שתף קטע נבחר

אור קטן

סגן מנכ"ל משרד החוץ וראש אגף צפון אמריקה, האחראי על היחסים הבילטרליים של ישראל עם ארה"ב הגיע לחגיגות חנוכה בשיקגו. בראיון מיוחד הוא מתאר כיצד פועלים לחיזוק הקשר עם יהודי ארה״ב

ביום חמישי שעבר פתחו הקונסול הכללי למערב התיכון אביב עזרא ורעייתו החביבה עינת את ביתם לכשבעים מוזמנים מכל קצוות קשת הארגונים היהודיים ולרבנים מכל הזרמים ובתי הכנסת בשיקגו לחגיגת חנוכה מוקדמת. על השולחן הונחו מטעמים אותנטיים: לביבות אלגנטיות בטעם בית שהוציאו לאור את נס פך השמן, סופגניות אווריריות, עוגיות, וכן מגוון ירקות ופירות לשומרי המשקל. השולחן היה ערוך בטוב טעם ידיה של עינת עזרא.

 

"חנוכה הוא חג האורים, הניסים והגבורה ואני שמח לחלוק את החג עם אורחיי ממשרד החוץ: דוד רוט ועקיבא תור ממטה משרד החוץ בירושלים. בזכותכם כל ראשי הארגונים היהודיים והלא יהודיים התומכים בישראל "כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן", נצליח לחזק את קשרי אמריקה לישראל באלף השנים הבאות". פתח אביב עזרא את האירוע. דוד רוט ברך את החוגגים והעלה שלושה נושאים מדאיגים: תוקפנות אירן, שימור תמיכה דו-מפלגתית בישראל בארה"ב וקשר שינבע מהלב בין יהודי ארה"ב ליהודי ישראל ". הוא הודה לעינת עזרא על מטעמיה.

 

"כשאנו באים אל דירת הקונסול הכללי אביב עזרא אנו מרגישים כמו בבית, כמו בבית של חברים קרובים". אמר הרב מיכאל סיגל, רב בית הכנסת הקונסרבטיבי "אנשי אמת". "כילד שגדל באמריקה ידענו שנס גדול היה שם. כה מרנינה את הלבבות הידיעה שעכשיו ניתן לאמר "נס גדול היה פה". ישראל היא הארץ האהובה בליבו של כל יהודי". הוא הדליק נר ראשון בחנוכייה, הוביל את הברכות ופצח בשירי חנוכה עם הקהל.

 

הייתה חגיגה נהדרת לא בכדי, הקונסול אביב עזרא מקפיד על מפגשים מתמידים עם הנהגת הקהילה. צוות הקונסוליה נפגש עם כ-50 רבנים מכל הזרמים. עזרא דיבר לפני אלפי אנשים בחגים במגוון בתי כנסת: חב"ד, רפורמים, קונסרבטיביים ואורתודוקסים. הוא פעל מול כעשרים פדרציות במערב התיכון ליברליות ושמרניות. השנה השתתף עזרא בארגון הארצי UJR. בנוסף יזם ביקור מושלים בישראל. ששה מתשעת מושלי המערב התיכון בקרו בישראל. לאחרונה בקרה בארץ מושלת מישיגן הדמוקרטית לפני שבועיים.

 

אורח החגיגה היה דוד רוט, סגן מנכ"ל משרד החוץ וראש אגף צפון אמריקה, האחראי על היחסים הבילטרליים עם ארה"ב. תחום אחריותו כולל את השגרירות בוושינגטון די.סי, השגרירות באוטווה שמונה הקונסוליות ברחבי ארה"ב ושתי הקונסוליות בקנדה. בעבר הקרוב כיהן ארבע שנים כשגריר מספר שתיים באו"ם ולפני שני עשורים עבד ארבע שנים כסגן הקונסול הכללי בקונסוליה בשיקגו. "בשבילו", ציין, "חזרה לשיקגו היא חוויה מיוחדת במינה, כמוה כשיבה הבייתה". דוד רוט, עקיבא תור, ראש חטיבת התפוצות במשרד החוץ, אביב עזרא הקונסול הכללי במערב התיכון בשיקגו וסגן קונסול ניו-יורק בשיקגו נפגשו יום קודם לכן וקיימו סדרה ארוכה של פגישות עם הנהגת הפדרציה היהודית וראשי ארגונים יהודיים שונים. בין השאר, השתתפו כחלק ממחויבות ישראל בכנס התנועה הרפורמית שהתקיים בעיר לביסוס יחסי ישראל עם הקהילות המתקדמות.

לפני שהתחילה החגיגה ראיינתי את דוד רוט:

 

כיצד אתם מתמודדים עם ביקורת התנועה הרפורמית?

"אף אם לתנועה הרפורמית עמדות פוליטיות שונות משל ממשלת ישראל בנושאי דת ומדינה כגון: מיהו יהודי, כשרות הגיור הרפורמי, מתווה הכותל ועוד". אמר רוט. "התנועה הרפורמית מגדירה את עצמה כציונית, מפגינה תמיכה עזה בישראל והשתלבה במרחב הציבורי הישראלי. כחלק מהסמכתם לרבנות מחויבים תלמידי המוסד האקדמי תורני, הברו יוניון ללמוד בישראל במשך שנה. ישראל מעריכה ומודה לחברי התנועה הרפורמית שהיו ממקימי המדינה וממשיכים לתמוך בה לאורך השנים ומביעה רצון להמשך הדיאלוג ביננו למציאת פתרונות, קידום מסר של אחדות ורצון לשיתופי פעולה שונים. לדוגמא, מידי שנה מציע משרד החוץ לרבנים רפורמים חדשים סמינר מדיני הסברתי בישראל ובמקביל אנו מארחים בישראל משלחות רבנים מרחבי ארצות הברית. כמו בכל משפחה טובה איננו מסתירים את האתגרים אך ברצוננו להבליט ולחזק את המשותף ביננו".

 

 

 

מה מדאיג אותך?

"מדובר רבות על חילוקי דעות או אי הבנה בין היהודים בישראל ליהודים מעבר לים. חילוקי דעות קיימים גם בארץ אך הסכנה הגדולה ביותר לאחים משני צידי האוקיינוס אינה דווקא אלה אשר בחרו לבקר את ישראל אלא האפטיה. אם בעבר דובר על הדור שאינו זוכר את 1948 או את 1967 היום בקרב הצעירים מדובר לעיתים על דור שלא ידע את יוסף. הדאגה הגדולה ביותר היא קישור הדור הצעיר לישראל תוך הפיכתה לרלוונטית לחייו. מחקרים סטטיסטיים מצביעים שיש קשר הדוק בין טיב הקשרים של יהודי אמריקאי עם ישראל לבין הזהות היהודית שלו וקשריו עם הקהילה". רוט ציין את סגולותיה הנפלאות של תכנית "תגלית" בה סטודנטים מגיעים לישראל ובד בבד חווים חוויה יהודית חינוכית. לדעתו, לעיתים אנו מתמקדים באלו במיעוט שמתקיפים את ישראל ואילו חשוב יותר להתמקד בתשעים אחוז הכוס המלאה, משמע בכל היהודים החוסים תחת צילו של האוהל היהודי".

 

רוט הביע שביעות רצון מחתימת הנשיא טראמפ על הצו הנשיאותי למאבק באנטישמיות העשוי למנוע מימון פדרלי מאוניברסיטאות שלא תספקנה הגנה לסטודנטים יהודים מפני גזענות. "צו זה המאמץ את הגדרת האנטישמיות הבינלאומית הכוללת בין מספר דוגמאות קלאסיות גם דוגמאות לאנטי ציוניות עם סעיפים הנוגעים לביקורת על ישראל, כגון: שלילת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית, השוואת ישראל לגרמניה הנאצית או דרישה מישראל לנהוג באופן שונות ממדינות דמוקרטיות אחרות". לכך חשיבות רבה- אם אתה לא מסוגל להגדיר מהי אנטישמיות אינך יכול להילחם בה". הסביר. "הגדרה בינלאומית זו לאנטישמיות יוצרת מגבלות בקמפוסים האוניברסיטאיים והנחיות מוסריות להבחנה בין ביקורת חריפה על ישראל לבין אנטישמיות"

 

מהן פעולותיו של משרד החוץ למניעת מעבר של יהודים לתמיכה בתנועת ה-BDS?

"המשימה ברובה נופלת על הקהילה היהודית שידעה להתמודד עם תופעות כשחרור יהודי ברית המועצות -תנועת "שלח את עמי" וכן הייתה אינסטרומנטלית בהקמת מדינת ישראל. לישראל אין מספיק משאבים לפעילות מסיבית באוניברסיטאות ומדובר במשימה משותפת. פעילות משרד החוץ בארצות הברית מתמקדת בקידום ושימור היחסים בין המדינות. לשם כך אנו מציבים יעדים מדיניים חשובים אך לא מזניחים פעילויות כגון: הרצאות בקמפוסים, הפגנת נוכחות, הבאת פעילים לישראל, ביקורים בבתי כנסת, עבודה בשיתוף פעולה עם ארגונים יהודיים וכן הצגת הישגי ישראל בטכנולוגיה, מדע, רפואה ואומנות והשארת הפוליטיקה בפינה"

.

רשמייך מהביקור

בשבוע האחרון נפגשתי בקונגרס עם חברי קונגרס בכירים, ועם בכירים בממשל האמריקאי. למרות זאת כשאטוס ארצה ואחשוב על השבוע האחרון לא אתפלא אם הביקור בשיקגו, המפגש עם רבנים ויהודים ובניית התוכניות לחיזוק הקשר בין היהודים משני צידי האוקיינוס יישאר בליבי כחלק החשוב יותר. לכל צד יהיה קשה לחיות ללא הצד השני. הרצון אינו תועלתי הוא בנפשנו.

חג אורים שמח לכל ישראל!

 

המלצה להופעה חד פעמית SIR BRYN TERFEL

הופעה קסומה חד פעמית של זמר אגדי באופרה הלירית בשיקגו

זמר הבס-בריטון האגדי סר בראין טרפל חוזר להופיע בשיקגו באופרה הלירית לאחר חמש עשרה שנה. בעבר זכה לשבחים רבים בגין הופעותיו המסחררות באופרות: סוויני טוד, דון ג'ובאני, לאופורלו, ופלסטף בין שאר התפקידים. הזמר הוולשי הוא זמר בעל שם בינלאומי. קולו הנשגב ומהדהד, משחקו המופלא ואישיותו הדומיננטית יהפכו את הערב לחוויה בלתי נשכחת.

סר, בראין טרפל הוא אחד האומנים המרתקים של זמננו. הרסיטל באופרה הלירית יכלול שירים של שוברט, שומן ומלחינים בריטים בריטיים נבחרים, כולל מספר קטעים בוולשית שיועברו בחום, הומור ועוצמה משכנעת.

הוא הופיע בבתי אופרה יוקרתיים ברחבי תבל. בהופעתו האחרונה גילם את התפקיד הראשי 'הצאר המיוסר' של מוסורגסקי באופרה של ברלין. בבית האופרה המלכותי באנגליה גילם את סקרפיה המרושע באופרה טוסקה של פוצ'יני. יש זמרים טובים, יש שחקנים טובים ויש מבצעים טובים. סר בראין טרפל מכיל את כל הכישרונות. הוא הפנט וריגש את הקהל בשבע הפקות של האופרה הלירית.

בשיקגו תתקיים הופעה אחת בלבד ביום ראשון ה-2 בפברואר בשעה 2:00 אחה"צ . אל תחמיצו חוויה מיוחדת במינה. לפרטים: Lyric Opera of Chicago

www.lyricopera.org

 

Dance Nation ריקודי האומה

בין אם אנחנו מודים, מכחישים או זוכרים את האני שלנו בגיל העשרה, הילד עדיין חי בתוכנו – פראי ונסתר. אלה שהיינו פעם: מיואשים או מלאי תקוה, שמחים או עצובים או אוהבים או שונאים. העלילה מתארת את האמביוולנטיות הנלהבת של גיל ההתבגרות, מצבי הרוח המשתנה. כל זה נראה ברחבת הריקודים של בנות חטיבת הביניים במחזה " ריקודי האומה"

המחזה עטור הפרסים של Clair Barron עולה בתיאטרון המעולה סטפנוולף ביצירתיות ועוצמה. מחזה מצחיק שופע הומור ונוגע ללב המראה את הכוח הפנימי של בנות השלוש עשרה החשות את התבגרותן. גיל ההתבגרות הנשי מוצג ככוח החיים החזק ביותר של הטבע האנושי. אם כי כל נערה שונה מרעותה. חלק מהנערות עדיין ילדות ומשחקות בבובות, אחרות כבר נשים קטנות החולמות על זוגיות.

צבא רקדניות בנות הטיפש עשרה חולמות לשלוט ולשנות את העולם. אך מעבר לכוריאוגרפיה של הרקדניות נמצא משהו עמוק יותר. כל צעד וכל תנועת ריקוד הם צעד לעבר המימוש העצמי והמלחמה לשחרור כוחותיהן. הצגת הבכורה הזו בשיקגו היא משעשת, יצירתית, תיאטרלית ומשובבת לב.

המחזאית קלייר בארון מקווה שהקהל ייזכר וישלה מנבכי ההיסטוריה את זיכרונות הילדות שלהם וישאבו מהם את כוחותיהן. משחק נפלא ויוצא דופן, עיצוב בימתי בלתי נשכח!

חוויה ייחודית שרק תיאטרון סטפנוולף יכול להציע. מומלץ. המחזה יועלה עד ה-2 בפברואר בתיאטרון Steppenwolf Theatre Company לפרטים: www.Steppenwolf.org

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים