פרטנר וסלקום יקצרו תור לחיילים קרביים
בחברות הסלולר נענו לבקשות של שתי אימהות, שבניהן כילו את חופשת סוף השבוע הקצרה שלהם בהמתנה בתור במרכזי שירות סלולריים. בסלקום, שוקלים את קיצור התור אולם הנייד של הקרביים יתוקן במקום והם לא יאלצו לחכות לו יומיים. בפרטנר החליטו שלוחמים יקודמו לקדמת התור
האם יוזמה מקומית של הורים מגוש דן תביא למהפכה במרכזי השירות עבור עשרות אלפי לוחמי צה"ל? טליה הרמן מגבעת שמואל וזהבה אלון מפתח תקוה, פעילות בפורום לשוויון בנטל הפועל נגד השתמטות משירות צבאי או לאומי, ואמהות ללוחמים בשירות סדיר, נקלעו לפני כשבועיים עם בניהן לחוויה מייגעת, בה התנסה כמעט כל לקוח של חברה סלולרית: המתנה ממושכת במרכז שירות. הרמן במרכז השירות של סלקום ואלון בזה של אורנג', שניהם בפתח תקוה.
אלא שעבור בניהן של השתיים, ששבו באותו בוקר שישי משבועיים מתישים של פעילות מבצעית לחופשה של שישבת, ההמתנה גזלה חלק לא מבוטל מהחופשה הקצרה שלהם. לאחר תיקון המכשיר, הרמן ואלון פנו בכתב למנכ"לי שתי החברות, בקריאה זהה: הרימו את הכפפה, אפשרו תור מקוצר ללוחמים.
מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, פנה בתשובה להרמן עוד באותו היום ואמר לה, "טליה היקרה, למיטב ידיעתי, הרעיון שלך כבר מיושם בסלקום. בכל מקרה, אני מכתב את אודה-יה כלפון, מנהלת מחלקת השירות, האמונה על הנושא, אשר תבדוק ותדאג לכך שיחזרו אליך בתשובות".
התשובה הסופית הגיעה כעבור מספר ימים. טליה הרמן מספרת: "מנהלת מחלקת השירות הודיעה לי שכיום מתקנים לחיילים את המכשיר במעבדה במקום, במקום שיחזירו להם את המכשיר אחרי יומיים, ולגבי הצעתי, היא תיבחן בחיוב".
בסלקום מסרו כי החברה מאפשרת לחיילים במדים שמציגים תעודת לוחם לבחור בין תיקון מכשיר במעבדה וקבלתו לאחר תוך 2 ימי עסקים עם שליח לבין קבלת מכשיר תקין קבוע במקום ללא צורך בתיקון.
לגבי ההמתנה במרכזי השירות, סלקום מאפשרת לחיילים במדים עם הצגת תעודת לוחם לקבל את זמן ההמתנה הקצר ביותר בכל ימות השבוע.
פרטנר: השירות נכנס לפעולה כבר בימים אלו
גם זהבה אלון קיבלה בשורה משלה, בשבוע שעבר, מפרטנר. לאחר שהודיעו לה בתחילה כי פנייתה נבחנת, כעבור מספר ימים, היא קיבלה מייל ממנהל אגף שירות ומכירות בחברה, אסף טיראן, ובו בשורה כי השירות, לפיו לוחמים שיגיעו במדים או עם תעודת לוחם יקודמו לקדמת התור, כבר נכנס לפעולה במרכזי השירות בימים אלו.
"לאור מחויבותנו הרבה לחיילי צה"ל, החליטה חברת פרטנר להעניק לחיילים במדים קדימות בתור במהלך ימי חמישי- מוצ"ש, וזאת בכל מרכזי השירות הפרושים ברחבי הארץ בכפוף להצגת תעודת לוחם", בישר טיראן.
גם בפלאפון נותנים שירות מהיר במעבדות וקיצורי תורים: רק ששם הם ניתנים לחיילי הסדיר בכללותם, כחלק משיתוף הפעולה המסחרי של פלאפון עם האגודה למען החייל.
יו"ר הפורום לשוויון בנטל, מירי בראון: "זהו צעד מבורך וחלוצי ואני מקווה שביתר החברות יאמצו את השירות הזה. לא ביקשנו הקלה בתור לחיילים על בסיס יומי, אלא רק לאלו שממש זקוקים לכך, ללוחמים שחוזרים לחופשות קצרות בסופי השבוע. שירות כזה הוא הרבה מעבר לעוד מבצע מסחרי לחיילים אלא אמירה תומכת לנוטלים בנטל".