הרכבת הקלה בת"א: פורסם מכרז לכריית מנהרות
המדינה, שנאלצה לקחת לידיה את הפרויקט, פירסמה ערב החג את מודעת המכרז בעיתונות הארצית, תוך הדגשה ששיטת הכרייה תהיה חפירה וכיסוי של המבנים. שיטה זו עלולה לגרום להסטת נתיבי תנועה מרכזיים בשל עבודת החפירה
המדינה לוקחת לידיים את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב: לאחר שביטלה את זכיונה של חברת MTS, הקבלנית והמפעילה המקורית של הפרויקט, בטענה לחוסר יכולת להשיג את המימון הדרוש, פירסמה המדינה בעצמה מכרז ראשון משמעותי במיזם.
חברת נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שאמונה מטעם המדינה על הפיקוח על עבודות הרכבת הקלה בתל אביב, פרסמה ערב חג סוכות (ד') מכרז ל"מתן שירותי קונסטרוקציה לשלושה פירי שילוח עבור מכונות כרייה עבור הקו האדום בתל אביב".
המודעה פורסמה בעיתונות הארצית במספר מקומות, תוך הדגשה ששיטת הכרייה תהיה חפירה וכיסוי (CUT AND COVER) של המבנים, צעד שעלול לגרום להסטת נתיבי תנועה בשל עבודת החפירה.
על פי המכרז שפורסם, מדובר בתכנון שלושה מבנים בהם יהיה אפשר להעביר את מכונות הכרייה (TBM-TUNNEL BORING MACHINE) בעזרתם יחצבו את החלק שיעבור תחת תל אביב, שאורכו כעשרה ק"מ.
בנ.ת.ע מדגישים שהם זקוקים לשלושה מתכנני קונסטרוקציה מסוג זה, שיהוו חלק מצוות תכנון שלם לו ניסיון קודם בהקמת מבנים מסוג זה, לרבות כאלו שיעמדו בלחצי משקל ומים.
מי אחראי לעיכובים?
המחלוקת מי יקים את הרכבת נמצא כיום בבוררות בין המדינה ל-MTS, כאשר לא מן הנמנע שהמדינה תתגלה כאחראית עיקרית לעיכובים, מה שיחייב אותה להפקיד את הליך ההקמה בידיה של MTS למרות הכל.
יצוין שבכל מקרה של הקמת הרכבת הקלה בתל אביב, בין אם הוא נעשה על ידי המדינה או על ידי הזכיינית המקורית, ייקח 66-84 חודשים, כך שהפרויקט לא יקום לפני 2017.