טויוטה GT86 בישראל: החל מ-230 אלף שקל
טויוטה GT86, המכונית הספורטיבית החדשה מיפן, מגיעה אלינו ברמת הגימור גבוהה יחסית, ועם תג מחיר עסיסי: 230 אלף שקל לגרסה ידנית, עשרת אלפים נוספים לאוטומטית
טויוטה GT86 - הסתיימה ההמתנה. חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, הודיעה הבוקר (ה') רשמית על השקת ה-GT86 בישראל. מכונית הספורט הקומפקטית הושקה השנה ברחבי העולם, ומגיעה כעת גם אלינו. מחירה יתחיל ב-230 אלף שקל לגרסה הידנית, וב-240 אלף שקל לגרסה האוטומטית.
ה-GT86 תתחרה בישראל, כמו בעולם, ברנו מגאן ספורט, פולקסווגן שירוקו, פיז'ו RCZ ודומותיהן. זוהי מכונית ספורט ראשונה של היצרנית עם הנעה אחורית מאז ה-MR2.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
שתי הגרסאות יוצעו עם מפרט טכני ואבזור דומים. המנוע הוא יחידת בוקסר עם ארבעה צילינדרים, נפח של 2.0 ליטר והספק מרבי של 200 כ"ס ב-7,000 סל"ד. למנוע מומנט של 21 קג"מ ב-6,400 סל"ד, והוא מניע את הגלגלים האחוריים באמצעות תיבות שישה הילוכים - ידנית או אוטומטית.
ה-GT86, ששוקלת בין 1,240 ל-1,298 ק"ג בהתאם לגרסה, מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.6 שניות (8.2 בגרסה האוטומטית) ולמהירות מרבית של 226 קמ"ש (210).
מעניין לציין כי תצרוכת הדלק הרשמית של הדגם האוטומטי תהיה עדיפה משמעותית לעומת הדגם הידני. 14.1 קמ"ל בממוצע לעומת 12.8. בהתאם דרגת המיסוי הירוק (לפיה נקבע שיעור המס שמשולם בעבור הרכב) עם תיבה אוטומטית נמוכה יותר - 5 לעומת 9.
ה-GT86 היא מכונית קטנה יחסית המקבילה בגודלה לגרסאות קופה והאצ'בק ספורטיביות של משפחתיות קומפקטיות - אורכה עומד על 424 ס"מ, רוחבה על 177.5 ס"מ, גובהה על 142.5 ובסיס הגלגלים צנוע - 257 ס"מ בלבד.
ה-GT86 תוצע בישראל עם מפרט אבזור עשיר למדי: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, חיבור USB ובלוטות', חיישני אורות, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת ושבע כריות אוויר. הגרסה האוטומטית מוסיפה גם העברת הילוכים מההגה.
ראשונה משתיים
עם הודעתה היום, יוניון מוטורס מקדימה את מתחרתה, יבואנית סובארו חברת יפנאוטו, בהשקת הספורטיבית החדשה. ה-GT86 היא אחות תאומה זהה כמעט של סובארו BRZ, שתגיע אף היא לישראל בקרוב. בחברת יפנאוטו מסרבים בינתיים לנקוב בתג המחיר של גרסת סובארו, שמיוצרת באותו מפעל עם אותו מנוע, אותן תיבות הילוכים ועיצוב, מידות ואבזור דומים.