הכירו את קליקטו
סטארטאפ השבוע שלנו הוא קליקטו, פלטפורמה מיוחדת ללמידה מרחוק. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו
הכירו את קליקטו, סטארטאפ צעיר שנולד בשיאו של משבר הקורונה ומסייע לעשרות ארגונים חינוכיים להתאים את עצמם לעולם הוירטואלי. עד כה, גייסה החברה כחצי מליון דולר.
תעודת זהות
מייסדים: דותן טמיר וארז רול
שנת הקמה: 2020
שנות עבודה בניו יורק: שנה, עם שני עובדים
איך נולד הרעיון?
״הרעיונות הכי טובים נוצרים מתוך צורך אמיתי ומיידי. כשהתחילה הקורונה, מחנות קיץ אמריקאיים נקלעו למצב בלתי אפשרי. הם נאלצו לפתוח מחנה וירטואלי, ללא הכלים הנדרשים להצלחה. קליקטו הציעה פלטפורמה שמאפשרת לילדים להצטרף למחנה אונליין בלינק אחד קסום, שמוליך אותם מפעילות לפעילות ומאפשרת לארגונים לנהל את התכנית החינוכית, הצוות, לוח הזמנים, ומתחמי הפעילות - ממש כפי שהיו רגילים מהעולם האמיתי״.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
״במשך שנים ניהלנו ויזמנו פעילות חינוכית ענפה, אבל תמיד יש תקרה מסוימת לאימפקאט החינוכי שארגון בודד יכול לעשות באזור הגיאוגרפי שלו. יום אחד בסוף חודש מרץ, נכנסנו לאחד החדרים הוירטואליים שהפעלנו, וראינו איך שהילדים מעורבים רגשית, ועוברים חוויה מעצימה - וכל זה און ליין. ברגע אחד היה לנו ברור שכמו שאנחנו הצלחנו, כל ארגון חינוכי בעולם יוכל להצליח עם התשתית הטכנולוגית המתאימה, ובחרנו להקים סטארט אפ שיאפשר לנו להשפיע לא רק בסביבה הקרובה אלינו, אלא בעולם כולו״.
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה צמיחה אמיתית?
״מכיוון שהתמקדנו בתחילת הדרך במחנות קיץ, בנינו במהירות מותג שהפך להיות מרכז הידע בתחום מחנות הקיץ הוירטואלים. התחלנו באירוע וובינר עם 700 נרשמים - מנהלי מחנות אמריקאיים, יצרנו שיתופי פעולה עם ארגונים ורשתות, והקמנו את הכנס הראשון למחנות וירטואליים. החל מהנקודה הזו הגיעו אלינו לקוחות שהתחילו לבנות את הארגון שלהם על הפלטפורמה. במהלך הקיץ השתתפו עשרות אלפי חניכים במחנות הוירטואלים שנוהלו על קליקטו - עם פעילויות יוגה, בישול, תאטרון, כמו גם פעילויות מותאמות לילדים עם צרכים מיוחדים״.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
״הלקוחות שלנו הם ארגונים אמריקאיים וחשוב לנו לסייע להם להצליח בפעילות האונליין שלהם. הצוות שלנו בניו יורק מספק תמיכה "מקרוב". כיום המוצר בתהליך הטמעה אצל מספר מארגנים חינוכיים של עיריית ניו יורק, והנוכחות שלנו בעיר תורמת להצלחה ולהרחבת הפעילות״.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
״כאשר יש לקוחות אמריקאיים מוסדיים, השוק מכתיב את הצורך בצוות מקומי שנותן ביטחון״.
אילו התאמות נאלצתם לעשות בעקבות הקורונה?
״הקורונה הכתיבה לנו קצב כל כך מהיר, והיום קשה להאמין שהצלחנו לייצר מוצר שלם ולהטמיע אותו אצל לקוחות כל כך מהר. בסוף אפריל התחיל הפיתוח של הפלטפורמה, וכבר בסוף מאי היו לנו לקוחות לגרסת הבטא. בתוך קצת יותר מחודש בנינו מוצר טכנולוגי מאפס, יצרנו מותג, כתבנו נהלי שירות והטמעה, בנינו שיתופי פעולה וקמפיינים. כנראה שבכל זמן אחר, בלי מגיפה עולמית ברקע, לא היינו מצליחים לעמוד באתגר המשוגע הזה״.
האם מחפשים עובדים?
כן, בתחום המכירות ושירות לקוחות. חפשו ב: https://clickto.live