מוכר בפוקס לאמא: "תניקי בחוץ"
מוכר ברשת פוקס בייבי גער באם מניקה ששוטטה בחנות: "תגידי את יכולה להניק בחוץ? לא נעים לי לראות את זה". האם: "יצאתי מהחנות בזעם, הרי לא ראו לי כלום". פוקס: "המוכרן היה נבוך ממראה הלקוחה, אך פנייתו היתה בניגוד לנהלים"
מוכר ברשת האופנה פוקס (FOX) החליט לבקש מקונה לצאת מחנות הרשת בגן העיר בת"א, משום שהמראה של הנקת בתה התינוקת לא נעם לעיניו. הנקה בפומבי זו סוגייה שנויה במחלוקת , אך האם הולם שמוכרים ברשת שמשרתת גם אימהות (במחלקת פוקס בייבי), אומרים להן שהם מעדיפים שלא לשרתן כשהן מניקות?
מגה תייבא חיתולי האגיס ותמכור אותם ב-50 ש' >>
"בכלל לא הייתי חשופה כשהינקתי בחנות את התינוקת שלי, בת השנה ושמונה", סיפרה האם ל-ynet. "את ראשה של ביתי הסתיר כיסוי מיוחד, והיא היתה ישובה במנשא בטן-לבטן כשינקה, כך שלא רואים הרבה, זה די מסווה. מה גם שיש לי חזה קטן. זה לא שהוצאתי אבטיח והתחלתי להיאבק עם הסתרת הפיטמה".
האם הגיעה לחנות פוקס בייבי בגן העיר בצהרי יום ו', 22 ביוני. "הסתובבתי לי במחלקת התינוקות עם ביתי. כשהיא
החלה להיות קצת חסרת מנוחה, התחלתי להניק אותה במנשא, תוך כדי השיטוטים בין המדפים כמו שאני נוהגת לעשות בדרך כלל. בעבר, זה לא הפריע לאיש. " אחרי כמה דקות שהסתובבתי שם, תוך כדי הנקה אקראית, מוכר צעיר פנה אלי בלי שאפנה אליו קודם, וביקש ממני בזו הלשון לצאת החוצה: 'תגידי את יכולה להניק בחוץ? לא נעים לי לראות את זה'."כמובן שבזה הרגע הסתיימו יחסי עם החנות. לא קניתי את החולצה שרציתי לקנות, יצאתי נזעמת, ומיד העלתי פוסט זועם בפורום האמהות שאני חברה בו בפייסבוק (מאמאזון) בו קראתי לחרם צרכני על החנות. בפורום מיד הבינו למי אני מתכוונת. מסתבר שהוא מוכר באנטגוניזם שלו".
"בשירות הלקוחות אפילו לא קראו את הפנייה"
האם יצרה קשר עם שירות הלקוחות דרך אתר פוקס. "חזרו אלי רק אחרי 5 ימים. התקשרה בחורה ואמרה: 'פנית אלינו', עניתי: 'כן', והיא אמרה: 'כן, אני מחכה'. אמרתי לה 'למה את מחכה'? אז היא אמרה: 'בואי נקרא ביחד', כזה חוסר מקצועיות, היא אפילו לא קראה את הפנייה. אמרתי לה שלום, לא צריך ותודה. האם ככה מתייחסים ללקוחות בפוקס? האם ככה מתייחסים לאימהות בפוקס"?
אחרי פניית ynet, האם קיבלה שיחת התנצלות מפוקס. "אמרו לי שזו לא מדיניות הרשת והעניין מטופל", היא מספרת. "אמרתי לנציג שהתקשר שאני לא הראשונה בפורום האימהות שפרסמה תלונה כזאת, ישנן אימהות אחרות שהתלוננו על המוכר. הוא התנצל מאוד גם על התפקוד של שירות הלקוחות, ואמר שישנה הוראה לקרוא את תוכן הפנייה לפני שמתקשרים ללקוחות. לסיום הוא אמר שישלחו לי פיצוי. אבל פיצוי לא היה המטרה שלי כאן".
מפוקס נמסר בתגובה: "תחקרנו את הנושא מול החנות ומול שירות לקוחות ואנו עדיין בבדיקה מול הגורמים הרלבנטיים. אכן, מוכרן החנות היה נבוך ממראה הלקוחה המניקה וביקש ממנה לעשות זאת בצד. לטענתו, פנה אליה בנימוס.
"בלי שום קשר, פנייתו הייתה בניגוד לנהלי החברה, והנ"ל הובהר לו ולצוות החנות בצורה ברורה. שירות לקוחות יצר קשר עם הלקוחה לאחר פנייתה למוקד מספר פעמים, ובפעם השלישית הלקוחה אמרה 'אין לי כוח, זה בסדר כבר'.
"כרשת המונה עשרות סניפים של FOX BABY ברור לנו כי בקרב קהל לקוחותינו מצויות נשים מניקות, אותן אנו מעריכים ומכבדים. צר לנו על המקרה, תודעת השירות ב FOX חשובה לנו מאוד ואנו נמשיך לשים דגש על מתן שירות הולם".