבקש לקצר את תקופת כהונתו ולשוב לישראל, בתום כמעט 4 שנים להגעתו לפלורידה, על מנת לכהן בתפקיד הנחשק והמוערך, כדובר משרד החוץ. מאז, נפתח פסטיבל מסיבות פרידה של ארגונים, מוסדות ואישים, שהתחרו ביניהם בעריכת טקסי פרידה, שבמהלכם הורעפו עליו אין ספור סופרלטיבים. לא בכדי, ליאור החייכן, הצנוע והכריזמטי, התחבב על כל מי שפגש אותו כבר ברגע הראשון, הן בתפקידו הייצוגי והן כחבר מן המניין. חייט, איש רעים להתרועע, אשר התערה בחיי הקהילה, הביא את היחסים בין הקהילה הישראלית לקונסוליה, ובין הקהילה הישראלית לקהילה היהודית, לרמת הידוק קשרים שלא נודעה בעבר.

ביום ראשון בערב התקיים אירוע הפרידה המרכזי, מהקונסול ליאור חייט, לקראת חזרתו לארץ ביום שני הקרוב, לתפקיד דובר משרד החוץ.

האירוע התקיים באולם המפואר של רשת הדיור המוגן "ה-palace", בקורל גייבלס, באירוח מופתי של הלנה ויעקב שחם, בעלי המקום, ובהשתתופותם של מאות מידידי הקונסוליה, מנהיגים, ראשי אירגונים, ראשי הפדרציה, רבנים, ידידים וחברים של ליאור.

 

בין הדוברים באירוע היו סגנית המושל של פלורידה, ג'נט נונייז, שרת החקלאות היהודייה, ניקי פריד, חברת הקונגרס, דונה שלילה וחבר קונגרס ממיסיסיפי, שהגיע כנציג המושל. בנוסף הגיע סגן הנשיא של קבוצת הפוטבול "המיאמי דולפינס", שהעניק לליאור חולצת משחק הנושאת את שמו. ראשי קבוצת האופנוענים הישראלים "הרעם המתגלגל", ברכוהו והודו לו על שיתוף הפעולה, עם הקונסוליה שלקחה חלק בכל אחד מאירועי יום העצמאות שאורגנו עבור הקהילה.בסיום הם העניקו לו חולצה ואת טבעת הקבוצה.

 

במשך השנים בהן שירת ליאור כקונסול כללי במיאמי, פתחה הקונסוליה דלתות ויצרה קשרים עם קהלי יעד שונים, במטרה לקרב אותם לארץ במטרה ולשמר את התמיכה של פלורידה בברית שבין ישראל לארצות הברית. ליאור והצוות המעולה של הקונסוליה פעלו בקרב קהלים לטיניים, נוצרים ושחורים ולא אחת הם נעזרו גם בחברי הקהילה הישראלית, על מנת לחזק את הקשרים בין הקהילות.

 

שליטתו בספרדית פתחה צוהר חדש לקהילה הלטינית. הוא היה מוזמן תדירות אל עורכי העיתונים, והשתתף בראיונות רבים בטלוויזיה שבהם העלה את קרנה של ישראל. מידי פעם אף כתב מאמרי מערכת שפורסמובמיאמי הראלד.

לפני מספר חודשים, קודם ליאור לתפקיד דובר משרד החוץ ונאלץ לקצר את שליחותו במיאמי ולחזור לארץ כבר בחודש נובמבר. ליאור ששימש בעבר כדובר השגרירויות של ישראל בארגנטינה ובספרד, וכסגן דובר משרד החוץ, יחזור לירושלים בעוד מספר ימים, לאחד התפקידים הכי משמעותיים לתדמית ישראל בעולם.

 

במהלך אירועי הפרידה הרבים, שהתקיימו במיאמי לפני עזיבתו, חזר ליאור ואמר כי אין מקום בעולם שתומך במדינת ישראל כמו פלורידה, ואפילו במדינת ישראל עצמה לא ניתן למצוא תמיכה שכזו בישראל. ליאור הדגיש את החשיבות שיש לתמיכה האמריקאית לביטחון הלאומי של מדינת ישראל ולכן פעל על מנת להרחיב את מעגלי התמיכה וליצור דיאלוג גם עם קהלים שאינם תומכים מסורתיים של ישראל. הוא היה הראשון לעמוד בראש חזית ההתנגדות לבי.די.אס. ולקבוצות אנטישמיות. לשם כך הוא גייס את הקהילה האוונגליסטית, רבת ההשפעה.

אחד היסודות החשובים ביותר לפעילות הקונסוליה במיאמי, הייתה השמירה על התמיכה הבי-פרטיזנית בישראל. גם בתקופה בה יש בוושינגטון את אחד הממשלים הכי פרו-ישראלים בהיסטוריה של ארה"ב, צריך להמשיך ולעבוד על מנת לשמר את תמיכת הקהלים הדמוקרטים, הצעירים, השחורים ואפילו היהודים הליברליים, בכדי להבטיח המשך תמיכה גם תחת ממשל דמוקרטי בעתיד.

 

במהלך שירותו של ליאור במיאמי, התקרבו מאוד היחסים בין ישראל לפלורידה. המושלים ריק סקוט ורון דה סנטיס הובילו משלחות כלכליות ואקדמיות גדולות לישראל וחתמו על עשרות הסכמי שיתוף פעולה בין המדינות ובין אוניברסיטאות משני הצדדים. חברת "אל על" השיקה שוב את הטיסה הישירה בין תל אביב למיאמי ולאחרונה הגבירה את קצב הטיסות לארבע טיסות בשבוע. חברות ישראליות בתחום החקלאות והחדשנות ומשקיעים ישראלים רבים רואים בפלורידה הזדמנות כלכלית לשיתופי פעולה.

 

גם הקהילה הישראלית על שלל ארגוניה נפרדה בשבועות האחרונים מליאור, שביקר בפרלמנטים ובקבוצות השונות וזכה למילים חמות על הקשר שיצר בינו לבין הישראלים בדרום פלורידה. מדי שנה ארגנה הקונסוליה טקס ממלכתי ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, בו השתתפו מאות מחברי הקהילה הישראלית וביניהם משפחות שכולות רבות. הוא ידע לפרוט על הרגשות ולא התבייש להזיל דמעה ולשתף את הקהל בסיפור האובדן האישי שלו.על רגישותו המיוחדת ניתן היה ללמוד כשהתלווה אל קצין המנהלה, אלי גיל, באישון לילה, כדי להודיע להורים שכולים על אובדן בתםהחיילת, על אף שאין זה במסגרת תפקידו.

 

כאוהד ספורט ניסה ליאור ליצור גשרים של ידידות מול קבוצות הספורט במיאמי, בדגש על קבוצות הכדורסל, הבייסבול והפוטבול. בשיתוף עם "JNF" התקיים משחק בייסבול שנתי תחת הכותרת "celebrating Israel" בו הושמע ההמנון הישראלי ביחד עם ההימנון האמריקאי. ליאור אף זכה לזרוק את כדור הפתיחה במשחק.

 

דגכדגכ ()
המארחים הלנה ויעקב שחם בעלי רשת הדיור המוגן "פאלאס" עם הקונכ"ל ליאור חייט.

 

 בהובלתו של ליאור הצטרפה הקונסוליה לפרוייקט "football unites" של קבוצת הפוטבול ה"מיאמי דולפינס". הפרוייקט נועד ליצור קשרים בין קבוצות שונות בחברה ולחבר בין בני נוער וצעירים מרקע שונה. כחלק מהפרוייקט ליוותה הקונסוליה שחקנים ומאמנים של מיאמי דולפינס בביקור במוזיאון היהודי ובאנדרטת השואה במיאמי במהלכו נפגשו עם ניצול שואה ושמעו את סיפורו ממקור ראשון.

בנוסף, הקונסוליה, בשיתוף עם ה"מיאמי דולפינ'ס" וחברת "אורקם" הישראלית תרמה לקראת חג המולד וחנוכה 4 מכשירים המאפשרים לעיוורים ולבעלי לקויות ראייה, לקרוא. האירוע התקיים ב-Miami lighthouse for the blind .

את תפקידו החדש הוא קיבל ברגשות מעורבים, מחד גיסא -הוא קיבל קידום לתפקיד רב השפעה ומאידך גיסא - הוא נפרד מהקהילה, שאליה הוא נקשר. מסיבת הפרידה הרשמית האחרונה הייתה ביום רביעי, בה אירחו אותו שישה ראשי ערים מדרום פלורידה,בקבלת פנים בבניין הוורלד סימפוני לקונצרט מיוחד ורב משתתפים "אקורד אחרון" עם התזמורת הסימפונית.

 

לכבוד חגיגת בר המצווה של יחזקאל לוי, בנו של הרב אבישי לוי שליט"א, רב קהילת "נתיבי עזרא", הגיעה שורה של רבנים בראשותו של הרב הספרדי הראשי לישראל, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א, לברך את הרב. במפגן של אחדות והערכה לכבוד הרב אבישי לוי שליט"א, הפועל רבות בקרב הקהילה הספרדית בדרום פלורידה, התייצבו רבנים מקהילות שונות. הרב הראשי, נשאדברי תורה בהם הדגיש את חשיבות לימוד ההלכה ביחד עם לימוד הש"ס. הוא העלה קווים לדמותו של אביו, מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל,(שהשבוע חל יום פטירתו). הרב יצחק יוסף שליט"א, בירך את חתן בר המצווה והוסיף דברי שבח לרב אבישי לוי שליט"א,ולחתנו, הרב יוסף רפול, על פועלם התורני בקרב הקהילה. למחרת קיים הרב מפגש עם כל רבני פלורידה, במהלכו שאלו הרבנים שאלות בנושאים הלכתיים ונענו באריכות. המדור שולח ברכת מזל טוב.

 

דגהדג ()
הרב יצחק יוסף שליט"א מברך את חתן בר המצווה ואביו הרב אבישי לוישליט"א

 

”פרלמנט הריביירה", הקדיש את תחילת המפגש השבועי, לזכרו של רב הפרלמנט, עורך דין אברהם פרי ז"ל. חברי הפרלמנט נשאו דברים לזכרו. חלקם שיתפו מחוויותיהםהמשותפות, מהם עלתה דמותו המיוחדת והענווה, השכל הישר, חדות המחשבה ואופיו של הרב, שהלך לעולמו בטרם עת. לפני כארבע שנים הצטרף הרב-עורך הדין אברהם פריז"ל, ל"בית הדין הרבני בפלארידה",ופעל בצוותא עם הרב לרפילדשליט"א. השניים הוכרו כמוסמכי גיור, על ידי הרבנות הראשית לישראל. הרב פרי, כהן גם כרב של "פרלמנט הריביירה". והיה דמות ידועה בקרב הקהילה התורנית בישראל ובמיאמי. במרוצת השנים גייר הרב פרי גיור אורתודוכסי כהלכה באווירה אחרת. בנעימות הליכותיו, הוא קירב את הגיורים לאהוב תורה ומצוות.במשרת הדיין הוא ראה שליחות, שתפקידו לגשר בין הזרמים השונים. המדור שולח תנחומים לבני המשפחה. יהי זכרו ברוך.

 

דגהדג ()
הרב פריז"ל. יהי זכרו ברוך.

 

 ביום ראשון, ה-10 בנובמבר, בשעה 18:00, יתקיים טקס לציון 81 שנה ל"ליל הבדולח"ברחבת אנדרטת השואה, במיאמי ביץ'. ד"ר פיטר ראניס, אחד ממספר עדי הראייה שנותרו מליל הבדולח, פרופסור באוניברסיטת העיר ניו יורק, ישתף בחווייתההישרדות שלו מהפוגרום, כילד צעיר. המקהלה היהודית בדרום פלורידה,תופיע בתכנית מוזיקלית. התוכנית תתקיים באנדרטת השואה במיאמי ביץ' עם חניה זמינה, במוסך עירית מיאמי ביץ' ברחוב 18 ושדרת מרידיאן. הסעות חינם מהחניה לאנדרטה לזקוקים לסיוע. העצרת תתקיים בחסות הפדרציה היהודית במיאמי. במקרה של מזג אויר גשום, תועתק העצרת לבית הכנסת "בית שלום" הסמוך.

