שתף קטע נבחר
 

פיז'ו מציעה 508 סדאן בתצורה היברידית

אחרי גרסת הדמוי-שטח (RXH), גם ה-508 סדאן הרגילה מוצעת עם מערכת הנעת כלאיים שמשלבת דיזל וחשמל. שיווק בישראל? לא סביר

פיז'ו מרחיבה את היצע מכוניות הכלאיים שלה, ומוסיפה גרסה חסכונית גם ל-508 סדאן. המשפחתית הגדולה, שהוצגה לראשונה בתערוכת פריז 2010, זוכה כאן למנוע דיזל ומנוע חשמלי, בשילוב שייצור מעין הנעה כפולה ואמור להיות חסכוני במיוחד בדלק.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

 

ה-508 הייבריד4 תהיה דומה מכנית ל-508RXH, גרסת דמוי-שטח עם הנעת כלאיים שפיז'ו השיקה אשתקד, עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, שמייצר 163 כ"ס ו-30.6 קג"מ. יחידה זו מניעה את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים רובוטית עם מצמד בודד. מנוע חשמלי שמניע את הגלגלים האחוריים מצטרף אליו, ומספק 37 כ"ס ו-20.4 קג"מ. ביחד הם מאיצים את ה-508 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.6 שניות, לעומת 9.2 בגרסת דיזל רגילה. המהירות המרבית דווקא נמוכה יותר - 210 קמ"ש לעומת 225.

 

התועלת העיקרית, כצפוי, מגיעה בדמות נתוני תצרוכת הדלק הרשמיים: פיז'ו מצהירה על 27.8 קמ"ל בממוצע לגרסת הכלאיים, לעומת 17.5 בדגם דיזל רגיל. תצרוכת הדלק הזו אמורה להעניק טווח נסיעה של 2,000 ק"מ בין תדלוקים.

 

מבחינת עיצוב ומידות, פיז'ו שמרה על מינימום שינויים. זיהוי הייבריד4 יבוצע בעיקר תודות לתגים מתאימים על המרכב, בעוד שהממדים החיצוניים לא השתנו: אורך של 479 ס"מ, רוחב של 185 ס"מ, גובה של 146 ס"מ ובסיס גלגלים שעומד על 282 ס"מ. ההייבריד4 כבדה מהגרסה הרגילה ב-60 ק"ג (1,660 לעומת 1,600), ותא המטען שלה קטן משמעותית - 355 ליטר לעומת 515 ב-508 רגילה.

 

שיווק ה-508 הייבריד4 יחל באירופה בימים הקרובים, שם פליטת פחמן דו-חמצני של 95 גרם בממוצע בלבד, צפויה להעניק לה הטבות מס שונות ופטור מאגרת גודש בכניסה לערים שונות, למשל. בישראל זה לא ממש יעזור לה - שכן תחת מדיניות המיסוי הירוק, היא אינה זכאית להטבת המס הניתנת למכוניות כלאיים, מכיוון שהיא מצוידת במנוע דיזל. פירוש הדבר כי היא תהיה יקרה מדי מכדי לשווקה בישראל, ועל כן הסיכוי לראותה אצלנו קלוש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים