מבחן לנורקו, אופני שטח מקצועיים וזולים
כמו במכוניות המיני שהפכו ללהיט, כך גם באופניים: לקחנו למבחן אופני נורקו שמבטיחים איכות גבוהה עם תג-מחיר נמוך יחסית. האם הם עומדים בציפיות?
סנוב של אופניים, את נורקו כבר הכרת? לא רבים מכירים את השם, אך נורקו היא יצרנית אופניים קנדית ותיקה ומכובדת, אשר הוקמה ב-1964 ומייצרת יותר מ-150 דגמים. אצלנו משווק המותג זמן קצר יחסית, כאשר רק לאחרונה עבר הייבוא לחברת מצמן את מירוץ. והנה גם אנחנו רוכבים על אחד - צ'ארג'ר 9.2 אם לדייק, זוג המהווה מעין גרסת הביניים במשפחת הדגמים, ונהנה מתג-מחיר זול יחסית לאופני שטח בעלי יומרה - 3,500 שקל.
הגדרת היצרנית מציבה את ה-9.2 בעולם אופני שבילים וקרוס-קאנטרי (XC), אופניים מהזן שמיועד לכסות מרחקים ארוכים על-פני שטח נוח וקל יחסית למעבר. וכמובן שלא היה חכם מצדי לעבור את הקילומטרים הראשונים איתם דווקא בשביל הצר היורד את הר מירון. היו לי אמנם תכניות לרכיבה בהתאם להגדרות היצרנית, אבל חשבתי שעם גיאומטריית היגוי חדה יחסית וחישוקי "29, לא אתקשה יותר מדי.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
לא קל
קצת טעיתי. הרמה ראשונה למנשא האופניים של המכונית חשף מיד נקודת תורפה. 14 ק"ג לאופני זנב קשיח עם שלדת אלומיניום זה לא מעט, ואת המשקל הזה ארגיש במהלך רכיבת XC מתמשכת לאורך כל היום. האבזור בסיסי למדי, ורובו ממותג נורקו (Norco). כך תמצאו מושב של FSA, ומאותו ספק גם את זרועות ההנעה (קראנק). העברת הכוח נסמכת על רכיבי שימאנו מסדרת אליביו הבסיסית.
לתמסורת 27 הילוכים, ביניהם תוכלו לדלג עם שיפטרים פלסטיים ממשפחת אליביו. העברת הילוכים מבוצעת על-ידי מעביר קדמי מסוג שימאנו אסרה (Acera), ואחורי אליביו. המעצורים ההידראוליים מגיעים אף הם משימאנו. למזלג הקדמי מהלך של 100 מ"מ, והוא מתוצרת רוק שוק. על רגל אחת שלו תמצאו ברז נעילה, על השנייה ברז לכיוון עומס ראשוני.
שטח פתוח
הצ'ארג'ר הקשוחים ספגו וזללו את השביל המסולע ברעבתנות. אשקר אם לא אומר שהיו קטעים שקיללתי את המחסור במתלה אחורי. ובכל זאת, הגעתי למוצא השביל עם חיוך רחב על הפנים, ורעב מחודש לזלול עוד הרבה קילומטרים.
אך אין ספק כי שבילים פתוחים הם האיזור המועדף על הצ'ארג'ר, וכאן הם יכולים להביא לידי ביטוי את המהירות שניתן להפיק מ-"29 ושלדה חביבה. למרות שרכיבי העברת הכוח הצנועים יחסית אינם מהזן שמושך מבטי קנאה בשבילים, הם התגלו כיעילים למדי ועשו עבודה יפה רוב הזמן. בין אם על שביל רטוב-בוצי במירון, ובין אם על חול בפרדסי השרון.
הבלמים הפגינו פעולה חלשה בתחילה, אולם ככל שנקפו הקילומטרים ורפידות הבלם התאימו עצמן לדיסקים, התחזקה עוצמתם והפכה טובה מאד. שילוב של מהירות ובלמים חזקים תמיד עובד נהדר, ומצאתי עצמי נהנה מאד מהיכולת הזו בשבילים רחבים. אגב, לא רק הבלמים נדרשו להרצה: גם המזלג דרש שחרור קל. אין לו את האיכויות של בולם משובח, אבל מצד שני הוא זול וקל יחסית. פעולתו מניחה את הדעת ויש לו תרומה לא מבוטלת לנוחות ובטיחות.
לתמסורת "חורים" ביחסי ההעברה בתחום הביניים, וזה מציק בשיפועים מסוימים. המעבירים, שפועלים נהדר רוב הזמן, יתקשו להתמודד עם העברה תחת עומס, או העברות מהירות של כמה הילוכים בו-זמנית.
ראי המחיר
לפני כמה חודשים בחנתי מכונית מיני זולה, מאלו שעולות 60 אלף שקל. ובכל פעם שצצה טענה, היא מיד צוננה בתג המחיר המתנפנף לנגד העיניים. וכמו אותה מיני, גם נורקו צ'ארג'ר עושים את הכל בסדר, ואף יותר מכך.
אז טענות לגבי משקל עודף, רמת אבזור בסיסית או חיכוך פנימי במזלג - כל אלו נמחקות מול תג-מחיר של 3,500 שקל. עבור אופניים שיאפשרו לכם חוויית רכיבת שטח כמו אופני הרים יקרים בהרבה, מדובר לטעמי בלא פחות ממציאה.
- הכתבה באדיבות אתר שטח