בריטיש איירוויס: די למס הגולגולת על נוסעים
קמפיין של חברת התעופה הבריטית קורא ללקוחותיה להתנגד למס הנוסעים, שגדל ב-300%, ומוטל על הטסים מהממלכה, ביניהם גם ישראלים שחוזרים ממנה או יוצאים לטיסות המשך
זה שווה כמה לירות: נשיא חברת התעופה בריטיש איירווייס שלח בשבוע שעבר מכתב אישי לכל מיליוני חברי מועדון הנוסע המתמיד של החברה, ובו הוא קורא להם להשתתף במלחמה נגד מס הנסיעות (מס גולגולת) המוטל על כל הנוסעים שטסים בטיסות מסחריות מבריטניה.
חברי המועדון, שהם תושבי בריטניה, נקראים לשלוח מכתבי מחאה לחברי הפרלמנט באזורי הבחירה שלהם, ואילו חברי מועדון שאינם תושבי בריטניה מוקפצים באתר של החברה, ומכתב המחאה שלהם נשלח לשר ג'ורג' אוסבורן האחראי למס השערורייתי.
עוד על תעופה בערוץ התיירות:
- "מטוס החלומות" ינחת לראשונה בישראל
- איסור על שימוש בלפטופ בטיסה? ייתכן ובקרוב
- בדיקת מושב: כדאי לשלם יותר על מקום לרגליים?
לדברי נשיא בריטיש איירווייס, קית' וויליאמס, מס הנוסעים, Air Passengers Duty, זינק בשש השנים האחרונות ב-300 אחוזים, בעוד האינפלציה היתה כ-20 אחוז בלבד. זאת כאשר חלק מהלקוחות משלמים מס נסיעות של 184 לירות שטרלינג בשביל התענוג לטוס מאחד מנמלי התעופה של בריטניה.
מס הנסיעות הבריטי מחולק על פי 4 אזורי טיסה, לפי מרחקים. זאת כאשר המס הנמוך ביותר הוא 13 ליש"ט לטיסות למרחק של עד 2,000 מייל, 65 ליש"ט לטיסות מ-4,000-2,000 מייל, 81 ליש"ט לטיסות 6,000-4,001 מיילים ו-92 ליש"ט עבור טיסות למרחק שמעל 6,001 מיליים.
המחיר הזה הוא לנוסעי מחלקת תיירים בלבד. נוסעי מחלקת תיירים פלוס ומחלקות היוקרה משלמים מס כפול, בהתאם למרחקים. לדוגמא, מציין נשיא בריטיש איירוויס, אם בשנת 2006 משפחה שטסה מאנגליה לאיים הקריביים שילמה 80 ליש"ט מס גולגולת, הרי עכשיו היא תשלם 324 ליש"ט מס עבור אותה נסיעה. זאת כמובן בנוסף לכרטיס הטיסה, מס נמל והוצאות נילוות אחרות.
יצויין כי את המס הזה משלמים גם אנחנו, הישראלים, בעת שאנחנו עוזבים את בריטניה ומשלמים אותו גם אם אנחנו טסים בטיסת המשך שבה אנחנו עוצרים באנגליה ל-24 שעות.
לדבריו, מס הגולגולת גורם נזק כבד לכלכלה הבריטית. זאת משום שהוא גורם לירידה בתיירות לבריטניה, ובכך גורם להפסד מקומות עבודה וכמובן הפסד של הכנסה לעסקים המתפרנסים מתיירות.