שתף קטע נבחר
 

מסתמן: מיום א' יסעו הרכבות באיטיות מכוונת

דווקא כאשר הרכבת מתמודדת עם אחד המשברים התפעוליים הקשים בתולדותיה, מחליטים העובדים למחות כנגד ניסיונות הפרטת מערך התחזוקה. האיום: מיום א' תרד מהירות רכבות הנוסעים ל-70 קמ"ש בלבד, ורכבות משא יאטו ל-30 קמ"ש. הנהלת הרכבת: "ידי העובדים אינן נקיות". בנוסף - הרכבת פותחת בכל זאת את הקו בין תל אביב להוד השרון

רכבת בהילוך ראשון? מקורות ברכבת ישראל אמרו אמש (ה') ל-ynet כי החל מיום א' הקרוב (9.1) מתכננים עובדים בחברה לנקוט עיצומים, העלולים לגרום שיבושים חמורים בתנועת רכבות. לדברי המקורות, נהגי קטר כבר קיבלו הנחיה להאט במכוון את נסיעת הרכבות ביום ראשון: רכבות נוסעים יוגבלו למהירות של 70 קמ"ש, רכבות משא ל-30 קמ"ש.

 

 

ברכבת ישראל אישרו כי העובדים מאיימים בשיבוש פעולת הרכבת ואמרו ל-ynet: "הנהלת הרכבת נחושה לממש את הרפורמות הנוגעות לייעול מערך התחזוקה של הרכבות, במטרה לעמוד בסטנדרטים בינלאומיים. בחירת העיתוי הנוכחי, כאשר חלק ממערך הקרונות מושבת עקב בדיקת אירוע השריפה ליד יקום, מוכיחה שוב כי ידיהם של נציגי העובדים אינן נקיות, וכי כל מטרתם היא ליצור לחץ על הציבור על-ידי פגיעה בו. נעשה הכל על-מנת למנוע בדרכים חוקיות מהלך דורסני זה".

 

רק זה היה חסר לנו

אם יתממש האיום ויהפוך למציאות ביום ראשון העמוס ממילא, צפויים שיבושים חמורים בלוחות הזמנים. יש להזכיר כי מזה כשבוע מתפקדת הרכבת ללא 45% מסך הרכבות היומיות, לאחר שכל מערך הקרונועים הושבת בעקבות שריפת הקרונות ליד יקום. כתוצאה מכך נסגרו תחנות, וקווים בוטלו. בנוסף עוסקת הרכבת בחידוש עבודות התשתית הנרחבות, פעולה שמבטלת אף היא קווים חיוניים.

 

מקורות ברכבת מציינים כי הסיבה לעיצומים היא כוונת החברה להפריט חלק מעבודות התחזוקה, כחלק ממכרז לרכישת קרונות חדשים. יש לציין כי כבר בעבר איימה יו"ר הוועד, גילה אדרעי, לפתוח בעיצומים אם תמשיך הנהלת החברה לקדם את העברת פעילות התחזוקה לידי חברה פרטית.

 

מקור בכיר אומר כי ההחלטה לפתוח בעיצומים דווקא בעת בה הרכבת ממילא סובלת מבעיות תפעול קשות, צפויה לגרום נזק לעובדים עצמם. "זו חבלה בעבודת החברה, במיוחד בימים אלה בהם ציבור הנוסעים ממילא סובל מבעיות חמורות", מסביר המקור.

 

"הנוסעים הם שנותנים לנו את הלחם, ולפגוע דווקא בהם זה רק יגרום לנו נזק. אם הוועד רוצה להשיג תוצאות, צריך לקחת את כל עובדי החברה להפגין מול משרד האוצר, אבל אסור לפגוע בנוסעים. זה ישניא אותנו עליהם, וממילא אנחנו נתפסים כרעים בסיפור הזה".

 

קו נפתח, אחר נסגר

ביום א' אמורים נוסעי הרכבת גם לגלות כי הקו בין הוד השרון לתל אביב מרכז (סבידור), אשר היה בין הקווים שבוטלו לאחר השריפה ביקום, חוזר לפעילות זמנית לפי לוח הזמנים המוכר, החל בשבת הקרובה (8.1) ועד יום ו', ה-21.2.

 

ברכבת מסבירים כי ניתן להחזיר את הקו לפעילות עקב הפסקת תנועת הרכבות בקו תל אביב-באר שבע לצורך עבודות תשתית, עליהן דיווחנו בעבר.

 

עם חידוש הפעלת קו הוד השרון-תל אביב יפתחו התחנות הבאות לאורך הקו:
  • הוד השרון (סוקולוב)
  • כפר סבר (נורדאו)
  • ראש העין (צפון)
  • פתח תקווה (סגולה)
  • פתח תקווה (קרית אריה)
  • בני ברק

 

בנוסף מבהירים ברכבת כי בתקופה הקרובה יתכנו שינויים קלים נוספים בקווים וזמנים, וממליצים להתעדכן באתר הרכבת.


פורסם לראשונה 06/01/2011 20:45

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עוד יותר לאט
צילום: הרצל יוסף
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים