שתף קטע נבחר

מה ומי במיאמי

בני הזוג אילנית ועמית תירוש, הרגישו שמיצו את החלום האמריקאי. הם פותחים דף חדש בחיי משפחתם ועושים עליה לישראל.

בעוד כשלושה שבועות תיפרד הקהילה הישראלית בדרום פלורידה מאילנית ועמית תירוש, החוזרים ארצה עם משפחתם, לאחר שהות ממושכת של עשרים וחמש שנה בארה״ב.

אילנית ועמית עזבו את הארץ מיד לאחר חתונתם בקיץ 1995 והתמקמו בבוקה ראטון. כחברים לספסל הלימודים, השלימו בני הזוג יחדיו תואר ראשון במערכות מידע ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת FAU המקומית ונודע כ'זוג הנשוי׳ ברחבי הקמפוס. על לימודיהם הם שקדו בערבים כאשר ביום עבדו לפרנסתם - אילנית כמנהלת בחברת בניית אתרי אינטרנט ועמית כסוחר אג״ח בבית השקעות מקומי. במהלך לימודי התואר השני בעודו מתמחה במימון, נולדה בתם הבכורה, לי (19.5), ולאחר כשנתיים נוספה למשפחה הצעירה גם טלי (17.5) ואחרונה חביבה, נטלי (11).

 

עם הגדלת המשפחה והתקדמותם המקצועית של בני הזוג, העתיקו התירושים את מגוריהם מבוקה ראטון, לבית רחב מימדים בדלריי ביץ׳, בו הם מתגוררים עד היום. בשלב זה, החל הזוג לעסוק בפעילות חברתית ופילנתרופית. שניהם הצטרפו כחברי דירקטוריון לארגון FIDF המקומי, שם היו פעילים בולטים. עד מהרה סומנה המשפחה כ'משפחה המארחת׳ של חיילי צה״ל שהיו מגיעים שנה אחר שנה לביקור בדרום פלורידה כדי להשתתף בערבי התרמה, ימי זיכרון ומופעי להקות צבאיות. מדי שנה פגשו בנות משפחת תירוש כשלושים חיילים מיחידות שונות, ומגיל צעיר הן נחשפו לסיפוריהם האישיים והמרתקים. בעוד אילנית היתה דואגת להם לאירוח כיד המלך, הבנות לקחו על עצמן לעזור לחיילים בשינון הטקסטים והנאומים באנגלית, אותם היו אמורים לשאת באירועים בהם השתתפו. אין זה יד המקרה שעם הגעתה לגיל 18 החליטה לי, הבת הבכורה, לוותר על הזדמנויות קורצות ומלגות מאוניברסיטאות נחשבות, ועלתה לישראל עם גרעין "צבר". היא התגייסה ושירתה כלוחמת בחטיבת ׳החילוץ וההצלה׳ של פיקוד העורף. אילנית ועמית, שהיו מודעים היטב לקשייהם של החיילים הבודדים, שבהם תמכו במשך שנים, דרך פעילותם ב FIDF, החליטו אז שזהו הזמן הנכון לחזור בעקבותיה של הבת. לנגד עיניהם עמד הצורך ללוות מקרוב את בתם החיילת, במיוחד כאשר גם בתם האמצעית – טלי, הביעה את רצונה להתגייס בשנה הבאה. הבת הצעירה, נטלי, תגיע ל"נחיתה רכה״ יחסית בבית הספר היסודי בכוכב הצפון בתל אביב, שם יקבעו את מקום מגוריהם החדש. בני הזוג משאירים אחריהם את חברת אחזקות נדל"ן שבבעלותם שאותה הם מנהלים, ומבטיחים לבקר תדיר את החברים הרבים שהותירו בדרום פלורידה.

 

לאות הערכה על פועלו כרוח החיה של 'פרלמנט בוקה', ארגנו לעמית מסיבת פרידה מיוחדת בניהולו של היו״ר החדש, יוסי חכם. במפגש ׳זום וידאו׳ מרגש, עלו בזה אחר זה אנשי מפתח בקהילה הישראלית, חברי הפרלמנטים וראשי אירגונים, אשר הרעיפו עליו בצדק, אין ספור סופרלטיבים וברכות, כולל שיר מיוחד בביצוע להקת 'אקזיט 10'.

 

דגעגד ()
עמית מארח מרצים בפרלמנט בוקה

 

בשנים האחרונות נחשף הזוג יותר ויותר לקהילה הישראלית בדרום פלורידה בעקבות הקמתו של ׳פרלמנט בוקה׳, בו כיהן עמית כיושב ראש המייסד ולאחר מכן כנשיאו. פעילותו הציבורית והחברתית של הפרלמנט החדש, השפיעה עמוקות על מרקם חייה של הקהילה הישראלית, כאשר האירגון הפך תוך זמן קצר לפרלמנט הגדול בדרום פלורידה וחבריו נהנים, כמעט מדי יום, מפעילות תרבותית, חברתית ועסקית מגוונת במפגשים עם דמויות נחשבות מהציבוריות הישראלית. עמית, בתמיכתו של הוועד המארגן, המוכשר והמחויב, ניהל את הארגון ביד רמה והפך אותו למרכז חייהם של ישראלים מקומיים. עם פריצתו של וירוס הקורונה והסגר שנכפה בעקבותיו, פרץ הארגון מעבר לגבולותיו הגיאוגרפיים והחל לשדר את מפגשיו ב׳זום וידאו׳ בקצב כמעט יומיומי לישראלים, בכל צפון אמריקה והגיע לאירופה, אוסטרליה, דרום-אפריקה וכמובן - ישראל. חשיפת הפעילות של הפרלמנט לישראלים באשר הם, גררה בעקבותיה תגובות נלהבות ואף בקשות של קהילות ישראלים מקומיות להקים ארגונים דומים במקום מגוריהן. בשבועות האחרונים הוקם ארגון 'פרלמנט טמפה-ביי' ומהלכים ראשונים נעשים בימים אלה להרחבת הפעילות גם באזור ניו-יורק ובחוף המערבי של ארה"ב.

 

לבד מההכנות לחזרה המצופה ארצה, את החודשים האחרונים העביר עמית בהעברת שרביט הניהול של ׳פרלמנט בוקה׳ לצוות מוכשר ורענן בניהולו של היו״ר החדש, יוסי חכם ובפיתוח אתר הפרלמנט הישראלי www.israeliparliament.org.

המדור מצרף מכאן את ברכותיו למשפחת תירוש היקרה ומאחל לה הצלחה רבה והתאקלמות נעימה בארץ הקודש.

 

דגעגד ()
משפחת עמית בשכונת מגוריהם בבוקה

 

 בשבוע האחרון, לאחר ההקלות בסגר ופתיחה מחודשת בשלבים באזורים רבים יותר של המדינה, חלה עליה דרסטית של ממוצע החולים שאובחנו מדי יום. ישנם גורמי בריאות במדינה המשייכים את העלייה לפתיחת הכלכלה, ההפגנות ופתיחת הברים בפלורידה. קבוצת ברים בפלורידה הודיעה ללקוחות באופן עצמאי כי אזורי הישיבה בברים ייסגרו ללקוחות לאחר שעובדים אובחנו כחולים בווירוס. לעומתם במסעדת "אצל איציק" שומרים בקפדנות על כל כללי ההיגיינה הנדרשים. השבוע, לאחר העדרות של ארבעה חודשים, הגיעו, לראשונה, האמיצים מבין חברי "השמיים הם הגבול" וחידשו את המפגשם השבועיים המיתולוגיים, לחבורה הצטרפו קייסי דייגי ובן זוגה, אכלו, נהנו ונזהרו בשמירת הכללים.

 

דגעגד ()
חברי השמיים הם הגבול" במסעדת "אצל איציק"

 

בימים האחרונים פלורידה הייתה אחת מהמדינות שבהן נרשמו עליות שיא, של אלפי חולים חדשים שאובחנו ביממה. אולם המושל רון דסאנטיס דוחה את הטענות ואומר כי העליות נרשמות בגלל הרחבת מאמצי הבדיקה לצד התפרצות הווירוס באזורים חקלאיים, בתי כלא ובתי אבות. הממשל פלורידה ממשיך במדיניות פתיחת הכלכלה על פי התכנון.

 

דגעגד ()
קייסי דייגי ובן זוגה, במסעדת "אצל איציק"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עמית תירוש מארח בפרלמנט בוקה.
מומלצים