שתף קטע נבחר
 

מנכ"ל אל על: "מצטער שפגענו, נלחמנו על חיינו"

אליעזר שקדי בראיון ל-ynet בבוקר שלאחר סיום השביתה: "ביקשנו שהדברים ייפתרו עוד קודם, אך לצערנו זה לא קרה. לשמחתי, בשורה התחתונה השביתה נמשכה רק יום וחצי"

אלפי תיירים ואנשי עסקים נתקעו בשדות התעופה בארץ ובחו"ל, אך לאחר שהשביתה הסתיימה אמש (ב'), מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, אומר כי היה ניתן למנוע אותה לו היתה הממשלה דואגת לחברות התעופה הישראליות לפני החתימה על הסכם "שמיים פתוחים", ולא אחריה.

 

הסיפורים הכי חמים - לפני כולם - בפייסבוק של ynet

 

בראיון ל-ynet אומר שקדי כי אתמול נפתר "עוול ועיוות של עשרות שנים", לאחר שהאוצר הסכים להגדיל את השתתפות המדינה בהוצאות האבטחה של חברות התעופה הישראליות מ-80% לכ-97%. "התעופה הישראלית מתמודדת עם עלויות אדירות שלמתחרים שלה פשוט אין".

 

צפו בראיון עם שקדי לאולפן ynet: 

צלמים: יהונתן צור, ניצן דרור ואבי חי

צלמים: יהונתן צור, ניצן דרור ואבי חי

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

לשאלה למה העניינים הללו נפתרו רק לאחר שהשביתה החלה, ולא במשך השנים האחרונות בהן נדון הסכם "השמיים הפתוחים", אמר שקדי כי "ביקשתי, וגם שאר מנכ"לי חברות התעופה הישראליות ביקשו, שהדברים האלה יפתרו עוד לפני. לצערי זה לא קרה, אך לשמחתי קרה דבר אחר - בשורה התחתונה השביתה נמשכה רק יום וחצי. כבר חזרנו לטוס ועתה אנו סוגרים את כל החוסרים".

 

"אני מצטער שהלקוחות נפגעו", אמר, "אנחנו פשוט נלחמנו על מה שאנחנו חייבים לעשות כדי לחיות כחברה".  

 

חוזרים לשגרה. הטיסות בנתב"ג התחדשו (צילום: בני דויטש) (צילום: בני דויטש)
חוזרים לשגרה. הטיסות בנתב"ג התחדשו(צילום: בני דויטש)

 

אל על התחייבה להוזיל את עלויות האבטחה 

לפי ההסכם שנחתם בין משרד האוצר לחברת אל על, ושהוביל לסיום השביתה, בעיות האבטחה של אל על, הנובעות מהיותה חברה ישראלית הפועלת בתנאים מיוחדים, יטופלו. "נציגי אל על הבינו כי מדיניות השמיים הפתוחים היא מציאות גמורה", נכתב בהודעת המשרד. האוצר יקים גם צוות שידון עם ארקיע וישראייר על השלכות ההסכם עליהן.

 

במסגרת ההסכם יגדיל משרד האוצר את השתתפות המדינה ל-97.5% מהוצאות האבטחה של חברות התעופה הישראליות ומנגד הן יסכימו לבצע צעדי התייעלות שיוזילו את עלויות האבטחה הכוללות שעומדות על כחצי מיליארד שקלים בשנה.

 

כיום מממנת המדינה 60% מהוצאות האבטחה ולפי התוכנית המקורית, שיעור זה היה אמור לעלות ל-80%. אל על מספקת את שירותי האבטחה גם לחברות התעופה הישראליות האחרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
אליעזר שקדי. "נפתר עיוות היסטורי"
צילום: אוהד צויגנברג
צילום: גיל יוחנן
נתב"ג שומם. השביתה גרמה נזק של 30 מיליון שקל
צילום: גיל יוחנן
מומלצים