שתף קטע נבחר

 

השופטת לרכבת: על מיקור חוץ צריך לנהל מו"מ

נשיאת בית הדין הארצי לעבודה ביקרה את כוונת הנהלת הרכבת להפריט שירותים ללא מו"מ עם העובדים והציעה מתווה לפיתרון, שבמסגרתו יתחייבו העובדים שלא לשבות בחודש הקרוב

אחרי ששיבשו בשבוע האחרון את חייהם של עשרות אלפי נוסעים, מסתמן פיתרון למשבר ברכבת ישראל. נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד, הציעה אמש (יום ה') לצדדים מתווה לפיו הם ימשיכו במשא ומתן עד 23 באוקטובר, במהלכו העובדים מתחייבים שלא לשבות, והמדינה והנהלת הרכבת לא יחתמו על חוזה ההתקשרות עם החברה הקנדית. הצדדים יצאו להתייעצות וטרם השיבו להצעה.

 

השיבושים ברכבת - כותרות אחרונות:

 

בשבוע האחרון פתחו עובדי הרכבת בעיצומים במחאה על כוונת משרד האוצר והנהלת הרכבת להפקיד את הטיפול בקרונות החדשים בידי חברת "בומברדיה" מקנדה. לטענתם, מדובר בתחילתו של תהליך הפרטה של הרכבת, והם נאבקים בכך בגיבוי ההסתדרות.

 

בדיון שנערך בערעור על צו המניעה שהגישו עובדי הרכבת וההסתדרות אמרה השופטת ארד, כי "על המדינה ועל הרכבת לנהל משא ומתן עם העובדים על הוצאת העבודה בקווי התחזוקה לעובדי קבלן במסגרת ההתקשרות עם חברת בומבורדיה. מיקור חוץ הוא פעולה שצריך לנהל עליה משא ומתן עם העובדים".

 

במסגרת העיצומים נקטו העובדים במספר פעולות בשבוע האחרון כדי להציג את כוחם. בתחילת השבוע הם שיבשו את פתיחת הקו החדש לראשון לציון, למרות צו המניעה שהוציא בית הדין לעבודה. בתגובה הושעו 9 עובדים ברכבת שמנעו את פתיחת הקו. בתגובה,

נהגי קטר הגישו אישורי מחלה ולא הגיעו לעבודה.

 

השופטת ארד בחרה שלא לכלול במתווה הפיתרון שהציעה את נושא השעיית העובדים, והשאירה את העניין לפתחה של הנהלת הרכבת, למגינת לבם של ועד עובדי הרכבת.

 

השיבושים החלו ביום חמישי שעבר וכללו נסיעה איטית, ביטול רכבות, עיכובים ואיחורים. באחת הרכבות התעלפה אשה בהריון, ונוסעים רבים התייאשו, ירדו מהרכבות והחלו ללכת על הפסים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרכבת תצא או לא?
צילום: אמיר לוי
צריך לנהל מו"מ. השופטת נילי ארד
צילום: באדיבות אתר הרשות השופטת
מומלצים