 

קרן קיימת לישראל JEWISH NATIONAL FUND מחזקת את העצמת המורים והמחנכים ומגבירה את ההשתלמויות המקצועיות למנהיגות החינוכית, כמכפיל כח של פעילויות חינוכיות, לחבר לישראל ולחיזוק הזהות היהודית הציונית הישראלית בקרב הנוער.לאחרונה התקיימה השתלמות לחבורה המדהימה של שליחי ישראל בפלורידה.המפגש כלל למידהשל עמיתים, שיתופי פעולה, עבודת צוות והזדמנויות חינוכיות שקק"ל JNF מציעה ופועלת בשטח, הכל בשביל הארץ.השתתפו במפגש מגוון שליחים של ישראל בפלורידה ביניהם משרד החוץ, שליחי הקמפוסים, שליחי הסוכנות היהודית לקהילות, מורים שליחים של ההסתדרות הציונית העולמית, בנות השירות הלאומי, שליחי תנועות הנוער הצופים, גרעין צבר, יהודה הצעיר, ושינשינים של בני עקיבא.בהשתלמות התארח גם סילביו חוסקיו, ראש מחלקת החינוך של ההסתדרות הציונית העולמית, שפתח את המפגש בברכה לעבודת הצוות ולהשתלמות. קאסה, סגנית הקונסול הכללי, סיפרה את סיפור העלייה המרגש שלה מאתיופיה, ואת סיפור השליחות הנוספת שלה, שלימים ביצעה בקמפוסים בארה"ב ועכשיו בקונסוליה הישראלית בפלורידה. השתלמות תמיד כוללת תוכן וכלים חינוכיים קק"ליים מצויינים של מחלקת חינוך חו"ל וחטיבת החינוך. תערוכת 120 שנות ציונות שהובאה מנתב"ג לפלורידה בהפקה המיוחדת, מלווה את הפעילויות החינוכיות. ט"ו בשבט בפתח, ובקק"ל JNF כבר מתחילים להתכונן ולחבר את כולם, לטעתהשנה עץ בישראל, מי מקרוב ומי מרחק, ובכך לסייע לשיקום היערות ,שנשרפו השנה בעוטף עזה ויער בן שמן.

 

 

ב- 9 לנובמבר ייערך ערב הקזינו של החטיבה הצעירה של ידידי צה"ל במיאמי.באירוע משתתפים כל שנה כ 600 איש.האירוע יתקיים במלון טראמפ אינטרנשיונל , בסאני איילס משעה 9 עד 1 אחרי חצות כולל משחקים, בר משקאות חופשי, אוכל כשר, מוזיקה, ועוד.לקניית כרטיסים- יש להתקשר למשרד ידידי צה"ל במיאמי 305-354-8233

 

ביום ראשון ה 17 בנובמבר, תתקיים הצגת הילדים האינטראקטיבית "כיף בישראל". ההצגה לילדים מגיל שנתיים ומעלה, תחל בשעה 11:00 במרכז הקהילתי על שם פוזנק ובשעה 16:00 אחר הצהריים, במרכז הקהילתי על שם "מייקל עם ראסל". ההצגה היא בחסות ארגון ה-IAC וה"בית הישראלי". פרטים באתר. https://www.israeliamerican.org/florida

 

*ארגון "שרשרת", מסייע במחקר תומך ופועל למען שיפור החיים של נשים יהודיות ומשפחות החיות בסיכון גנטי גבוה לסרטן השד וסרטן השחלות. הארגון יערוך את הגאלה השנתית ב- 16 בנובמבר, במרכז העיצוב שבהוליווד. ד"ר אלי אבישר, מנתח אונקולוג ופרופסור באוניברסיטת מיאמי, יקבל אות הוקרהעל תמיכתו באירגון מזה זמן רב. ד"ר דבי פרידמן, תרצה על ניסיונההאישי בסרטן השד ותשתף בנושא מהיבטים שונים, ואף תקבל גם היא אות הוקרה. בית הכנסת "דה שול" מלווה את הארגון ונותן את חסותו לארגון "שרשרת", וגם לויוענק אות הוקרה על פעילותו הברוכה. לפרטים:954-416-0087

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים