מנכ"ל אל על: "מצטער שפגענו, נלחמנו על חיינו"
אליעזר שקדי בראיון ל-ynet בבוקר שלאחר סיום השביתה: "ביקשנו שהדברים ייפתרו עוד קודם, אך לצערנו זה לא קרה. לשמחתי, בשורה התחתונה השביתה נמשכה רק יום וחצי"
אלפי תיירים ואנשי עסקים נתקעו בשדות התעופה בארץ ובחו"ל, אך לאחר שהשביתה הסתיימה אמש (ב'), מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, אומר כי היה ניתן למנוע אותה לו היתה הממשלה דואגת לחברות התעופה הישראליות לפני החתימה על הסכם "שמיים פתוחים", ולא אחריה.
- לפיד: נסייע לחברות התעופה בהוצאות הביטחון
- לוח הטיסות הפך ירוק: "השביתה נגמרה בזמן"
- הדו"ח הפנימי שהוסתר: אל על עלולה לקרוס
- שביתת התעופה הסתיימה: אילו צרכנים יפוצו?
הסיפורים הכי חמים - לפני כולם - בפייסבוק של ynet
בראיון ל-ynet אומר שקדי כי אתמול נפתר "עוול ועיוות של עשרות שנים", לאחר שהאוצר הסכים להגדיל את השתתפות המדינה בהוצאות האבטחה של חברות התעופה הישראליות מ-80% לכ-97%. "התעופה הישראלית מתמודדת עם עלויות אדירות שלמתחרים שלה פשוט אין".
צפו בראיון עם שקדי לאולפן ynet:
"אני מצטער שהלקוחות נפגעו", אמר, "אנחנו פשוט נלחמנו על מה שאנחנו חייבים לעשות כדי לחיות כחברה".
אל על התחייבה להוזיל את עלויות האבטחה
לפי ההסכם שנחתם בין משרד האוצר לחברת אל על, ושהוביל לסיום השביתה, בעיות האבטחה של אל על, הנובעות מהיותה חברה ישראלית הפועלת בתנאים מיוחדים, יטופלו. "נציגי אל על הבינו כי מדיניות השמיים הפתוחים היא מציאות גמורה", נכתב בהודעת המשרד. האוצר יקים גם צוות שידון עם ארקיע וישראייר על השלכות ההסכם עליהן.
במסגרת ההסכם יגדיל משרד האוצר את השתתפות המדינה ל-97.5% מהוצאות האבטחה של חברות התעופה הישראליות ומנגד הן יסכימו לבצע צעדי התייעלות שיוזילו את עלויות האבטחה הכוללות שעומדות על כחצי מיליארד שקלים בשנה.
כיום מממנת המדינה 60% מהוצאות האבטחה ולפי התוכנית המקורית, שיעור זה היה אמור לעלות ל-80%. אל על מספקת את שירותי האבטחה גם לחברות התעופה הישראליות האחרות.