הנהג פיספס תחנה - אגד נקנסה ב-30 אלף ש'
אישה שהמתינה לאוטובוס האחרון עם ילדיה, כדי להגיע מירושלים לביתה שבצפון הארץ, טענה שהאוטובוס לא עצר בתחנה. בית המשפט קנס את הנהג באלף ש', את החברה ב-30 אלף ש', וגם חייב אותה לפצות את הנוסעת ב-3,000 ש' נוספים
במוצאי שבת ב-22:30 המתינה נוסעת עם ארבעה מילדיה לאוטובוס מספר 952, שנוסע מירושלים למגדל העמק, כדי להגיע לביתה, אחרי שבסוף השבוע, בילתה עם ילדיה בירושלים.
לטענתה, בסביבות 22:50, הבחינה באוטובוס נוסע בנתיב הנסיעה השמאלי, כשהוא עוקף בתוך כך שני אוטובוסים אחרים שעמדו בתחנה, וממשיך בנסיעה מבלי לעצור בתחנה. הנוסעת התקשרה לאגד, אך שם נאמר לה כי אין מה לעשות, ומאחר שהיה זה האוטובוס האחרון לאותו יום בקו 952, נאלצו היא וילדיה ללון אצל קרובי משפחה.
אגד טענה כי הנוסעת טעתה פעמיים בכך שלא ראתה כי האוטובוס הנכון עצר בתחנה וסברה בטעות כי אוטובוס אחר שלא עצר, היה האוטובוס לו חיכתה. עוד טענה, כי בכל מקרה לא מדובר ברשלנות חמורה.
אי עצירה בתחנה - זלזול בציבור
שופט בית-המשפט לתעבורה אברהם טננבוים הרשיע את אגד בעבירות המיוחסות לה בגין המקרה, אחרי שהעדיף את גרסת הנוסעת על פני זו של אגד.
השופט דחה את טענות אגד כי הנוסעת טעתה ביחס לקו שלא עצר, לאחר שקבע כי לא סביר שטעתה פעמיים, וודאי שלא בנסיבות המקרה, בהן היא וילדיה (ששלושה מהם גדולים), עמדו ממתינים ודרוכים לאוטובוס, וקבע כי העובדה שמדובר באוטובוס האחרון לאותו יום, מטילה על הנהג חובה לבדוק היטב כי אין בתחנה נוסעים הממתינים לו.
השופט ציין, כי תנאי לעידוד הציבור לעבור לנסיעה בתחבורה ציבורית הינו יעילותה, ומכאן חשיבות ההקפדה על תנאי הרישיון.
"החלטה של נהג שלא לעצור בתחנת עצירה של קו השירות, יש בה משום פגיעה חמורה וזילזול בציבור הנוסעים ובזמנם, וזאת אין לקבל" כתב השופט. במקרה הנדון, כך נפסק, נגרמה לנוסעת עגמת נפש רבה, שכן בעקבות האירוע נאלצו היא וילדיה לשהות לילה נוסף בבית קרוביהם, ולהגיע רק למחרת באמצע היום לביתם, על כל הטרחה והתקלות הכרוכות בכך.
הוא קבע כי מן הראוי להטיל על אגד עונש כבד ומרתיע, ולפיכך אגד נקנסה ב-30 אלף שקל, הנהג עצמו נקנס ב-1,000 שקל, ובנוסף חויבה אגד לפצות את הנוסעת ב 3,000 שקל.
לעיון בפסק הדין
אתר המשפט הישראלי פסק דין