מנתקים יחסים? ב"טורקיש" מוכרים כרטיסים
"אין שום בעיה, אנחנו מקבלים הזמנות", אמרו ל-ynet בסניף המקומי של חברת התעופה הלאומית של טורקיה, חרף הכרזתו הדרמטית של ראש הממשלה ארדואן בדבר ניתוק קשרי המסחר. מי שיבטל את הכרטיס שהזמין צפוי לספוג נזק כספי כבד
משבר ישראל-טורקי - כותרות אחרונות ב-ynet:
- ממשלת טורקיה: החרם לא יחול על עסקים פרטיים
"אין שום בעיה, מקבלים הזמנות, גם דרך סוכני הנסיעות ובמרכז ההזמנות שלנו", אמר בשיחה עם ynet גורם בנציגות החברה בת"א.
"הטיסות שלנו יצאו מלאות כרגיל, והכרטיסים נמכרים כרגיל", אמרה בשיחה עם ynet נציגה במחלקת ההזמנות. לדבריה, לא התקבלה כל הנחיה אחרת מהנהלת החברה ומי שמבקשים לבטל כרטיסים מחויבים לתנאי העסקאות שביצעו, ולדמי הביטול הנגזרים מהן. היא סיפרה כי מאז הבוקר יש עומס חריג של לקוחות שפונים למוקד ההזמנות ומבררים אודות אפשרות לביטול הכרטיסים שרכשו.
הלכה החופשה, הלך הכסף
עם זאת, יש מי שעלולים לוותר על טיסות שהזמינו ב"טורקיש", למרות האובדן הכספי הכבד הכרוך בכך. כך למשל אוהד, תושב הרצליה בן 29, שרכש כרטיסי טיסה לתאילנד עם נחיתת ביניים באיסטנבול לשבוע הבא. תנאי העיסקה לא מאפשרים לו לבטל כעת את שני הכרטיסים שהזמין – בעלות של 2,500 דולרים. "חסכתי שקל לשקל לדבר הזה", אמר בשיחה עם ynet.
אוהד סיפר כי הוא מתכוון לוותר על הטיסה עם זוגתו ב"טורקיש", מחשש שהחרפה נוספת ביחסים עם טורקיה תשאיר אותו תקוע בתום החופשה בתאילנד. "אם אני אטוס – אני לא יודע איך אחזור", אמר וציין כי לא קיבל מענה לשאלה בנושא כאשר שוחח בצהריים עם מוקד ההזמנות של החברה הטורקית.
סוכני הנסיעות: תנו הקלות בדמי הביטול
בינתיים סוכני הנסיעות מנסים להתייצב לצד הנוסעים ומבקשים מ"טורקיש" להתגמש בסוגיית דמי הביטול. יו"ר התאחדות הסוכנים, יוסי פתאל, הזכיר במכתב ששלח לחברת התעופה כי בסבב המתיחות הקודם, ביוני 2010, החברה הפגינה התחשבות באשר לחיובים בדמי הביטול.
"אנו מקווים שתנקטו באותה התחשבות בעניין זה, מתוך רגישות ומתוך הבנה כי הדרך שבה תנקטו תשפיע על ישראלים רבים לטוס בחברתכם בעתיד, כאשר האווירה הפוליטית תתבהר וישוב הרצון הטוב בין ישראלים וטורקים", כתב פתאל.
דני צימט, דובר משרד התרבות והתיירות הטורקי בישראל, אמר ל-ynet כי הכרזתו של ארדואן הבוקר היא למעשה
חזרה על דברים שהשמיע שר החוץ הטורקי בסוף השבוע, וכי "אין פה רמז לפגיעה בסקטורים הפרטיים".לצד זאת, הודה צימט כי "כל המכות שהיו במערכת היחסים משפיעות באופן דרמטי על התיירות, וסיטונאי תיירות גדולים בארץ מביעים פסימיות לגבי עתיד התיירות הישראלית בטורקיה".
יום לאחר התקרית שבה הושפלו נוסעים ישראלים בשדה התעופה באיסטנבול העריך צימט כי ארועים שכאלה לא יחזרו שנית, וציין כי היחס לנוסעים כבר היה שונה בכמה טיסות שנחתו בעיר הבוקר.