שתף קטע נבחר
 

חזרה לעידן החרם? צרפת רוצה סנקציות נגד יונדאי

האיחוד האירופי ידון בבקשת צרפת, המתמודדת עם תעשיית רכב מקומית על סף קריסה, להטלת סנקציות כנגד יצרניות רכב דרום-קוריאניות שמכירותיהן באירופה זינקו

מה עושים כדי לבלום ירידה במכירות? מבקשים להגביל את צעדי המתחרים. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי צרפת מבקשת מהאיחוד האירופי לשקול הטלת סנקציות מסחריות על מכוניות דרום-קוריאניות, המיובאות ליבשת הקלאסית. סנקציות כאלו הונהגו בעבר, אך בוטלו זה מכבר. בעקבות השוואת התנאים זינקו באירופה מכירות יונדאי וקיה, בזמן שהתעשייה המקומית סובלת מירידות חדות.

 

  • למדור האופניים החדש של ynet

 

המשבר באירופה, הפרקים הקודמים

 

צרפת רוצה סנקציות נגד יונדאי וקיה (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
צרפת רוצה סנקציות נגד יונדאי וקיה(צילום: רונן טופלברג)

 

לפי הדיווח, האיחוד האירופי דן בבקשה שהגישה ממשלת צרפת, לפיה תחוייב דרום-קוריאה להתריע מראש על משלוחי רכב לאיחוד האירופי - צעד הנחשב כראשוני בדרך להחזרת המכס על מוצרים שמיובאים מקוריאה. מכירות הרכב ממדינת המזרח זינקו בשנה האחרונה ב-24%, בזמן שיצרניות הרכב האירופיות - בראשן פיז'ו-סיטרואן, רנו ופיאט - סובלות מירידות והפסדים. ירידות אלו מובילות לצעדי התייעלות כואבים, דוגמת אלו שביצע קונצרן פיז'ו - סגירת מפעל בצרפת ופיטוריהם של כ-18 אלף עובדים.

 

"האיחוד האירופי מאשר שהוגשה בקשה מהרשויות הצרפתיות... לאמצעי מעקב על ייבוא רכב מדרום-קוריאה", כך מוסר דובר גוף הסחר של איחוד, ג'ון קלנסי. "הנציבות בוחנת בדקדקנות את הבקשה". אם תאושר, הרשויות באירופה יוכלו לדעת מבעוד מועד על משלוחים הצפויים לצאת מדרום-קוריאה ליבשת, מה תכולתם המדויקת, ולהיערך בהתאם.

 

כדאי להזכיר כי הבקשה הוגשה זמן קצר לאחר שהממשלה הצרפתית, בראשות המפלגה הסוציאליסטית, אישרה תוכנית סיוע לתעשייה המקומית. במסגרתה, יצרניות שיציעו מכוניות ידידותיות לסביבה - דגמים חשמליים או היברידיים - יקבלו הטבות שונות. תוכנית זו תסייע לפיז'ו, סיטרואן ורנו, המציעות דגמים מסוג זה.

 

הקוריאנים מייצרים גם באירופה - מה שיפגע ביעילות הסנקציות ()
הקוריאנים מייצרים גם באירופה - מה שיפגע ביעילות הסנקציות

 

הקוריאנים כבר ערוכים

הסכם הסחר בין דרום-קוריאה לאיחוד האירופי, נחתם רק לפני כשנה - ב-1 ביולי 2011. הוא כולל סעיף במסגרתו הנציבות האירופית זכאית להשיב מסים והטלים שונים שהוסרו, אם תיגרם פגיעה לתעשייה המקומית כתוצאה מההסכם.

 

אלא שהיעילות של ההטלים הללו מוטלת בספק. בהשוואה לשנים עברו, הקוריאנים מייצרים כיום באירופה יותר מתמיד. יונדאי וקיה למשל, הקימו מפעלים במרכז ומזרח אירופה, עליהם לא יוטל המכס שעשוי לשוב לתוצרת דרום-קוריאה. פירוש הדבר כי היעילות של המהלך, שנועד כדי להגן על היצרניות האירופיות, מוטלת בספק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תעשיית הרכב הצרפתית זוכה שוב לסיוע
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים