שתף קטע נבחר

מה ומי במיאמי

בעידן ה'קורונה', תחום הרצאות האודיו ויזואל (זום), הפך להיות נפוץ וחלק אינטגרלי בחיי התרבות והחינוך. אינספור ארגונים הפכו את הזום לכלי שימושי. חברי הפרלמנט הישראלים היטיבו להפוך את מפגשי הזום, לכלי שהחליף את המפגשים הקבוצתיים השבועיים, טרום הקורונה. פרלמנט בוקה אירח בשבוע שחלף את זהר ולוסקי, נציג ושליח החינוך של הקרן הקיימת לישראל Jewish National Fund בפלורידה. זהר, הביא להרצאתו ניחוח ארץ ישראלי-ציונישכללסיפורים וסרטונים מפעילותו הענפה והמגוונת ומעברו כסא"ל במיל', שירת בצה"ל במשך 25 שנים כמפקד יחידת חינוך וכקצין חינוך במערך החינוך הבכיר של הצבא, כולל פיקוד על המדרשות החינוכיות של צה"ל, ניהול מערך החינוך של היבשה ולפני כן קצין החינוך של פיקוד הצפון.

כמפקד וכקצין חינוך בכיר בצה”ל, הוא חינך תלמידי תיכון למצויינות שהפכו ללוחמים נועזים השומרים על קוד אתי גבוה. זוהר הוביל יוזמות רבות שהפכו למסורת בצה״ל, מסורת שהשתרשה, וכיום קשה לדמיין את הצבא בלעדיה.

 

זהר העביר את הרצאתו בנינוחות, כשהוא נוגע בחלק נכבד מפעילותו, כמוביל בתחום החינוך, בנושאים העוסקים בערכים, בזהות יהודית, ציונות, ישראליות ומנהיגות. הוא גייס את ניסיונו הרב, מקצועיותו וכישוריו בתחום פעילותו ב’תגלית’, ‘צבר,משלחות'עדים במדים', קורסים של 'נתיב' סיורי מורשת של חיילים בירושלים, סיורים מודרכים למורים מהתפוצות, תלמידים הבאים ללימודי סמסטר בישראל בבית הספר לתלמידי חו’’ל בהוד השרון על שם "אלכסנדר מוס" ופעילויות לחיבור לישראל בקמפוסים עם סטודנטים יהודים ושאינם יהודים, תנועות נוער, בתי ספר פדרציות ו JCC ברחבי פלורידה וארה"ב. זהר הנחה והוביל את תכנית 'גוונים' הראשונה בפלורידה של IAC.

 

זוהר השתחרר מהצבא לאחר עשרים וחמש שנות שירות בדרגת סגן-אלוף, אך מאז שהגיע לכהן בתפקידו במיאמי אחרי ששירת כראש חטיבת החינוך הבינלאומית של קק"ל JNF, הוא הפך ל’אלוף',אלוף יחסי הציבור, אלוף מארגני פעילויות ישראל לקהילה, אלוף המוציא תוכניות לפועל, הוא מקשר בין ארגונים יהודיים, עורך כנסים, מארגן את פעילות קק’’ל JNF בשטח, ובדמותו הוא מייצג את ארץ ישראל היפה. זהר היה בין יוזמי ומובילי תכנית המנהיגות החינוכית בארה"ב והתחלת קיום משלחות השתלמות של מורים מחו’’ל בישראל כדי לחזק את הקשר לישראל, יוזמה שזכתה להצלחה רבה והמשכיות. השנה בשל הנסיבות התקיימה משלחת וירטואלית בזום. לאחרונה כנציג קק"ל JNF זהר גם נוטל חלק בתוכנית הפעילות האסטרטגית להבטחת עתיד העם היהודי בתפוצות שמוביל משרד התפוצות עם המוסדות הלאומיים וארגונים יהודיים בתחומי החינוך היהודי-ציוני, פעילות בישראל, תיקון עולם, חדשנות וטכנולוגיה, הייעוד המשותף של העם היהודי ועוד. המטרה העיקרית היא תכנון אפיקי הקשר בין ישראל ובין הקהילות היהודיות בעולם והתאמת החזון הציוני למציאות החדשה.

 

זהר ולוסקי, מוסמך תואר שני במשפטים (LL.M) מאוניברסיטת בר-אילן וכן בוגר תואר ראשון במשפטים (LL.B) ממכללת 'שערי משפט', בוגר התכנית המשולבת של לימודי ארץ ישראל (A.B) באוניברסיטת בר אילן. מורה דרך מוסמך של משרד התיירות, ומוסמך גם כמדריך וראש משלחת לפולין מטעם מוסד 'יד ושם' ומשרד החינוך, הואבוגר המכללה לפיקוד ומטה (פו"מ) של צה"ל .במשך שנים רבות ערך והגיש את הפינה "ארבע על ארבע" בגלי צה"ל, פינה שבועית על מקומות בישראל.

 

 

 אחוות הלוחמים של שלושת החיילים הבודדים אשר שרתו בגולני, הביאה אותם לשותפות בעסק חדש במיאמי. הם כבר לא לבד, שלושת החיילים הבודדים אשר נפגשו במסגרת שירותם בגולני, הגיעו למיאמי. השלושה מנסים את מזלם יחדיו, סלומון מילפר בן 31 גדל בניו יורק, נסע לישראל התנדב כחייל בודד ושירת בגולני, שם פגש את החייל הבודד, עקיבא רוקלנד בן 24, כמוהם גם ניסן סיראוגנו בן 26, מגולני. בתום שירותם הצבאי, החליטו השלושה לשוב לארצות הברית, כדי לבנות חיים חדשים. סלומון, מורה בבית הספר היהודי על שם "פוזנק", ואילו עקיבא, לומד באוניברסיטת NYU. בצוק העיתים ועם פרוץ מגפת הקורונה, הם מנסים להתפרנס מעסק קטן אותו הם פתחו לאחרונה: איזי-גטס EasyGetts

 

השלושה משווקים חבילות עם מארזים, הכוללים מבחר גדול של שתייהו חטיפים כשרים, במחירים מוזלים במיוחד, באיכות גבוהה, והכל במחירים סבירים. בכניסה לאתר שלהם https://easygetts.com ובלחיצת כפתור, תוכלו לראות את המוצרים והמחירים שלהם, להוסיף לארגז את החטיפים, את המשקאות ומוצרי הבית האהובים עליכם והם יהיו בדרך לפנק אתכם ואת קרוביכם, מתוך למעלה ממאה מוצרים כשרים, בהתאם לטעמכם והם כבר ידאגו למשלוח באותו היום ובעלות של 2.95 דולר בלבד. סלומון: "אנו מוכרים קופסאות שאותן הלקוח ממלא בחטיפים ושתייה לפי בחירתו. חשוב לציין שהמחירים שלנו הם יותר נמוכים מהמחירים בחנויות ואתרי אינטרנט אחרים. ניתן להשתמש בקופסאות שלנו בכל מיני דרכים: גם מאוד יפה להביא אותן במתנה וגם אפשר להשתמש בהן באופן אישי. יש לנו יותר ממאה מוצרים כשרים. אנו עושים משלוחים ללא מגע. אנו מביאים את התיבה המותאמת אישית היישר לדלתכם, משלוח באותו היום".

לפרטים והזמנות: בטלפון: 305-842-1024 או באימייל: contact@easygetts.com

 

 

על רקע העלייה בתחלואת הקורונה ברחבי דרום פלורידה, ובאזור מיאמי בפרט, הודיע ראש מחוז דאד, קרלוס חימינז, כי הוחלט לסגור מחדש עסקים רבים, ביניהם מסעדות בעלות אזורי ישיבה סגורים, אולמות אירועים, חדרי כושר ועוד. המסעדות יוכלו לפעול באמצעות משלוחים וטייק אוויי. לעומת זאת, החופים נפתחו מחדש.הנהלים החדשים נכנסו לתוקף ביום רביעי ה-8 ביולי, וצפויים להישאר עד שניתן יהיה לקבוע כי פתיחת העסקים אינה פוגעת במאבק בקורונה. ביום שלישי, הכריז הממונה על החינוך בממשל פלורידה, כי נכון לשעה זו, יפתחו כל בתי הספר בחודש אוגוסט כמתוכנן.

 

"קול ששון וקול שמחה" – קול חתן וקול כלה"

חתונה בצל הקורונה.

חתונתם של בני הזוג, עו"ד אילן ניומן, בנם של רונית וד"ר דויד ניומן,עם בחירת לבו הפסיכולוגית נטלי שכטר (27), בתם של עדית וצביקה שכטר, הייתה אמורה להתקיים ברוב פאר והדר, באולם 'חוות רונית' המפואר, בהשתתפותכשמונה מאות מוזמנים מהארץ ומרחבי העולם.אולם מגפת הקורונה גרמה לביטולן או לדחייתן של חתונות רבות, ביניהן חתונתם של בני הזוג היפים.

 

כשמגפת הקורונה פרצה,היא תפסה את נטלי שכטר ובן עו"ד אילן ניומן, בשיא ההכנות לקראת חתונת החלומית שלהם.

המגפה טרפה להם את כל הקלפים והם נאלצו לשנות את כל התוכניות, להתאים את עצמם לרוח התקופה, ולערוך חתונה אינטימית ומצומצמת, על פי צו השעה, וההנחיות האוסרות על קיום אירועים גדולים. טקס החתונה של השניים נערך במיאמי, כשהמשפחה והחברים בישראל צופים אונליין במתרחש.

בני המשפחות, המאמינים כי אסור לדחות או לשנות מועד חתונה, התארגנו תוך שלושה שבועות והפיקו את חתונתם, שהתקיימה בתאריך המקורי. שלוש פעמים הם נדרשו לשנות את רשימת המוזמנים ואת מקום עריכת השמחה, לבסוף רק חמישים מוזמנים, עברו בדיקת קורונה (מערכה מיוחדת) ממרפאתו של ד"ר דויד ניומן – אבי החתן.על הקהל נמנו בני משפחה ומספר חברים קרובים ביותר, הגיעו ביום שלישי שחלף למלון "סאגמור" במיאמי ביץ',

שבבעלות משפחת הוריו של החתן,המקום לבש חג אוהל ענקעוטר בצורה מרהיבה ובו חופת פרחים וצמחים סחלבים לבנים, הוצבהלשפת הבריכה.את טקס הקידושין ערך הרב שי עמר, העומד בראש קהילת חב"ד גולדין ביץ'. את בני הזוג הוביל בשירה מרגשת החזן-פייטן עמרם אדר, את שבע הברכות קראו בזה אחר זה בני המשפחה, והחזן עמרם, התכבד בברכה השביעית כשהוא מרטיט בקולו את הלבבות.בלט בהעדרואדיד בן יוסף – סבו האהוב של החתן, שנאלץ להישאר בניו יורק, בשל מצב בריאותו, וצפה בשידור ישיר בטקס דרך המרשתת, כמו מאות אחרים שצפו בחתונה המיוחדת מרחבי העולם. מספר דקות לאחר שבירת הכוס, התפנו ההורים הנרגשים, והזוג הטרי, לשיחת וידאו נרגשת ומלאת דמעות עם אורחי הזום.

על אף החתונה האינטימית, לא ויתרה המשפחה על דקורציה מושלמת, תפריט עשיר מבית היוצר של 'פוד ארט' וריקודים לצלילי התקליטן 'אפי סמבה', עד השעות הקטנות של הלילה ברחבת ריקודים מקורה באוהל.

המדור שולח למשפחות ולזוג הטרי ברכת מזל טוב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים