שתף קטע נבחר

מה כדאי לראות בשיקגו?

עיר הרוחות עברה את החורף בשלום והאביב כבר מעבר לפינה. אך למרות קרני השמש בשמיים, עדיין קר. לא מומלץ לערוך סיורים רגליים, אלא לבקר בתיאטרון או באופרה. המלצות השבוע בעיר

Madama Butterfly מאדאם בטרפליי

אין אחד שלא יתרשם יופתע ויוקסם מההפקה המדהימה והמרגשת מאדם בטרפליי באופרה הלירית בשיקגו. הקולות המקסימים של הסולנים החיו מחדש את דמויות האופרה הטרגיות והנבזיות בעושר התזמורת הנפלאה, מקהלת האופרה, הריקוד, המשחק והתפאורה הקסומה. האופרה הובילה אותנו למקומות בלתי מוכרים, למצבים בלתי צפויים ולחוויה ייחודית שנשארה בליבי זמן רב לאחר ההופעה.

ההפקה מדגימה את יכולתו וכשרונו של המלחין ג'קומו פוצ'יני שמעולם לא ביקר ביפן לכתוב מוסיקה שמיימית המתארת את רגשותיה של אישה מהמזרח הרחוק. פוצ'יני העלה לראשונה את מאדם בטרפליי בשנת 1904. הגרסה הראשונה לא הרשימה את הקהל ובעקבותיה שיפר פוצ'יני את הגרסה הראשונה וקצר הצלחה רבה. במהלך 116 השנים הבאות הפכה לאופרה הפופולרית, הנודעת והאהובה ביותר ברפרטואר למרות ייחסה המשפיל לנשים.

בעלילה נערה מקסימה יפנית בת 15 מתאהבת בקצין חיל הים האמריקאי המוצב בעיר נגסקי ופשוט חושק באישה זמנית. הוא קורא לה מאדם בטרפלי ונושא אותה בטקס מסורתי יפני המשיא אותם ל-999 שנים ומתיר לו להתגרש ממנה כל חודש. כשהוא עוזב את יפן, היא מצפה לו בכיליון עיניים, מתעלמת מהספקנים שלא מאמינים ישוב. הסיבה לחזרתו כעבור שלוש שנים אינה מאדם בטרפליי אלא אהבתו לבנו שעליו שמע מהקונסול האמריקאי. בשיאה של מציאות טרגית באטרפליי שמה קץ לחייה.

 

הזמרת אנה מרטינה מרטינז בעלת קול הסופרן העשיר גלמה את מאדם בטרפליי בשלמות. יכולותיה הקוליות והמשחקיות נפלאות. אומנית יוצאת דופן המכלה באש את ליבה היוקד והייתה כל הזמו על הבמה . גם סוזוקי Deborah Nansteel משרתה הנאמנה נחנה בקול מצו- סופרנו מעולה. כל הזמרים והשחקנים ניחנו בקולות מדהימים וממשחק מחונן. התפאורה הייתה מרהיבה ואקזוטית. המעצבים עצבו את יפן כאי מוקף גלי ים.

זו אופרה מרתקת, אומנותית, מלוטשת ומהנה. הקולות נפלאים והמראות מקסימים. כל רגע הוא חוויה עילאית. הייתי מגדירה אופרה זו ככליל השלמות וחפצה לראות אותה שוב. מומלץ מאד!

האופרה תעלה עד ה-3 במרץ

לפרטים: www.lyricopra.org

 

יגכיגכ ()

 

EMMA אמה

 

איזה מחזמר נפלא! "אמה" העולה בתיאטרון שייקספיר בשיקגו הינו הפקה מענגת, מקצועית ומרגשת. זו הופעה אמיצה בסגנונה, כה נאצלת בטיפול בפרטים, וכה מקצועית בביטוי הרוח העליזה המופנמת של המחזמר. המחזמר אומנותי ורענן. מקור עלילת המחזמר 'אמה' בספרה האהוב של ג'יין אוסטין "אמה" שנכתב בשנת 1816. פול גורדון המחזאי והמוסיקאי הנודע עיבד את המחזמר "אמה" לתיאטרון שייקספיר בשיקגו.

 

גיבורת המחזה היא אמה וודהאוס אותה מגלמת Lora Lee Gayer בחן אצילי, קול נהדר ועסיסי השולט בגוונים הדקים ביותר. היא שדכנית צעירה, מיוחסת, מפונקת העסוקה כל הזמן ברומנטיקה. הצלחתה ביצירת זיווג אחד מעודדת אותה להתעמק במקצוע ולנסות לשדך עוד ועוד שידוכים לא כל כך מתאימים ולתת עצות אימפולסיביות שגויות. כפי שהסנדלר הולך יחף כן לאמה השדכנית אין מושג לגבי רגשותיה. היא מתפתלת בהרבה היסוסים צבעוניים של רגשות של מסירות ושיכרון המתחלפים ברגשות אשמה כלפי חברתה בהטיית גורלה.

 

כל השחקנים אלגנטיים לבושים ברוח התקופה משחקם נהדר. כל אחד ואחת מהם נכנסו לדמותם של הדמויות והקסימו את הקהל. גברת אלטון אותה גילמה בהומור רב Bri Saudia גרפה פרצי צחוק. התפאורה יפהפייה ומעבר לה נראו נגני התזמורת המחוננים: נגן האורגן, נגן הכינור, נגן הצ'לו ונגן האבוב. צליל נגינתם הנעים את השהייה. הבימוי הבימתי של Barbara Gaines יצירתי ומהנה. היא הצליחה לבטא את ההוויה המוכרת של שדכניות, הרצון למציאת בני זוג. הכול עובד באופן מושלם במחזה ונופל על מקומו בשלום. זה היה תענוג צרוף לצפות בהצגה. כל אחד יצא עם חיוך גדול על הפנים. מומלץ מאד! המחזמר יועלה עד ה-15 במרץ.

לפרטים:

www.chicagoshakes.com

 

יגכיגכ ()

 

אמריקאי בפריס An American in Paris

פרמיירה ראשונה של העלאת המחזמר "אמריקאי בפריס" באזור שיקגו בתיאטרון דרורי ליין. המחזמר הייחודי מעורר תקוות והזדמנויות. המחזמר מעניק רגעים עוצרי נשימה של ריקודי בלט, מוסיקה נפלאה של ג'ורג' גרשווין לאחר מלחמת העולם השנייה. רחובות פריס עיר האורות הופכים למסע נפלא שופע תשוקה לאומנות, חברות ואהבה לאחר השואה.

 

העלילה עוקבת אחר חייל אמריקאי צעיר בשם ג'רי מאליגן, שנלחם במלחמת העולם השנייה בגילומו שלJosh Drake נשאר בפריס ומנסה לפתח קריירה בציור בעזרתה של הנדבנית מיילו. חברו הטוב הוא המוסיקאי, הפסנתרן אדם הוכברג אותו מגלם Skyler Adam במקצועיות רבה. במהלך שהותו בעיר מתאהב ג'רי ברקדנית יפהפייה ליזה העומדת להינשא להנרי שהוא גם במקרה חברו של אדם. סוף טוב הכול טוב ליסה נישאת לג'רי.

 

המחזמר "אמריקאי בפריס" נקרא על שם יצירתו המפורסמת של המוסיקאי ג'ורג' גרשווין "אמריקאי בפריס". בשנת 1951 הופק הסרט בכיכובם של ג'ון קלי ולסלי קארון וזכה להצלחה רבה. הסרט היה קליל ושמח, ג'ון קלי החל לרקד ברחובות פריס. המחזמר לעומת זאת מתבסס על ספרו של ג'ורג' לוקס ונפתח בצלבי קרס אימתניים התלויים על רחובות פריס לאחר המלחמה. זוהי פריס הקודרת ששרדה כיבוש נאצי ותושביה עדיין מתמודדים עם התוצאות המזעזעות. המחזמר מתמקד על הכישרון היהודי והקורבנות היהודית.

ליזה הרקדנית הנפלאה אותה מגלמת Leigh-Ann Esty היא יהודייה במחזמר. נאמנותה להנרי הרוצה לשאתה לאישה נובעת מהכרת התודה כלפי משפחתו שהסתירה אותה מפני הנאצים בימי המלחמה ולא כל כך מאהבה. היא זוכה גם להתעניינות רומנטית גם מחברו של אדם המלחין, המלחין המאוהב בה עד כלות.

המחזמר שופע ריקודי בלט נפלאים בהנחייתו של הכוריאוגרף כריסטופר ווילדון. המשחק מעולה. המוסיקה הנהדרת של גרשווין נשמעת לאורך כל המחזמר. מומלץ! המחזמר יועלה עד ה-29 בפברואר. ב-Drury lane in Oakbrook Terrace

לפרטים: www.DruryLaneTheatre.com 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים